Strona 1 z 2

POGORSZENIE OSIĄGÓW 1.9 TD AAZ

: sob kwie 22, 2006 17:31
autor: Grzegi Siedlce
Witam mam drobny nurtujący mnie problem. Po wymianie Paska Rozrządu zauważyłem iż mój golfik stracił trochę na przyspieszeniu(zaznaczam iż.znaki na pompie,wałku rozrządu,wale korbowym zostały poprawnie ustawione na przyrządach) pomimo iż łatwo i szybko wkręca sie w obroty to jakośnie czuje dobrego przyspieszenia,a może tak mi sie tylko wydaje. Domyślam sie że chyba trzeba ustawić kąt wtrysku :( prosze o pomoc. dodam iż zatankowałem ostatnio niezbyt pewnego paliwa. :chytry:

: ndz kwie 23, 2006 14:21
autor: KamilW
Moze zatankuj porzadny fuel i zobacz jak bedzie jezdzil... moze przed wymiana byl inaczej ustawiony i dlatego jest problem z przyspieszeniem... ja tak mialem... rozrzad byl zle ustawiony i jeden zabek... silnik nie mial dolu ale gora byla ekstra... ustawilem wszystko git i dol jest super ale gora dostala zadyszki :)

: ndz kwie 23, 2006 17:00
autor: wiercik
W AAZ nie ustawia sie kata wtrysku, zalej pozadna rope.

: pn kwie 24, 2006 15:42
autor: barca90
wiercik pisze:W AAZ nie ustawia sie kata wtrysku
Ciekaw kto Ci powiedział że sie nie ustawia kąta wtrysku? Jak najbardziej sie ustawia. Grzegi SIedlce zalej autko dobrą ropką a jak nie pomoże to odwiedz mechanika i niech sprawdzi kąt wtrysku.Miałem podobnie. U mnie pomogło ustawienie kąta. Zrywa jak szalony.

: pn kwie 24, 2006 22:27
autor: wiercik
No skoro tak twierdzisz. Ja pytalem kilku pompiarzy jak to jest i kazdy mi odpowiedzial to samo. Jeden wykrecil nawet wtrysk wlozyl go na jakistam urzadzenie, ktore przepomowuje rope. W AAZ paliwo masz rozproszone, a kat mozna ustawiac w TDI. Mysle, ze fachowcy chyba nie sciemniaja.

: wt kwie 25, 2006 06:51
autor: pasiak
rozbierając klawiature łatwo przestawić o ząbek nawet jeden na pasku pompę czy wałek i braki mocy gotowe a nie daj Boże o jakieś pechowe 4 czy 5 wówczas widmo spotkania tłoka z zaworami bliskie jest jak nigdy. Pompa przestawiona wiercik o jeden ząbek paska tłoczy już w "innym kącie" paliwo, a paliwo rozproszone masz bo to wtryskiwacz czopikowy jednosprężynowy :bigok: W TDI są wielootworkowe dwusprężynowe wtryskiwacze :P

: wt kwie 25, 2006 08:19
autor: barca90
wiercik pisze:a kat mozna ustawiac w TDI. Mysle, ze fachowcy chyba nie sciemniaja.
Nie będe sie sprzeczał z tobą ale ja widziałem jak gość mi ustawiał kąt. W AAZ kąt ustawia sie przez przesunięcie pompy wtryskowej.

: ndz maja 21, 2006 22:59
autor: Grzegi Siedlce
Co ciekawe. moje pogorszenie osiągów spowodowane było tym ze po wymianie paska rozrządu zapomniałem podłączyć węzyka od turbinki do pompy wtryskowej :) w sumie w fotel mnie nie wgniata ,ale przyspieszenie to on ma. Zresztąco tu wymagać od 75 konnego Diesla..... :bajer: A jak jest z osiągami waszych Turbo Diesli koledzy ??

: ndz maja 21, 2006 23:08
autor: szerszeniak
my je poprawiamy a z twojego silnika 90km zrobic to tylko chwila pracy

: ndz maja 21, 2006 23:10
autor: dominik_pk
Tak się niepozornie wtrącę, ale wydaje mi się, że w AAZ ustawia się kąt wtrysku, bo kolega miał podobny problem pompiarz mu ustawił kąt wtrysku do symbolu silnika i auto starsznie osłąbło, a niby pompiarz dobry, znany itp., ale że się to koledznie nie podobało a tamten gość się zapierał, że zrobił wszytko ok, to pojechał do innego mechanika i co się okazało?? Ze w AAZ są podbno 2 rodzaje pomp wtryskowych i trzeba ustawiać parametry do pompy, a nie do symbolu silnika, a co za tym idzie, że ten pan, którego wsyztscy w moim mieście nazywają "pompiarzem" w rzeczywistości nim nie jest bo nie sprawdził sobie najprostszej rzeczy, czyli tabliczki BOSCHA na pompie.

: pn maja 22, 2006 10:47
autor: Pabloss
szerszeniak pisze:my je poprawiamy a z twojego silnika 90km zrobic to tylko chwila pracy
Chyba już było to ze 100 razy ale ja w dalszym ciagu nie jestem przekonany ze da sie to zrobic szybko i bezpiecznie w autku z przebiegiam 250 000 km (jak u mnie). Napisz kilka raz co i jak.

: pn maja 22, 2006 15:45
autor: souler
hehe no pewnie, ze wcale nie musi to byc bezpieczne. wszystko zalezy jak autko bylo eksploatowane. jesli bylo na nie dmuchane i chuchane, dobry olej, paliwo, filtry, jazda delikatna, itd. to raczej nie bedzie problemow z silnikiem, choc przebieg juz sluszny. no ale to VW wiec powinien zniesc maly tuning :D

: pn maja 22, 2006 18:32
autor: Grzegi Siedlce
No dobra fajnie ale co macie na myśli z tym tuningiem ??

: pn maja 22, 2006 19:04
autor: Rapix
Zwiekszenie cisnienia doładowania, dawki paliwa, zrobienie wydechu, intercooler,
Co do pomp było ich znacznie wiecej niz 2 rodzaje... chocby pompy takie jak moja gdzie nie ma membrany i podłaczenia od turbo do pompy, pompy z ta membrana ale recznym "saniem" (wiem ze to nie sanie tylko cos co podnosi obroty w zime i ułatwia odpalenie nie wiem jak sie nazywa) byy tez pompy z elektrycznym pseudo saniem.... to juz sa chocby 3...