Zwiększanie mocy w AHU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
luckyluke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 17, 2006 21:34
Lokalizacja: Bieruń City

Zwiększanie mocy w AHU

Post autor: luckyluke » pn kwie 24, 2006 11:32

jak zwiększyć moc w Mk3 TDI 90 PS rocznik 97 przebieg około 118000 ( chyba że był cofnięty ale z opini mechaników wynika, że raczej nie)

Chciałem założyć chiptronic'a ( wzrost mocy z 90 na 118 PS ) albo zmienić części ze 110 konnego. Mechanik polecił mi chiptronic'a bo mniej pracy i problemów.

Czy warto zwiększać moc. Jak na tym wyjdzie silnik i reszta podzespołów. O ile zwiększy sie ryzyko awarii auta. Czy nie jest juz za stare, albo czy nie ma za duzo przejechane.

Gdzie kupić sportowy tłumik do mojego golfa i jaki? Jakas stronka czy dobry sklep

z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2008 23:46 przez luckyluke, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 12:36

luckyluke pisze:Mechanik polecił mi chiptronic'a
Cóz to za zwierz ten "chiptronic"?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
luckyluke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 17, 2006 21:34
Lokalizacja: Bieruń City

Post autor: luckyluke » pn kwie 24, 2006 15:22

Corvax, nie wiesz co to chiptronic??
To jest moduł zwiększający moc i moment obrotowy bez wzrostu spalania ropy- bardzo dobra rzecz :-)
http://www.vtg.pl/chip.php?m=6559&marka=
http://www.chiptronic.com.pl/openStream ... volkswagen


a powiedz mi jeszcze dlaczego jak chce wysłac odpowiedź do posta to bardzo często mnie wybija i każe od nowa zalogować? juz mnie to denerwuje



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn kwie 24, 2006 18:41

luckyluke pisze:o jest moduł zwiększający moc i moment obrotowy bez wzrostu spalania ropy- bardzo dobra rzecz
drugi link nie działa, a z pierwszego wynika że to box, nawet jesli cyfrowy to cena jest mocno przesadzona - za tą kase bedziesz miał soft ze strojeniem pod noge kierownika, a box to zło :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
luckyluke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt mar 17, 2006 21:34
Lokalizacja: Bieruń City

Post autor: luckyluke » pn kwie 24, 2006 21:06

ten drugi musisz kilka razy naciskac żeby załapał.

A co masz na myśli pisząc o tym sofcie? 1500 to dużo na taką zmianę? Co wiesz o boxach? czemu są złe??

w takim razie co proponujesz?



Awatar użytkownika
Emilfans
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw gru 15, 2005 17:20
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: Emilfans » pn kwie 24, 2006 23:41

Za stary napewno nie jest na chipa, mam znajomego mechanika w firmie bosh i mówił że zakładali chpy do samochodów powyżej 200tyś i nie było problemów co mnie bardzo zdziwiło bo zazwyczaj jak czytałem to 180tyś na chip to za dużo



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Zwiększanie mocy w MK3 TDI AHU 97'

Post autor: mirass » śr maja 03, 2006 22:42

luckyluke pisze:jak zwiększyć moc w Mk3 TDI 90 PS rocznik 97 przebieg około 118000 ( chyba że był cofnięty ale z opini mechaników wynika, że raczej nie)

Chciałem założyć chiptronic'a ( wzrost mocy z 90 na 118 PS ) albo zmienić części ze 110 konnego. Mechanik polecił mi chiptronic'a bo mniej pracy i problemów.

Czy warto zwiększać moc. Jak na tym wyjdzie silnik i reszta podzespołów. O ile zwiększy sie ryzyko awarii auta. Czy nie jest juz za stare, albo czy nie ma za duzo przejechane.

Gdzie kupić sportowy tłumik do mojego golfa i jaki? Jakas stronka czy dobry sklep

z góry dziękuje
wszytsko zalezy czego oczekujesz...ja robiłem dwoma etapami

[stage1]
na 110KM
-zaworki
-komputer od Audi oznaczenie GL
-turbo od ASZ (golf IV) - kolektor został mój
-zmiana kolektora ssącego
-wtryski AFN

auto nie było na rolkach, ale golfy GTi 115KM załatwiałem...9,26-9,50 to powtarzalne czasy wg G-techa

ale jak to w życiu bywa...wieczny brak mocy

[stage II]
-zmiana IC na wiekszy montowany centralnie
-indywiudalne strojenie

wynik mówi sam za siebie 8,55 do 100km/h i 16,60 na 1/4 mili

obecnie trwa satge III
pod maską wyladuja nowe wtryski od ASVa (juz leżą i czekają :cool: ), zrobiony zostanie natrysk na IC, zmodyfikowany uklad wydechowy no i nowy soft



nie zapominajmy że to rodzinnę kombi :okej:

[ Dodano: 03 Maj 2006 22:42 ]
luckyluke pisze:jak zwiększyć moc w Mk3 TDI 90 PS rocznik 97 przebieg około 118000 ( chyba że był cofnięty ale z opini mechaników wynika, że raczej nie)

Chciałem założyć chiptronic'a ( wzrost mocy z 90 na 118 PS ) albo zmienić części ze 110 konnego. Mechanik polecił mi chiptronic'a bo mniej pracy i problemów.

