Luz zaworowy
: śr mar 14, 2012 22:34
Witam, mam pytanie. Coś mi zaświtało w głowie i postanowiłem zmierzyć luzy zaworowe w JR. Silnik ma regulacje na płytki i tak jak się spodziewałem to luz jest zbyt mały dla wydechowych. Norma przewiduje 0.40-0.50 mm a u mnie jest 0.25 na mniej więcej wszystkich. Mierzyłem kompresję i na tym garze w którym ten luz na wydechowym był najbliżej normy czyli 0.32mm to kompresja wynosiła 24 bary, na reszcie gdzie był mały luz było to około 12 barów. Kompresję mierzyłem na zimno. I tutaj moje pytanie, czy po regulacji luzów mogę spodziewać się poprawy wartości kompresji? Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który siedzi w silnikach od dziecka i powiedział mi że raczej nie będzie żadnej poprawy gdyż luz jakiś jest i zawór tak czy inaczej się domyka. Ale tak sobie myślałem, że wiadomo jak jest krzywka zbudowana, i gdy jest za mały luz, zawór jest szybciej otwierany i później zamykany, więc jeżeli szybciej się otworzy zanim tłok osiągnie GMP to powietrze zamiast być sprężone uleci przez zawór, czy dobrze myślę? I czy zmniejszający się luz wpływa na dymienie? Wydaje mi się że tak ale chce uzyskać odpowiedzi od Was.Zauważyłem że od jakiegoś czasu zaczyna mi coraz bardziej kopcić przy przyspieszaniu, no i na 5 biegu czasem już tak brakuje mocy, tak samo na zimnym jak jade i przyspieszam powoli tak do 1600-1800 czuć jakby moment przy około 1300rpm jakby słabiej ciągnął. DO tej wartości jest ok powyżej takie jakby przełączenie i słabo idzie. Z góry dzieki za pomoc.