Strona 1 z 2

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 11:14
autor: nikosieq
witam mam mały problem , mianowicie zepsuła mi się pewna część której nazwy nikt nie zna i myślę że ktoś mi pomoze oto fotka tej ów częśćihttp://imageshack.us/photo/my-images/685/cdcffcf.jpg/ jest to vw golf 1.9D

[precyzuj tematy i umieszczaj w odpowiednim dziale :!: /zielu ]

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 18:52
autor: KamilP
Automatyczny przyśpieszacz obrotów (elektryczny siłownik bimetalowy). Bo chyba tylko obrotów, kątem wtrysku zajmuje się już elektronika (w starszych dieslach , przed ~95 rokiem jest to przyśpieszacz kąta wtrysku i obrotów, i nie jest on automatyczny tylko włączany w kabinie) On po prostu na zimnym silniczku zwiększa obroty :)

EDIT iii lektuka dla Ciebie :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=185943" onclick="window.open(this.href);return false; zajrzyj tam masz dodatkowe info

Re: mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 21:21
autor: indigo1975
Mam taki sam silnik moze masz slabo naciagnieta ta linke od tego,wydaje mi sie ze tam nie ma co sie popsuc rozbieralem to i ogladalem .Jak silnik tylko troche bedzie cieply to ten element tez nie dziala .Umnie dziala tylko zima jak mocno zimno a jak temperatury dodatnie to tez nie dziala.Masz moze nie ruszane srubki na pompie?bo mam troche rozregulowana swoja i moze bym ustawil wedlug twojej Daj znac .Pozdr.

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 22:12
autor: KamilP
Właśnie zapomniałem zapytać, co Ci się tam niby zepsuło? Czemu tak twierdzisz?

Re: mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 22:43
autor: indigo1975
Mam pytanie do kolegi Kamilp moglbys mi opisac jak masz wkrecona srube od dawki i od wydatku resztowego? mam wszystko rozregulowane i nie moge do ladu dojsc moze jakas fotka?

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 22:55
autor: KamilP
Ale Tobie chodzi o te śrubki z tyłu pompy jak w tym temacie? Nawet nie wiem.. Nie ruszałem tego jeszcze. Spróbuj może ustawić tak jak w tamtym temacie. A jak Ci się nie uda to na forum sporo pompiarzy dobrych jest, oni by Ci mogli podpowiedzieć, np Moderator Michał_1977 on nie raz pompę rozbierał to wie co i jak :) Ja w tym temacie jestem niestety zielony..

EDIT tylko to jest porada do pompy z TD więc u Ciebie może być trochę inaczej

Re: mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 23:02
autor: indigo1975
na tym zdjeciu jest starsza pompa .Moja jest troche nowsza ma kilka czujnikow do ktorych dochodza kabelki .Chodzi mi o to jak masz wkrecona ta srubke z plomba co jest zaznaczona czerwona strzalka.Mam stara pompe taka jak na zdjeciu i jak ustawie ta w aucie wedlug tej starej to auto nie chodzi.Masz ciegno "ssania" w kabinie czy automatyczne?

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 23:13
autor: KamilP
indigo1975, w kabinie. I to nie jest ssanie tylko przyśpieszacz zapłonu jak coś :bajer: U Ciebie przy automacie przyśpieszacz obrotów ;) A te kabelki są od kąta wtrysku. Albo spróbuj metodą prób i błędów.. Mogę Ci foto swojego zrobić ale u mnie też pompa trochę starsza jest, ale nie wiem czy są między nimi jakieś duże różnice.

Re: mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 23:22
autor: indigo1975
wiem ze to nie ssanie tylko wszyscy tak pisza i tyle.Jesli chodzi o pompy to roznice sa bo moja ma sterownik i podlaczalem vaga pod nia i bledy czytalem vagiem. Parametry mozna tylko ogladac nic przez vaga sie nie ustawi.Myslalem ze masz taka jak ja .Pisalem pare razy na forum na ten temat ale nikt nie umial doradzic ,kazdy mowi zeby na stol pompe dac do ustawienia.jakbym znal dokladne dane tej pompy to poprzez podglad vag moglbym ja regulowac bo przeciez pocos niemcy zrobili taka mozliwosc podgladu vag. tak mysle

mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 23:37
autor: KamilP
A próbowałeś coś regulować metodą prób i błędów? Spróbuj własnie ewentualnie tak. Niestety w tym temacie CI za bardzo nie pomogę bo jestem zielony.. :kac: Ale gdzieś czytałem że tą pompę chyba nie jest łatwo wyregulować..

A skąd wiesz że coś jest nie tak, że pompa jest rozregulowana?

Re: mk3 - co to za część

: sob mar 31, 2012 23:48
autor: indigo1975
bo gosc mi uszczelnial oske gazu i po tym auto juz tak nie jezdzi jak przedtem w trasie kiedys wyszlo mi spalanie 4.3l/100km tak przy predkosci 80-90 a teraz to mniej niz 5,5l to sie nie udaje zejsc no i obroty sie zmieniaja . Mam 4 pompy tego starszego typu i we wszystkich jest tak samo wkrecona dawka wiem bo wykrecalem te sruby zeby porownac a jak wkrece w tej w aucie tyle co w tych starszych to auto slabe strasznie i max predkosc to 100km/h

mk3 - co to za część

: ndz kwie 01, 2012 10:41
autor: KamilP
Zaraz.. To tak na chłopski rozum, jak przykręciłeś śrubkę tak jak w tamtych pompach to dawka była najmniejsza (mała moc) a jak teraz Ci za dużo pali to znaczy że może dawka jest za duża (nie kopci Ci? ) więc może ustaw tak pomiędzy.. :hmm:

PS a kto Ci tą ośkę uszczelniał? Bo to on powinien to wszystko ustawić.. Tym bardziej jak to jakiś pompiarz. Gadałeś z nim? A co do spalania to moim chyba dużo poniżej 5 litrów zejść nie udało mi się, a co mówić o 4.3........ Brat w TDi chyba by musiał nieźle się postarać, bo i jemu wypije +- 5 litrów

Re: mk3 - co to za część

: ndz kwie 01, 2012 11:03
autor: indigo1975
4.3 to tylko raz tak wyszlo jak nad morze jechalem ale spalanie ponizej 5l bylo na trasie a teraz nie idzie zejsc .Pompe mi mechanik robil twierdzi ze tak samo wszystko jest ustawione jak bylo wiem ze dawka byla inaczej ustawiona bo teraz srube od obrotow mam tylko troche wkrecona a przedtem byla do polowy wkrecona to napewno pamietam.no szkoda ze masz inna pompe.Umnie klopot jest w tym ze jak mam mniejsza dawke to auto slabe strasznie i duzo pali a jak mam dawke prawie na max to zbiera sie super a pali ciut mniej niz na malej dawce.zostawilbym ta duza dawke tylko nie wiem czy silnik nie klęknie od tego

mk3 - co to za część

: ndz kwie 01, 2012 12:34
autor: ja4rqu
na pełnej dawce kopci mocno na czarno jak butujesz? Podczas normalnej jazdy jest jakiś dym? Jeżeli kopci tylko przyy mocnym bucie to nie masz się czym przejmować tylko ustaw dawkę taką żeby auto dobrze jechało i tyle. Twój silnik ma natrysk oleju na denka tłoków więc od dużej dawki jak będziesz jeździł rozsądnie to nic się nie stanie. Obroty ustaw na ciepłym silniku na około 950-1000 i gra. :bigok: