Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » ndz kwie 15, 2012 22:24

Witam

Posiadam dość specyficzny problem ze swoim autem, sprawa wygląda dość zagmatwanie.

Silnik 1 Z przejechane 310 000, auto od 6 lat na chipie. Zero błędów na kompie i nigdy nie było odkąd go mam.

Sprawa wygląda tak auto na zimnym silniku przy odpalaniu wali z tłumika dużym dymem (biały lub niebieskawy) ciężko stwierdzić.
Im większy mróz tym dłużej auto dymi. Dodatkowo przez jakiś czas też w zależności od temperatury na zewnątrz autem bardziej telepie, ale obroty są równe. Jak dam mu 2000 obrotów i przytrzymam chwilkę to dymienie i telepanie szybciej mija.

Auto odpala bez problemu nawet przy -27 stopniach i staniu na zewnątrz. Z tą różnicą że jak odpalałem auto o 7 rano to jeżeli ostatnia jazda była o godzinie 23 to odpalał za pierwszym razem i krótkim kręceniu. Jeżeli ostatnia jazda była powyżej 12 godzin to auto odpalało za 3 razem i przy dłuższym kręceniu i wtedy autem telepało bardziej i obroty przez chwilkę czasu skakały.

Po odpaleniu z tłumika wydobywa się strasznie gryzący zapach aż łzy lecą i nos wykręca. Zapach naprawdę jest mocny i gryzący.

Zużycie oleju w normie od czasu dymienia na zimnym nie zaobserwowałem zwiększonego zużycia.
Jako ciekawostkę dodam ale to już od dawna mam (to chyba sprawka chipa), że jak na zimnym silniku czyli np. przez pierwsze 2 minuty chciałoby się ostro ruszyć żeby np. gdzieś zdążyć auto jakby zakrztusza się, wariują obroty i wali sadzą (jakby go nie wiem zalewało), po kilkunastu sekundach wraca do normy wszystko.

Tej zimy zamarzłą mi odma i wywaliło olej. Odpowietrzenie silnika miałem wyprowadzone na zewnątrz i rura zamarzła, z okolic silnika i tłumika poleciał dym i auto dostało samo zapłonu (pomimo wyciągnięcia kluczyka obroty rosły po czym po przekroczeniu 4000 z kawałkiem po kilku sekundach silnik zgasł i zero oleju). Odma została podpięta fabrycznie i dolałem olej i wszystko było ok.
Ale kopcenie na zimnym było zanim to się wydarzyło, zapach prawdopodobnie też.

Podczas jazdy nie ma kopcenia, dopiero ponad 180 km/h i dalszym przyspieszeniu już widać czarny dym.

W tej chwili jestem na etapie sprawdzania dokładnego spalania samochodu i myślę wlać jakiś preparat na czyszczenie wtrysków.

Jeden z pomysłów to może zacinanie się wtrysku stąd może zapach nie spalonej ropy i dym. Lub któryś z wtrysków leje. Z tego co pamiętam to jeszcze w tamtym roku silnik zaczynał ciągnąć przy 1800 rpm teraz jest od 2000. Za sprawą chipa było to że szybciej łapie.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: needved » ndz kwie 15, 2012 22:51

Sprawdź kąt wtrysku, dobrze by było też sprawdzić ciśnienie sprężania



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: needved » ndz kwie 15, 2012 22:53

Sprawdź kąt wtrysku, dobrze by było też sprawdzić ciśnienie sprężania



Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » śr kwie 18, 2012 07:50

Dzięki za podpowiedź, czyli według tego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
sprawdzę co i jak wygląda


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: needved » śr kwie 18, 2012 09:46

I jak poszło sprawdzanie kąta wtrysku?
Dobrze odpalało auto zimą?



Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » śr kwie 18, 2012 21:09

do około -20 stopni żadnych problemów - tylko oczywiście kopcił i trochę się telepał
powyżej -20 stopni najlepiej robić przerwy między odpalaniem max 8 godzin wtedy palił od razu za pierwszym zakręceniem, jak dłużej to za 2 - 3 razem odpalał i trzeba było dłużej kręcić bo bulgotał i obroty przez kilka, kilkanaście sekund skakały.

