Strona 1 z 2

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 10:29
autor: piotrekgal
cześć, mialem ten problem i rok temu i wczesniej tez, jako, ze mamy juz wyzsze temperatury (chocby np 21*C) jadąc normalnie, na chwile stajac na swiatlach i dalej jadac i temp czesto wskakuje na 100*C (przy przydeptaniu to samo- ale to wiadomo), musze ogrzewaniem je zbijac i wtedy do normy ok 85*C, wentylatory sie potrafia tez wlaczyc, przy tej wysokiej temperaturze dolny wąż bardzo ciepły a dolny gorący, jak jest temp robocza to dolny lekko cieply a gorny goracy, to chyba z termostatem jest wszystko ok ? Chlodnice mam na dwa wiatraki (od thermotronicu) Boje sie, ze jak zaaplikuje w najblizszym czasie duza pompe to mi roztopi ten silnik.

Re: nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 11:57
autor: wielblad2
Właśnie termostat jest walnięty - dolny wąż powinien być zimny lub chłodny.Kupić WAHLERA i wstawić, musi pomóc.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 12:14
autor: Q_mac
Albo niedrożna chłodnica, albo termostat się zbyt mało otwiera. Kąt wtrysku też może powodować nadmierne grzanie

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 12:47
autor: piotrekgal
wielblad2, chlodnica byla brana nowa ok 3 lata temu co prawda zamiennik, termostat wahlera z 3,4 lata temu wymieniany- byl wrzucany stosunkowo niedawno do wrzątku, jakos sie otworzyl. I to chyba byc tak powinno, ze jak temperatura jest duza to termostat puszcza dolny obieg i tym sposobem dolny robi sie goracy?
Q_mac, mozliwe mozliwe, auto wysoko i chetnie sie kreci to i kat wtrysku pewnie opozniony.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 20:45
autor: Q_mac
Dodam jeszcze do puli lejące wtryski ;) W sumie jak chłodnica ok i termostat to tylko to. Najczarniejszy scenariusz to uszczelka pod głowicą, ale byłby inne objawy (zapowietrzanie układu, twarde węże itp). W sumie to może pomogło by mycie chłodnicy z zew. czasami jest przyblokowana od much i błota.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 20:52
autor: piotrekgal
Q_mac, nie nie, wtryski raczej ok- zadnych objawow aby laly- kopcenie, problemy z odpalaniem. Uszczelka raczej jest stuknieta- wycieka plyn na zewnatrz na kancie glowy, ale brak zapowietrzenia i twardych wezych jak wspomniales. Chlodnica natomiast czysta, mam część chlodnicy przykrytej u dolu z powodu zamontowanego FMIC (z meganki). Tylko moze jednak ten termostat mimo wszystko, ale objawy na wezach mam chyba odpowiadajace jakoby byl on w porzadku, no chyba, ze sie myle a powinno byc z nimi tak jak kolega wielblad2 mowil?

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 21:05
autor: Q_mac
Wąż powinien być zimny jak termostat nie przepuszcza kiedy silnik jest zimny. Na nagrzanym zawsze oba będą ciepłe (logiczne). Może się jednak mało otwierać i wtedy jest niewielki obieg. Co do wtrysków, to że nie kopci wcale nie oznacza że wtryski są igła. U mnie było niby wszystko wporzo, a jednak silnik po wymianie równiej pracuje na nowych i mniej się grzeje. Spalanie nie wiem bo dawka poszła do góry ;P. Ja bym mimo wszystko celował w kąt wtrysku, tak czy siak warto ustawić. Co do IC sam mam z movano i też zasłania chłodnicę-> nic się więcej nie grzeje, może nawet mniej bo to dodatkowa chłodnica w końcu.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: sob maja 05, 2012 21:13
autor: piotrekgal
Q_mac, i tak tez mam- nagrzany ok 90*C dolny cieply gorny goracy, do 100*C oba wlasciwie gorace- tak jak wspomnialem. Jesli chodzi o wtryski to no to kopcenie kopceniem ale wiadomo praca silnika- ta akurat u mnie jak zegareczka. Kat wtrysku ustawie dopiero na nowej pompie 11stce ktora mam nadzieje, ze otrzymam lada chwila no i wtryski tez zreszta pojde drugie kombinowane. Bedzie trzeba po za tym moze zaopatrzec sie jednak ponownie w nowy termostat moze z ASO najlepiej, czujnik temp moze zreszta tez..

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 08:57
autor: Q_mac
Na większej pompie ustawia się chyba celowo inny statyczny kąt wtrysku (późniejszy). I raczej nie na zegar tylko trzeba dobrać. Ale to już temat który mnie obecnie przerasta ;)

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 10:12
autor: piotrekgal
Q_mac pisze:I raczej nie na zegar tylko trzeba dobrać
dobrac tzn? ;-) inny bedzie na pewno, pozniejszy.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 10:43
autor: wielblad2
Nie szukajmy zbędnych wydatków-wstawmy najpierw termostat ,a potem gdybajmy o reszcie dolny wąż nie może być gorący.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 10:47
autor: piotrekgal
wielblad2, tylko moze wspomne jeszcze raz, przy ok 85*C mam dolny ciepławy ale nie gorący, jak ponad 90*C to dopiero robi sie goracy, to moze wlasciwe jest? gorzej chyba gdyby dolny byl goracy przy tych 85*C.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 10:58
autor: wielblad2
Cały czas to samo-termostat nie powinien dopuścić do osiągnięcia temperatury wyższej niż 90.Jeżeli jednak jest tak jak piszesz to logika nakazuje wymianę .temperatura otwarcia termostatu to w zależności od modelu 85-87 stopni,to skąd u ciebie bierze się ponad 90.Druga możliwość to czujnik temperatury w chłodnicy ,ale nie on odpowiada za otwarcie termostatu.termostat ma w sobie bimetal ,który przy określonej temperaturze otwiera się samoczynnie po uzyskaniu określonej wartości temperatury.

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

: ndz maja 06, 2012 11:03
autor: piotrekgal
nie no to jak najbardziej rozumiem, tylko zachowanie wezy zdawalo mi sie byc w porzadku, a samo wychylanie sie temperatury juz mniej- temu szukalem jeszcze dodatkowej ew. przyczyny po za termostatem, ale na to wskazuje, ze tutaj faktycznie bedzie piesp ogrzebany. No chyba, ze kiedys silnik moze zostal przegrzany?