Czy warto zwiększać moc. Jak na tym wyjdzie silnik i reszta podzespołów. O ile zwiększy sie ryzyko awarii auta. Czy nie jest juz za stare, albo czy nie ma za duzo przejechane.

Gdzie kupić sportowy tłumik do mojego golfa i jaki? Jakas stronka czy dobry sklep

z góry dziękuje



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

powiem ci tak

Post autor: zenonpl » czw maja 04, 2006 00:00

jak chcesz trochę to załóż box i tyle jak chcesz sporo to mody plus program mój kolega w 1Z z 1994r. ma obecnie czas po bemowie 15.61 ET+RT a to już coś mówi wynik oficjalny 11 miejsce w klasie !!! njaprościej to wtryski od ASV plus program w dobrej firmie i masz 130 kucy trudniej to FMIC duży plus turbo AWX i komp plus wtryski na początek ASV plus program i będzie te 8,55 do 100 i ok 140 -145 kucy potem to ci już tuner opowie jak mieć te 160 koni.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: powiem ci tak

Post autor: mirass » pt maja 05, 2006 00:08

zenonpl pisze:jak chcesz trochę to załóż box i tyle jak chcesz sporo to mody plus program mój kolega w 1Z z 1994r. ma obecnie czas po bemowie 15.61 ET+RT a to już coś mówi wynik oficjalny 11 miejsce w klasie !!! njaprościej to wtryski od ASV plus program w dobrej firmie i masz 130 kucy trudniej to FMIC duży plus turbo AWX i komp plus wtryski na początek ASV plus program i będzie te 8,55 do 100 i ok 140 -145 kucy potem to ci już tuner opowie jak mieć te 160 koni.
zacznij dłubać a zobaczysz...jak sie ma teoria do praktyki...programy ze 110 na 130 to są de facto gotowce..koleś wpuszcza cię na rolki mierzy moc, później wkłada ci kość i robi drugi pomiar z wirusem wyskakuje ci ok.130KM i z rogalem jedziesz do domu.
auta powinno stroić sie na drodze bo hamownia nie odda wszystkiego tego co jest na drodze.



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

Oj szefowi się naraziłem

Post autor: zenonpl » pt maja 05, 2006 09:55

Tak czytam twój stage i powiem że trochę bez sensu dla mnie ale co tam nie bedziemy się kłócić co najwyżej możemy sie kiedyś na kresce ustawić tak dla żartu.... a 1Z w podstawie ma 90 nie 110 i samym softem NIGDY nie zrobisz z niego 130 PS. musisz wtryski dac nowe. Nie wiem ale chyba to co napisałem nie mija sie z prawdą jeśli tak to popraw mnie gdzie jest bład!!! To tyle bo jestem przecierz teoretykiem który auta nie dłubie......



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt maja 05, 2006 16:26

zenonpl mody o których mówisz i czas wydaje mi sie ze chodzi o Adama (aw69)
Hmm do kolegi który załorzył turbo od 130 na swój kolektor hmm ciekawe jak to Ci sie udało... Z tego co wiem np. aw69 jak pontował wieksze turbo było trzeba i kolektor odrazu zmienic...



zenonpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 22:49
Lokalizacja: Łódź

dokładnie masz rację

Post autor: zenonpl » pt maja 05, 2006 16:36

AW69 trochę serca włożył w to autko ale teraz jeździ niesamowicie a co do sprężarki wiadomo od AWX razem z kolektorem musi isć do 1Z-ta :pub:



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt maja 05, 2006 17:36

w zasadzie kazda inna sprezarka niz orginalna od 1Z musi isc z kolektorem... a aw69 ma u siebie od ASZ ;)
A jezdzi jako tako ;)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Oj szefowi się naraziłem

Post autor: mirass » sob maja 06, 2006 02:05

zenonpl pisze:Tak czytam twój stage i powiem że trochę bez sensu dla mnie ale co tam nie bedziemy się kłócić co najwyżej możemy sie kiedyś na kresce ustawić tak dla żartu.... a 1Z w podstawie ma 90 nie 110 i samym softem NIGDY nie zrobisz z niego 130 PS. musisz wtryski dac nowe. Nie wiem ale chyba to co napisałem nie mija sie z prawdą jeśli tak to popraw mnie gdzie jest bład!!! To tyle bo jestem przecierz teoretykiem który auta nie dłubie......
chyba kolega nie doczytał posta...chodzi mi o chipowanie juz ze 110tki a nie z 90tki

możemy stanąć jak zdłubiesz furę

troche z prawdą sie mija.. pompy 11mm i hybrdydy montuje sie jak strzela sie w moc rzędu 170-175 KM, glowice sie robi żyby dobić do ok.200KM, wieć prosze nie mów mi że aby mieć 150KM musze robić pompę i hybrydy....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości