Strona 1 z 4

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: ndz mar 18, 2012 21:31
autor: Lukas2z107
Witam
Autko jezdzilo bez prolemu do mometu kiedy zaczely sie mrozy przez ktore 2 tygodie nie odpalalem golfa bo mialem stary akumulator ,gdy mrozy odpuscily mialem troche kasy i kupilem nowy akumulator. Co sie okazalo auto ie odpalilo, podczas tego postoju zepsul sie zawor odciajacy paliwo ten na pompie paliwa.Kupilem nowy wymieilem, z trudem ale golf odpalil i teraz najgorsze dymi na czarno jak lokomotywa nie ma wogole sily ruszyc z mijsca bardzo ale to bardzo gloso pracuje straszie tlucze jakby mial sie zaraz rozleciec ,dodatkowo z okolic pompy paliwa dochodza jakies dziwe dzwieki jakby cos tarlo w srodku.Teraz jestem w holadii, wczoraj byl mechaik, szwagier mojego znajowego i powiedzial ze to juz nie bedzie jezdzic i ze silnik do wyminay ze nie ma ratuku tak powiedzial mojej mamie ktora jest na miejscu .Tak jak mowie auto jezdzilo bez prolemu.

Tu mam filmik jak to chodzi " onclick="window.open(this.href);return false;
bardzo prosze o pomoc poniewarz autko jest potrzbne mojej siostrze, mialem nadzieje ze pod moja nieoecnosc naprawia i beda mogli korzystac z samochodu ale jesli naprawde silik do wymiay to juz nie wiem sam, ja juz nie zdarzylem sie tym zajac bo wlasie nieoczekiwanie mialem wyjazd.

pozdrawiam prosze ardzo o pomoc

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: ndz mar 18, 2012 22:14
autor: latirro
Rozrząd się przestawił, zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy szklanki całe, sprawdź stan paska rozrządu i znaki na kołach i skrzyni, jesli dużo się nie przestawił to wystarczy nowy rozrząd i ustawić, a jeśli doszło do uszkodzeń szklanek, zaworów to ściąganie głowicy i ocena dalszych obrażeń, ale za nic nie odpalaj teraz auta bo możesz tylko pogorszyć stan, niedawno robiłem głowicę po przestawieniu rozrządu w 1.6TD i silnik pracował identycznie a nawet gorzej, zmieniłem głowicę, rozrząd i jeżdżę dalej, szwagra znajomego lepiej nie zapraszaj tylko kogoś kto Ci czapkę z silnika zdejmie i powie co do wymiany :bigok: nie ma co panikować

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: ndz mar 18, 2012 22:33
autor: Lukas2z107
dzieki za odpowiedz kuzyn na tygodniu ma podjechac i zoaczyc takze podpowiem mu wlasie z tym rozrzadem, mam go 1.5 roku i rozrzad nie byl robiony jeszcze, takze mam adzieje ze wymiana i ustawienie rozrzadu wystarczy pozdrawiam

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 09:31
autor: _model_
No chyba, że klin na wale poszedł sobie w piz***. Wtedy troszkę więcej roboty będzie...

Re: Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 20:57
autor: gooffer
Mi poszedł klin na wale w 2.4d AAB to po prostu zgasł, wszystko się pogięło i generalka była. A tu jak odpala to klin powinien być dobry

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 21:14
autor: _model_
No nie koniecznie będzie dobry. Bo może jest wyrobiony nie na tyle aby go zerwać, ale na tyle aby przestawić dość konkretnie rozrząd

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 22:11
autor: Lukas2z107
jak kuzyn robil mi pompe to zobaczyl ze kolo troche gibie i zaplon przestawia , porozkrecal wszystko i sie okazalo ze ktos nowe patety juz tam wprowadzil szlifowaie boszem, klejeie i takie tam , ale kupil nowe kolo i co tam trzeba powymienial i przestalo giabc i zaplon przestawiac, moze to zaczolelo sie sypac zowu nie wiem

Re: Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 22:29
autor: areczek0000000
Jak tego tematu nie załatwisz profesjonalnie to będzie z tym problem cały czas.Przerabiałem to. :rozpacz: Powodzenia.

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: pn mar 19, 2012 22:38
autor: Lukas2z107
kurde wlasie ie wiem jak to zrobic zeby bylo dobrze :banghead:

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: wt mar 20, 2012 07:37
autor: krzysiek1606
a czoło wału frezowałeś pod nowe kółko, śruba była nowa, dobrze dokręcona,
może tu jest problem. ??? a po za tym nie straszcie kolegę że jeden ząb to remont silnika. miałem niedawno na wymianę rozrządu 1y ok 60000 na latał przestawiony o jeden ząb. po wymianie rozrządu i ustawieniu pompy na zegar pali na dotyk

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: wt mar 20, 2012 09:38
autor: _model_
Zrób porządnie klin na wale. Albo frezowanie czopu wału, ale co lepsze wymiana na wał z kołem od 1z lub AFN (problem z klinem odejdzie w nie pamięć). Ja nie straszę remontem silnika, tylko jeżeli mu przestawia się rozrząd przez klin to jak porządnie to zrobi to auto będzie chodzić jak trzeba. A jak ktoś odwala fuszerkę to później wychodzą krzaki...

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: wt kwie 17, 2012 21:11
autor: Lukas2z107
witam wszystkich sprawa sie wyjasniła wiec pomyslałem ze napisze o tym, wiec tak jak koledzy przypuszczali rozrzad przeskoczyl o jeden zabek , po jakiejs godzince u konkretnego mechanika moglem wrócisc autkiem do domu, zapłacilem 100zł a kolegi szwagier wielki mechanik straszyl wymiana silnika ... takze naprawde na karzdym kroku probuja robic w ch..a :/ pewnie gdybym nie wrócil w pore z zagranicy to naciagneli by mija rodzinke na grugie serducho do golfa...

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: śr kwie 18, 2012 18:32
autor: KamilP
Lukas2z107 pisze:takze naprawde na karzdym kroku probuja robic w ch..a :/
takie 'mechaniki' w PL niestety.. Oczywiście nie mówię o wszystkich. Ale weź takiemu auto zostaw.. Jednemu gościowi 'mechanik' wymieniał rozrząd, a tak na prawdę pomalował pasek żeby wyglądał niby jak nowy.. :panna: Pasek strzelił zanim gość wrócił do domu.

Na zlom czy jeszcze nie?? golf 3 aaz

: czw kwie 19, 2012 22:56
autor: XxxCinuxxX
Siemka. Otoz posiadam Passata B3 1,9 TD 1993r z silnikiem AAZ (co prawda forum dotyczy golfa ale jako ze ten sam silnik tez tam był wiec postanowiłem tu napisać) i problem pojawil sie jak byly mrozy, a mianowice pewnego dnia (mniejszy mroz jakies -7) niby wszystko cacy pasek normalnie odpalil bez zadnego problemu lecz po przejechaniu 2-3KM stracil totalnie moc (dzien wczesniej bylo ok), z poczatku myslalem ze to wina paliwa ale sprawdzilem i bylo ok wymienilem filtr paliwa lecz to nie pomoglo. Na dzien dzisiejszy pasek normalnie odpala lecz jedzie (a raczej sie toczy) max 50km/h na 5 biegu, jezeli wrzuce 4 to 40km/h itd. moje pytanie jest nastepujace:
Co moze byc spowodowane takim objawem z dnia na dzien? Pompa paliwa?
Przestawił się rozrząd?
Ścięło klin na wale? Jak to sprawdzic?
Może to byc spowodowane przez EGR?
Czy moge zaslepic EGR? i co na tym zyskam a co strace (nie posiadam klimatyzacji)
Czy moge wyciagnac z pompy paliwa wlacznik stykowy co sie otwiera przy 1/3 gazu?
Jesli chodzi o diagnostyke to nieda razy zrobic gdyz w srodku pod lewarkiem zmiany biegow niema tej kostki do diagnostyki, jest tylko ta co idzie od pompki centralnego czyli +12 i masa.
Dodam jeszcze ze podczas jazdy jak sie go zgasi i odpali to sie rozpedzi do max 70km/h lecz potem znow spada predkosc do 50km/h.