[MK4] Błąd 17958. Turbo wyczyszczone, błąd powraca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958. Turbo wyczyszczone, błąd powraca

Post autor: oli26 » śr kwie 18, 2012 18:26

Witam

Trochę ponad rok temu po raz pierwszy doświadczyłem problemu z notlaufem. Błąd jaki mi wyskakiwał wtedy na VAG-COM to 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent. Okazało się wtedy, że łopatki turbiny są zapieczone więc wymontowałem ją z auta, jednak przed wymontowaniem turbawki rozebrałem zawór N75, żeby go przeczyścić i wyeliminować wszystkie możliwości. Nic nie pomogło dopóki nie wyczyściłem turbo. Po wyczyszczeniu łopatek problem zniknął na dłuuuugoo :grin: ale dziś pojawił się znów :grrr: więc pierwszą rzeczą jaką wykonałem to sprawdzenie podciśnienia w wężykach i tu niespodzianka! okazuje się, że w wężykach wchodzących do N75 nie ma podciśnienia! Teraz nie wiem gdzie leży przyczyna. Czy mogą to być pęknięte wężyki? (choć osobiście bym to wykluczył ponieważ kiedyś pękł mi taki wężyk, ale wtedy turbo nie ciągło całkowicie, a teraz ciągnie ale tylko do 120km/h potem włącza się znany doskonale tryb awaryjny :grrr: ) czy może któryś z zaworków już nie domaga? Aha dodam jeszcze, że ponowne zapieczenie łopatek jest raczej nie możliwe ponieważ auto miało wyciętego kata, a może się mylę? Poniżej zamieszczam filmik na którym sprawdzam podciśnienie strzykawką.

http://youtu.be/nJh8w60NpCc
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2012 19:41 przez oli26, łącznie zmieniany 2 razy.


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Pomocy!

Post autor: Łuki_79 » śr kwie 18, 2012 19:08

oli26 pisze:Poniżej zamieszczam filmik na którym sprawdzam podciśnienie strzykawką.
Jak niby ma być wciągnięty tłok strzykawki przez podciśnienie jeżeli masz nieuruchomiony silnik i przez to pompa tandem nie wytwarza podciśnienia :jezor:
Uruchom silnik i wtedy sprawdź czy masz na wyjściu z N75 podciśnienie.
Najlepiej wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011


Obrazek

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił.

Post autor: oli26 » śr kwie 18, 2012 20:09

Fakt, włączyłem silnik i podciśnienie jest co oznacza, że układ jest szczelny co mnie niestety zmartwiło bo myślałem, że tylko wężyk gdzieś się przetarł. Możliwe jest, że znów zapiekła się geometria? sprawdzałem log stat. 011 i sztanga pracuje. Logi dynamiczne postaram się jutro zrobić i wrzucić.


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił.

Post autor: oli26 » czw kwie 19, 2012 18:12

Łuki_79 wykonałem logi o które prosiłeś oto one:
Log (0 - 003,008,011)


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: Łuki_79 » czw kwie 19, 2012 20:04

oli26 pisze:dodam jeszcze, że ponowne zapieczenie łopatek jest raczej nie możliwe ponieważ auto miało wyciętego kata, a może się mylę?
Raczej się mylisz :hmm: .Zdejmij zabezpieczenie z dźwigni sterującej zmienną geometrią i sprawdź z osobna co się zacina - sztanga czy geometria,bo turbosprężarka dmucha na maxa - chyba będzie czyszczenie :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: oli26 » czw kwie 19, 2012 21:10

No nie teraz to mnie troche załamałeś :-( znów tam się dokopywać aż mi się nie dobrze robi jak sobie przypomne. Możesz mi to jakoś wytłumaczyć jak to się mogło stać bez kata? Jutro zdejmę zabezpiecznie i zrobie tak jak mówisz, może uda się jakoś ręcznie ją rozruszać.


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: [MK4] Błąd 17958 powrócił.

Post autor: krzysiek1606 » czw kwie 19, 2012 22:38

oli26 pisze:Łuki_79 wykonałem logi o które prosiłeś oto one:
Log (0 - 003,008,011)

patrząc na ciśnienie doładowania to nic nie rozruszasz a jeśli ci się uda
to nie na długo ja bym nie kombinował tylko turbo porządnie wyczyścił


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: oli26 » pt kwie 20, 2012 14:50

Od poniedziałku zabieram się za to, ale tym razem chyba oddam auto do mechanika, samemu nie chce mi się tego wyciągać strasznie upierdliwa robota. :kac: Samo czyszczenie to pikuś


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: oli26 » sob maja 12, 2012 11:27

Auto jest obecnie u mechanika. Turbo już wyczyszczone, ale okazało się też, że gruszka sterująca turbiną się wysrała i obecnie trwają poszukiwania jakieś dobrej używki lub regenerowanej z gwarancją.


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: mzawrotniak » sob maja 12, 2012 23:02

Ja kupiłem nie dawno na allegro gruszkę garreta, oryginalną.. Chodzi rewelacyjnie.. Cena: 200 zł



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: EMP-TURBO » ndz maja 13, 2012 11:53

rozumiem ,że poszła membrana w gruszce ? jak dalej poszukujesz to pisz na PW .......


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: EMP-TURBO » ndz maja 13, 2012 11:53

rozumiem ,że poszła membrana w gruszce ? jak dalej poszukujesz to pisz na PW .......


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
oli26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: pt gru 31, 2010 10:54
Lokalizacja: Inowrocław CIN

[MK4] Błąd 17958 powrócił. Analiza Log 003 008 011

Post autor: oli26 » pn maja 14, 2012 19:37

Dokładnie EMP-TURBO. Gruszke już mam nową garretta szkoda, że nie zobaczyłem wcześniej może u Ciebie taniej bym dostał :?

Panowie jestem załamany! tydzień temu odebrałem auto od mechanika z wyczyszczoną turbiną i nową gruszką sterującą i dziś znów mi wyskoczył ten sam błąd! Ręce opadają :grrr:

Wykonałem log dynamiczne prosiłbym o analizę.
Grupy: 003,008,011,003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sebastian.oli26_85918.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Moje spostrzeżenia podczas testów to dziwnie zachowuje się EGR po wyłączeniu silnika tzn. tak jakoś długo buczy i nie słychać tego charakterystycznego zamknięcia.

http://vaglog.rtnet.pl/sebastian.oli26_85927.html" onclick="window.open(this.href);return false;


regulamin odnośnie wielkości obrazka w podpisie
MOJA CZARNULA<<<<< ZAPRASZAM!

mich77bor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz gru 18, 2011 15:50
Lokalizacja: DW

[MK4] Błąd 17958. Turbo wyczyszczone, błąd powraca

Post autor: mich77bor » czw cze 13, 2013 09:07

oli26, jak zakończył się problem notlaufa ?


Sprzedam nową półkę nad radio

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 122 gości