Strona 1 z 1

ocena jakie sprzeglo w silniku 1V, 200 czy 210

: pn kwie 16, 2012 10:08
autor: latirro
witam, jak moge sprawdzic wymiar tarczy w swoim silniku 1V, ale tak bez otwierania go? Chcialbym powoli szukac odpowiedniego kompletu sprzegla na wymiane ale ponoc montowano dwa rodzaje, 200 i 210, idzie to sprawdzic po jakis numerach czy dopiero po odjeciu skrzyni? Pozdrawiam

jakie sprzeglo w silniku 1V

: pn kwie 16, 2012 14:10
autor: Q_mac
Raczej tego nie zobaczysz, na kole zamachowym są co prawda wybite numery, ale przez sam otwór technologiczny w skrzyni tego nie zobaczysz. Trzeba zrzucić skrzynie, na ogół w 1V jest 200mm, ale nie zawsze. Ale generalnie lepiej wymienić na 210mm, zwłaszcza jak planujesz modzić silnik. Ja sobie wymieniłem na 200 mm i w tą sobotę znowu zmieniałem sprzęgło (padło po 15kkm).

jakie sprzeglo w silniku 1V

: pn kwie 16, 2012 17:13
autor: latirro
a jaka firme brales? Po tych 15k km zamontowales te samo sprzeglo czy wieksze? Wolal bym kupic cos z Allegro niz placic marze zdziercom w motoryzacyjnym za jakis szajs ktory szybko padnie

jakie sprzeglo w silniku 1V

: wt kwie 17, 2012 00:39
autor: Q_mac
Statim z Allegro, poprzednio miałem LUK. Zamach z Vento 2.0 benzyna (tak mówili na szrocie), przeszlifowany. Pierwsze wrażenia: twardziej pracuje pedał (mocniejsza sprężyna docisku i to sporo), nie szarpie i nie ślizga. Dawka poszła sporo do góry i wytrzymuje nawet strzał ze sprzęgła. Z autopsji poprzedniego sprzęgła: tarcza nie zdarta lekko przyszklona, docisk całkiem ładny, zamach spalony (pełno takich mikro uślizgów, mogę wrzucić fotkę). Dodam, że po pierwszych objawach ślizgania zmniejszyłem koksu na pompie, ale niewiele pomogło. Zmieniaj na 210mm nie popełniaj mojego błędu :bigok: I koniecznie wszelkie uszczelniacze.

jakie sprzeglo w silniku 1V

: wt kwie 17, 2012 10:52
autor: latirro
u mnie sprzeglo bierze juz bardzo wysoko, na wolnych obrotach potrafi szumiec lozysko oporowe i sprezynki na tarczy wydaja sie byc zmeczone bo szarpie przy naglym odjeciu/dodaniu gazu, a na przegubach luzow nie mam. Teraz sprzeglo traktuje delikatnie ale w wakacje bedzie szla w ruch przyczepka albo paka wyladowana pod dach tak wiec po zrobieniu silnika i zawieszenia pora na sprzeglo. Jakie uszczelniacze ida do wymiany przy okazji zmiany sprzegla? Jak bede wydolny finansowo moze od razu skrzynie zmienie zeby z dwojka i jej synchronizatorem sie nie meczyc:)

jakie sprzeglo w silniku 1V

: wt kwie 17, 2012 15:12
autor: piori
latirro, sprzęgło 200 mm jest skręcane na 6 śrub, a 210 mm na 9. Popatrz przez okienko w skrzyni biegów odpowiednio kręcąc wałem:
Obrazek
Dla porównania obrazki z netu, widać że w wersji 200mm co trzeci otwór na śrubę w ogóle nie jest przewiercony, więc szybko się zorientujesz:
Koło 200mm:
Obrazek
210mm:
Obrazek

jakie sprzeglo w silniku 1V

: wt kwie 17, 2012 19:09
autor: Q_mac
Simering na wale od strony sprzęgła (ok. 50zł) i simering na wałku skrzyni (ok. 10). Możesz jeszcze zmienić na półosiach, ale potrzebujesz też dwóch zatyczek (są jednorazowe)

jakie sprzeglo w silniku 1V

: wt kwie 17, 2012 22:11
autor: latirro
Piori dzięki wielkie za tę informację :pub: i za Twoje spostrzeżenia Q_mac również :-) temat uważam za wyczerpany