Strona 1 z 1

Pompa z TDI w SDI

: ndz maja 06, 2012 13:00
autor: krzycho85
Witam, wie ktoś może czy silnik 1,9 SDI będzie normalnie chodził na pompie z TDI? Znajomy ma seata ibizę 2002r SDI, padła mu pompa i mechanik założył mu pompę od TDI, silnik chodzi ale na wolnych obrotach pracuje nie równo (jakby nie palił na jeden gar). Po lekkim zwiększeniu obrotów jest ok. Podczas jazdy moc ma większą niż na ori pompie ale przy butowaniu kopci na czarno. Pali na dotyk zimny i gorący. Podłączyłem VAGa i kąt wtrysku pływa 38-64 :shock: Teraz pytanie, czy to może być wina tego, ze pompa jest od innego silnika czy też musi coś być z rozrządem nie tak?

Pozdrawiam

Pompa z TDI w SDI

: ndz maja 06, 2012 20:39
autor: DANIEL LHR
sprawdz i ustaw dawke paliwa . Mozliwe ze troche fala sie roznia ale po zmianie dawki powinna chodzic ok

Re: Pompa z TDI w SDI

: ndz maja 06, 2012 20:49
autor: krzycho85
Kolego, mam zrobiony log grupy 000 w BS. Jeśli czwarte okno to dawka to waha się ona w przedziale 0 do 15.
Orientujesz się może jaka powinna być w silniku ASY?

Pompa z TDI w SDI

: ndz maja 06, 2012 21:28
autor: munior
krzycho85 pisze:wie ktoś może czy silnik 1,9 SDI będzie normalnie chodził na pompie z TDI?
Będzie normalnie pracował ,o ile pompa sprawna i dawka dobrze ustawiona ...w co wątpie czytając to
krzycho85 pisze: silnik chodzi ale na wolnych obrotach pracuje nie równo (jakby nie palił na jeden gar). Po lekkim zwiększeniu obrotów jest ok. Podczas jazdy moc ma większą niż na ori pompie ale przy butowaniu kopci na czarno. Pali na dotyk zimny i gorący. Podłączyłem VAGa i kąt wtrysku pływa 38-64
i to
krzycho85 pisze:czwarte okno to dawka to waha się ona w przedziale 0 do 15.
Dawka ,jak i kąt wtrysku ,nie ma prawa wahać się wiecej niż w przypadku dawki 0,2 dziesiąte miligrama ,czyli np.4,2 -4,4 mg...w przypadku kąta wtrysku też coś w podobie np.48-52...Kiepski ten "fachman "skoro nawet nie próbował ustawić dawki ,i zadowolił się że pali od kopa na zimnym i ciepłym

Re: Pompa z TDI w SDI

: ndz maja 06, 2012 21:49
autor: krzycho85
Podobno stwierdził, że mu się VAG nie łączy z tym autem, ale montując pompę od TDI powiedział, że będzie chodzić dużo lepiej niż na oryginalnej. Mój VAG się połączył bez problemu tylko nie wiem jak te dawke przestawić. Da rade samym VAGiem czy trzeba nastawnik ruszać? Zobaczyłem, że kąt tak pływa to pomyślałem, że może wpust na wale ścięty.

Pompa z TDI w SDI

: śr maja 09, 2012 22:44
autor: JABcok20
Zakładałem pompę tdi do sdi mk4. po założeniu musiałem dawke zwiększyć. jeździł ok. jak miał za małą dawke to palił dużo ropy i był mułowaty.
To że skacze dawka to może wina ciśnienia w pompie.

Re: Pompa z TDI w SDI

: śr maja 09, 2012 23:25
autor: krzycho85
W tym wypadku akurat podejrzewam, że jeśli to coś z dawką to jest za duża bo kopci jak sie depnie na pedał ale przyspiesza lepiej niż na tej oryginalnej.
Zastanawiam się jeszcze, czy powodem pływania kąta wtrysku i tej dawki może być wtrysk sterujący? Błędu na VAGu nie było.

Re: Pompa z TDI w SDI

: pn maja 14, 2012 22:04
autor: krzycho85
Zmniejszyłem dziś VAGiem dawkę ile tylko się dało i zaczął pracować normalnie :grin: Co prawda przydało by sie ruszyć nastawnik bo mimo zmniejszenia dawka ma 2.0mg/R - 2.2mg/R i bardziej zniżyć nie można. Przed korektą wartość dawki w kanale 001 wahała sie 0 - 1.6mg/R. Kąt wtrysku też się ustabilizował :)