Strona 1 z 1

Problem po remoncie (AHF) przerywa

: ndz kwie 15, 2012 12:27
autor: dudiZ
Witam, robiłem remont silnika TDI (AHF) w moim aucie ponieważ rozpadł się rozrząd. Kupiłem głowice używaną w dobry stanie, solidny gościu ją oglądał i potwierdził że godna zakupu. Od razu dostała nowe uszczelniacze zaworów, po montaż pierwsze odpalenia od strzała bez problemowo jednak tego samego dnia silnik zaczął przerywać (drugi cylinder) fachowcy stwierdzili ze wina hydrauliki polecili żeby zagrzać i podeptać mocniej samochodem to wszystko się rozpracuje tak też się stało lecz wróciło, padła decyzja wymiany hydrauliki i już miałem nadzieje że koszty się skończą okazało się że nadal jest tak jak było. Nie jest to cały czas i nie jest zależne od temperatury silnika bo raz na zimnym odpali idealnie, a raz rozgrzeje się i po przejechaniu 20km się pojawi przerywanie, czasami zrobię 100km i nic się nie dzieje, nie ma też różnicy czy auto postoi 1h czy 12h raz tak raz tak... Rzadziej się to dzieje gdy odpalam zimny silnik po postoju częściej po osiągnięciu 90 stopni ale też podczas jazdy mu to przechodzi. zauważyłem że gdy pada deszcz na dworze to zdarza się częściej nie wiem czy przypadek czy ma to jakiś wpływ ale wole napisać. Nie równa praca na ogół jest w przedziale 900obr do 1600obr, jednak bywa że i do 2000obr. Co byście obstawiali? na co zwróci uwagę? Wtrysk pracuje, gdy auto przerywa kopci na szaro-minimalnie niebiesko. Już nie mam siły się z tym uganiać. Z góry dziękuje za rady pozdrawiam.

Problem po remoncie (AHF) przerywa

: ndz kwie 15, 2012 12:35
autor: Michał_1977
dudiZ pisze:Wtrysk pracuje, gdy auto przerywa kopci na szaro-minimalnie niebiesko
dudiZ, wykręć go i daj do sprawdzenia,bo być może przy remoncie dostał się jakiś mikro paproch i wtrysk się zawiesza.
Podobny przypadek miałem przy ALH.Założyłem wtryskiwacz na próbnik i na początku sikał jak z kaczki,ale przebiłem do na tym próbniku i zaczął ładnie rozpylać.

Re: Problem po remoncie (AHF) przerywa

: ndz kwie 15, 2012 15:48
autor: dudiZ
podmieniłem wtryski i nadal to samo... jakieś pomysły?

Problem po remoncie (AHF) przerywa

: wt kwie 17, 2012 19:08
autor: XV2
Wymień filtr paliwa

Re: Problem po remoncie (AHF) przerywa

: pn kwie 30, 2012 12:58
autor: dudiZ
filtr wymieniony, wszystko podczas remontu poszło nowe, sprawa wygląda teraz tak że jak jest powyżej 15 stopni to wszystko działa idealnie, czasem odczuwam spadek mocy. Natomiast jak jest poniżej 15 to się zaczyna problem z odpalaniem i dymienie.

Problem po remoncie (AHF) przerywa

: pn kwie 30, 2012 14:09
autor: 21Golfista21
a ta głowica była planowana? zawory też poszły nowe? głowica na szczelność sprawdzona?

Re: Problem po remoncie (AHF) przerywa

: pn kwie 30, 2012 18:33
autor: dudiZ
Głowica była przejechana ładnie papierkiem wszystko elegancko, zawory przeszlifowane i ładnie gładko chodziły. Głowica nie była sprawdzana na szczelność, ale gdyby było coś z nią nie tak to chyba by ubywało chłodziwa albo oleju albo były by te objawy cały czas?? Czy jestem w błędzie? Wszystkie płyny nowe, olej pełny syntetyk i niczego nie ubywa.

Problem po remoncie (AHF) przerywa

: pn kwie 30, 2012 19:29
autor: 21Golfista21
Jesteś w błędzie, nie zawsze ubywa płynu i oleju, czasem dzieją się różne dziwne rzeczy, papierkiem to można sobie co najwyżej ... no. to się robi maszynowo, no i błędem jest nie zawieźć i sprawdzić głowicy u kogoś kto się zna na tym i ma sprzęt do tego!

Re: Problem po remoncie (AHF) przerywa

: czw maja 03, 2012 23:36
autor: dudiZ
Pewien "szpec" stwierdził że pompa wtryskowa umiera (że auto stało 3tygodnie - okres remontu) i czasem zdarza się że z pompą coś się dzieje, doradził dolać litr oleju silnikowego na każde 20 litrów ON, pomogło objawy praktycznie zniknęły ale jednak się pojawiają. Czy można teraz stwierdzić że to pompa? I brać się za wymianę jej? Czy jeszcze szukać ? Co sądzicie? Czy się wstrzymać i czekać ?