Sprawdzenie kąta wtrysku dało rezultat jak w obrazku
Obrazek

wartości w polu 2: od 11 do 14 zamiast tego co znalazłem na forach 47 - 48.


Czyli co przestawiać pompę, bo jedynie dym i smród jest a tak to auto działa poprawnie. Pytanie czy chip nie ma wpływu na taką wartość.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: Haki » śr kwie 18, 2012 23:39

Taki tani ? z alledrogo np jak najbardziej ma....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » czw kwie 19, 2012 08:31

Tak tylko dymienie jest przypuśćmy od września 2011 roku. A chip jest od 6 lat i nie jest to nakładka na kabel tylko wymienione pamięci na komputerze.

Czyli 6 lat działał poprawnie z chipem a teraz nagle robi się problem.
Pytanie dlaczego miałaby się pompa przestawić??
Mam obawy ją ruszać bo skoro nie była nigdy odkręcana to jakby się mogła przestawić.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: krzysiek1606 » czw kwie 19, 2012 12:30

baldman pisze:do około -20 stopni żadnych problemów - tylko oczywiście kopcił i trochę się telepał
powyżej -20 stopni najlepiej robić przerwy między odpalaniem max 8 godzin wtedy palił od razu za pierwszym zakręceniem, jak dłużej to za 2 - 3 razem odpalał i trzeba było dłużej kręcić bo bulgotał i obroty przez kilka, kilkanaście sekund skakały.

Sprawdzenie kąta wtrysku dało rezultat jak w obrazku
Obrazek

wartości w polu 2: od 11 do 14 zamiast tego co znalazłem na forach 47 - 48.


Czyli co przestawiać pompę, bo jedynie dym i smród jest a tak to auto działa poprawnie. Pytanie czy chip nie ma wpływu na taką wartość.
ja bym sprawdził stan kółka i klina na wale


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » czw kwie 19, 2012 21:56

Stan kółek i klina wporządku.

Czego się czepić bo nie chce ruszać niepotrzebnie pompy żeby sobie kłopotów nie robić.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: maks149 » pn kwie 23, 2012 17:32

JA bym sprawdził ciśnienie sprężania


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: krzysiek1606 » pn kwie 23, 2012 20:35

baldman pisze:Stan kółek i klina wporządku.

Czego się czepić bo nie chce ruszać niepotrzebnie pompy żeby sobie kłopotów nie robić.
doreguluj kąt wtrysku według wykresu tdi timing na środkową niebieską linie
powinna być poprawa


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: baldman » pn kwie 23, 2012 22:53

Pewnie zacznę od ciśnienia bo mam obawy ruszać pompy bo boję się że jej nie ustawię już tak dobrze i auto może nie odpalać w zimie tak ładnie.

Wyniki spalania rzeczywistego, tankowanie pod korek jazda ok. 190km po mieście i 330 km taka jakby trasa Jarosław - Lublin - Jarosław - 5,54 litra.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
krzysiek1606
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lis 21, 2011 13:44
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dym przy odpalaniu i zapach mocno gryzący w oczy i nos

Post autor: krzysiek1606 » wt kwie 24, 2012 06:37

baldman pisze:Pewnie zacznę od ciśnienia bo mam obawy ruszać pompy bo boję się że jej nie ustawię już tak dobrze i auto może nie odpalać w zimie tak ładnie.

Wyniki spalania rzeczywistego, tankowanie pod korek jazda ok. 190km po mieście i 330 km taka jakby trasa Jarosław - Lublin - Jarosław - 5,54 litra.


śmiało masz vaga nie ma problemu z ustawieniem

forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235


krzysiek.[audi a4 b5 avant +++ ]
246HP-472NM [ soft by spanky ]

oferuje czyszczenie turbin , przerobke turbin GTB na podcisnienie , uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych , uklady wydechowe z kwasiaka i instalacje fmic
tel. 608370238 TURBO-SPAW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 110 gości