Kopcenie przy ostrym ruszeniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RAFI_ZGIERZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:16
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Kopcenie przy ostrym ruszeniu

Post autor: RAFI_ZGIERZ » ndz kwie 23, 2006 15:59

Witam
dziś przy bardzo ostrym i gwałtownym ruszeniu ze skrzywonia zauważyłem, że w miejscu gdzie stałem został spory tłuman dymu, czy jest to normale w dieslach ??? czy moze coś się rozlegulowało i wymaga naprawy.
Przy normalnyj spokojnej jeżdzie żaden dym się nie wydobywa.



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz kwie 23, 2006 16:16

moze poprostu wtryski juz troche leja, a przy porannym odpalaniu kopci??



Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » ndz kwie 23, 2006 19:57

ja jak przydusze w czasie jazdy to widze za soba chmurkę ropniaka :) ale to normalne, jak masz zimny silnik to na pewno Ci zakopci, tylko w zależnosci na jaki kolor, jeśli jest to jasny to nie dobrze.


mietek

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 23, 2006 20:18

RAFI_ZGIERZ pisze: czy jest to normale w dieslach ???
Nie to nie jest normalne. Sprawny silnik iesla przy gwałtownym zwiększeniu obrotów albo zapalaniu może zakpocić ale tak że zobaczysz tylko klęcząc przy wydechu. Warto zając się aparaturą wtryskową


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » ndz kwie 23, 2006 20:53

jeśli jeżdzisz spokojnie i potem dasz cały gaz to nagromadzone sadze w wydechu i całum układzie mogą to spowodować ze zakopci pozatym w dieslu to normalne jesli na czrno


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
Luki_GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 12:40
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: Luki_GT » ndz kwie 23, 2006 22:04

Dokladnie, nie ma takiego diesla żeby przy gwałtownym zwiększeniu obrotów np przy ruszaniu nie zadymił. Zawsze jest jakaś nawet mała chmurka czarnego dymu.


...::: Pozdrawiam :::...

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn kwie 24, 2006 14:08

Rafi napisał "spory tuman"...
Spory tuman to nie jest zwyczajny dieslowy bączek ;)



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn kwie 24, 2006 14:20

RAFI_ZGIERZ pisze:Witam
dziś przy bardzo ostrym i gwałtownym ruszeniu ze skrzywonia zauważyłem, że w miejscu gdzie stałem został spory tłuman dymu, czy jest to normale w dieslach ??? czy moze coś się rozlegulowało i wymaga naprawy.
Przy normalnyj spokojnej jeżdzie żaden dym się nie wydobywa.
"Spory tłuman" to nie jest nic normalnego !!! polecam sprawdzić na początek cały układ dolotowy powietrza - czy nie ma nieszczelności :hmm: Ja miałem rozszczelniony INTERCOOLER i miałem takie właśnie objawy - kopcił przy ruszaniu gwałtownym ze skrzyżowania, jak się mu depło na wolnych obrotach - chmure czarna puszczał i powiedzmy po górę jak się mu lekko depło to na początku puszczał dyma czarnego - generalnie pod obciążeniem i przy nagłym skoku obrotów. INTERCOOLER wymieniłem na nowy - cały - sprawdziłem wszystkie doloty układu i teraz żebym nie wiem jak go katował to ja dymu czarnego nie widzę wogóle - nawet się ostatnio przyglądałem - poprostu niema nic - leje też sprawdzone paliwko, bo kiedyś zatankowałem na stacji NoName i batory się poajwił - naszczęście duzo nie tankowałem tego szajsu :hmm:

Wtryski też mogą być przyczyną, ale to już ostateczność - zależnie od eksploatacji oczywiście, ale wtryski wytrzymują sporo przebiegu i jest OK - ja stawiam na jakąś nieszczelność w układzie

Pozdrooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
RAFI_ZGIERZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 31, 2006 22:16
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: RAFI_ZGIERZ » pn kwie 24, 2006 20:38

oki, dzieki za podpowiedzi postaram sie do nich ustosunkować



Awatar użytkownika
matrix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:27
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: matrix » pn kwie 24, 2006 23:01

O widzę kolega ze Zgierza i do tego jeździ golfikiem .Pozdrawiam :bigok:


jak zwykle vw

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » wt kwie 25, 2006 09:35

poznasz go po "tłumanach" ;)



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » ndz kwie 30, 2006 15:31

A ja wam opowiem tak ze jak masz czarny dym to jest to lipne paliwo! A jak jasny to spala ci olej! Niemoa co sie przejmowac jak czarny zatankuj na innej stacji zobacz czy pomoze;)


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 30, 2006 22:23

J3L3N pisze: ze jak masz czarny dym to jest to lipne paliwo
niestety dymienie rozpoczyna się po przejściu przez silnik (i pompę wtryskową) tzw. granicy dymienia i nie ma ona nic wspólnego z jakością paliwa, a z obciązeniem silnika i ogólnie stanem technicznym,


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz kwie 30, 2006 23:19

nie ma jazdy bez dymka, mój ze zwiększoną dawką paliwa zostawia zasłone że aż strach :D


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 121 gości