Prośba o pomoc - G149 w VW T4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: stonefree » śr maja 09, 2012 00:50

Witam Kolegów.
Proszę Was o pomoc e takiej oto sprawie. Mój służbowy T4 2,5TDI ACV rzucił palenie.Spróbuje opisać objawy:
Na początku silnik kulał i popuszczał czarne bąki na biegu jałowym, a podczas jazdy dawało się czuć szarpania - chwilowe utraty mocy. Po kilku kilometrach stracił moc zupełnie i po wciśnięciu sprzęgła zgasł. Poczatkowo dawał sie odpalić na 1 - 2 sekundy, potem gasł, później już wogóle nie odpalał. Po kilkudniowym postoju odpalił ładnie i dało sie przejechać kilka kilometrów, po czym wróciło szarpanie i w końcu silnik zgasł ponownie. Nie dawał sie odpalić, do czasu aż po godzinnym postoju ostygł, po tym czasie znowu dał się uruchomić.
Zdiagnozowano błąd 17762 ( chyba ?) Czujnik położenia tłoka G149 usterka elektryczna - błąd sporadyczny. Poza tym w sterownikach czysto.Pompa reaguje na testy wyjść w bloku przestawiacza konta wtrysku.
Znalazłem jedynie temat http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196761" onclick="window.open(this.href);return false; .
Proszę o poradę, wielkie dzieki.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: Qto » śr maja 09, 2012 14:16

Na początek sprawdź okablowanie od czujnika...rocznik by się przydał, bo różnią się kolory kabli, sterowniki i wtyczki po drodze



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: stonefree » śr maja 09, 2012 21:47

Rok 2001. Okablowanie od czujnika, czyli masz na myśli tę dużą wtyczkę 8 pinową na szynie pod pompą?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: Qto » śr maja 09, 2012 21:59

hmmm...akurat do rocznika 2001 nie mam schematu, mam do 2000 - na nim jest wtyczka 10 pin, może reszta będzie taka sam jak u Ciebie
pin 1, liliowo/czarny do ECU pin 108
pin 2, czarno/brązowy do ECU pin 106
pin 3, biało/zielony do ECU pin 99



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: stonefree » śr maja 09, 2012 23:04

Qto pisze:na nim jest wtyczka 10 pin,
Z pewnością tam tez jest 10 pinowa , dzieki wielkie. A podejrzewasz jakies miejsce, gdzie te przewody się mogły przełamać?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: stonefree » ndz maja 20, 2012 15:50

Witam Kolegów. Po rozpięciu wtyczki 10-pinowej i zaszprejowaniu jej WD 40 w serwisie BOSCHa ( :) ) auto jeździ bez problemów już tydzien. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prośba o pomoc - G149 w VW T4

Post autor: Qto » ndz maja 20, 2012 16:19

czyli tylko kabloteka/zasyfiałe styki :bigok:
Git, że działa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości