Strona 1 z 1

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: wt mar 13, 2012 18:40
autor: pawel1987
Witam
Dzisiaj swoim golfem ARL zrobiłem jakieś 20 km po mieście. Wszystko jak najbardziej było ok, żadnych problemów i w ogóle. Wyjeżdżając z miasta rozpędziłem się do ok 120 km/h i jechałem ze stałą prędkością przez jakieś 5 km. Po jakimś czasie przede mną zauważyłem auto a, że z przeciwka coś jechało zwolniłem do 80 i wrzuciłem 4 bieg. Gdy nadjeżdżające auto przejechało zacząłem wyprzedzać samochód. Ku mojemu zdziwieniu golf stracił jakies 50% swojej mocy. Wyprzedzając czułem, że coś jest nie tak. Auto jechało, ale jakoś ospale. Od razu mi się przypomniała historia kiedy to spadł mi wąż łączący intercooler z turbiną. Auto troche słabsze i jakiś świst słyszalny po dodaniu więcej gazu. Od razu zjechałem na pobocze, demontaż przedniej kratki w zderzaku, ale patrze- wszystko jest okej... hmm sobie myślę... Otworzyłem maskę silnik ładnie pracuje, obroty trzyma a tu po chwili coś delikatnie grzechoce. *#cenzura#* silnik i w miarę wszystko wydaje się dobrze, nadstawiam ucho koło turbiny, w sumie to bliżej egr-u i słyszę, że to stamtąd dochodzi. Podszedłem pod drzwi kierowcy pochylam sie pod auto i też wyraźnie słychać to grzechotanie/szumienie. Po delikatnym dodaniu gazu objawy się nasilają i z tłumika poleciał biały dymek (często tak ostatnio miałem przy rozruchu silnika w zimie. Było czuć bardzo ostre spaliny a z tłumika leciała taka gęsta "para"). Zgasiłem silnik. Mówie sobie, że dalej nie jade. Dzwonie po ojca żeby przyjechał po mnie i mnie zaholował do domu. Gdy dotarliśmy do domu wjechałem na kanał, ściągnąłem obudowe pod silnikiem. Posprawdzałem wszystkie węże- sprawne, nigdzie nie ma dziury. Gruszka od turbiny ubrudzona w oleju, turbo w miare suche. Patrząc od tyłu auta, po lewej stronie silnik ubrudzony olejem. Prawdopodobnie z pod uszczelki pod głowicą (z przodu też delikatnie widać, że się poci).
Panowie proszę Was o pomoc! Co to się mogło stać? Jakie macie pomysły? Uszkodzeniu uległo turbo? Jak to sprawdzić?
Z góry dzięki za pomoc.

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: wt mar 13, 2012 19:26
autor: LordSpooky
Zobacz czy masz plyn chlodniczy, moze go spalac dlatego ci na bialo kopci.

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: wt mar 13, 2012 19:53
autor: souler
wyjedz na droge i ogien. niech sie rozsypie jak najszybciej i blisko domu, bedziesz mial pewnosc, ze to turbo.

sciagaj rure z dolotu, a jak sie da to i wydech. zobaczysz czy to suszarka.

z tymi wyciekami spod glowicy to nie przesadzaj. umyj silnik bo na 99% jestes w bledzie.

Re: Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: śr mar 14, 2012 00:15
autor: pawel1987
souler pisze:wyjedz na droge i ogien. niech sie rozsypie jak najszybciej i blisko domu, bedziesz mial pewnosc, ze to turbo.

sciagaj rure z dolotu, a jak sie da to i wydech. zobaczysz czy to suszarka.

z tymi wyciekami spod glowicy to nie przesadzaj. umyj silnik bo na 99% jestes w bledzie.
No Ty to chyba jesteś nie poważny!! Takiej pomocy to nie oczekuję na forum!! Co Twoim zdaniem mam zrobić?? Jak się turbo posypało to dać w piz*ę i zobaczyć jakie będą konsekwencję?? Jeśli to turbo to wszystko wleci do środka!! Ehhh brak słów....

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: śr mar 14, 2012 14:17
autor: Masac81
pawel1987, nie bierz dosłownie słów kolegi souler, to taka odmiana czarnego humoru :popcorn:

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: śr mar 14, 2012 15:16
autor: pawel1987
W takiej sytuacji co jestem, to taki humor nie wskazany :( Jutro zaczynam jeździć po mechanikach. Zobaczymy co powiedzą. A właśnie- może znacie jakiś warsztat samochodowy w powiecie staszowskim, który możecie śmiało polecić?

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: śr mar 14, 2012 16:18
autor: pawel99
Odepnij rurę od dolotu, wydech i sprawdź stan wirnika, jakie ma luzy poprzeczne, ile oleju w dolocie. Najprawdopodobniej turbo kończy się.

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: ndz kwie 01, 2012 11:33
autor: pawel1987
sorry, że dopiero teraz pisze, ale praca pochłania cały wolny czas:/ Rurę ściągnąłem i... luz na wirniku jakieś 1,5 cm!!! łopatki się powycierały od obudowy muszli zimnej. Turbo puściło delikatnie olej. Auto miało wylądować u mechanika. Ustaliliśmy, żę kupuję turbo i przyjeżdżam na wymianę (koszt 300zł). Pomyślałem trochę i doszedłem do wniosku, że może sam się za to wezmę. Zamówiłem nowe turbo (koszt 666 euro razem z podatkiem i wysyłką), komplet uszczelek i nowych nakrętek w intercarsie ( koszt ok. 80 zł), nowy olej castrol 5w30 i oryginalny filtr oleju :) i wziąłem się za wymianę. Dzień roboty i nowa turbinka siedzi w samochodzie :) Dodam trochę fotek nowej turbinki (sorry za jakość ale robione tel. a na dodatek ręce mi się trzęsły z ekscytacji :P) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: ndz kwie 01, 2012 12:32
autor: mateo86
Pamietaj że musisz wyczyscić caly dolot łacznie z IC!! Bo jesli łopatki sie wytarły od strony zimnej to pewnie odłamki beda gdzieś w dolocie, a jak dasz w palnik na nowej turbinie to wiesz gdzie wyladują :bajer:

Problem z ARL Golf IV. Uszkodzona turbina ?

: ndz kwie 01, 2012 13:55
autor: pawel1987
Wszystko było czyszczone :) spokojna głowa :hmm: łopatki wycierały się już od dłuższego czasu, bo było delikatnie słychać metaliczny dźwięk z którego nie zdawałem sobie sprawy. Teraz na nowej turbosprężarce jest zupełnie inaczej. Dźwięk przyjemny dla ucha :helm: