Strona 1 z 1

Problem z turbo

: pn mar 12, 2012 21:59
autor: daniel1340
witam posiadam B5 z 2000 roku. 115 km. dzis jechałem i auto straciło moc a za mną smuga siwego dymu smierdzącego spalenizną. dojechałem jeszcez tak z 5 km do warsztatu na turbo stwierdzili spory luz i uznali to za usterkę. moze to by ć to?
Drugi problem to to że właścieciel jezdził ok 60 tys km na oleju gulf 10w 40 wiem ze te auto powinno jezdzic na full synt ale co mam teraz zrobic zmieniac na 5w czy nie ryzykowac. w poprzednim pojzdzie tak zrobiłem i nic się nie stało. moze przez ten olej turbo padło. bardzo prosze o pomoc.

Problem z turbo

: pn mar 12, 2012 22:24
autor: italiano_83
daniel1340 pisze:Drugi problem to to że właścieciel jezdził ok 60 tys km na oleju gulf 10w 40 wiem ze te auto powinno jezdzic na full synt ale co mam teraz zrobic zmieniac na 5w czy nie ryzykowac. w poprzednim pojzdzie tak zrobiłem i nic się nie stało. moze przez ten olej turbo padło. bardzo prosze o pomoc.
Czy to było pytanie retoryczne 60kkm na jednej oliwie... :rozpacz: Cisz się, że wywaliło oleju na tłoki, bo byś już nowego silnika szukał..
Jak wali turbo olejem w dolot, to je wymień i zalewaj olej zgodny z normą vw 505.01 i wymieniaj zgodnie z interwałem przewidzianym przez producenta.

Re: Problem z turbo

: pn mar 12, 2012 22:30
autor: daniel1340
italiano 83 źle mnie zrozumiałes. przez 60 kkm co 10 kkm był lany i wymieniany 10 w a nie jeżdzone na 10w przez 60tys. nie bedzie problemu jak teraz wleje castrol edge 5w??? mam do kupienia turbo ale od 130 km czy bedzie pasowało???

Problem z turbo

: wt mar 13, 2012 20:10
autor: italiano_83
daniel1340 pisze:italiano 83 źle mnie zrozumiałes. przez 60 kkm co 10 kkm był lany i wymieniany 10 w a nie jeżdzone na 10w przez 60tys. nie bedzie problemu jak teraz wleje castrol edge 5w??? mam do kupienia turbo ale od 130 km czy bedzie pasowało???
Nie ma przeciwwskazań aby zmienić olej na inny..
Nie wiem ja w Passatach.. ale w golfach nie ma z tym problemu...

Problem z turbo

: śr mar 14, 2012 09:30
autor: binekbnk
A może zaworek N75? :pub:

Problem z turbo

: śr mar 14, 2012 14:08
autor: daniel1340
zaworek nie powodował by takie chmury dymu aż kierowcy za mną stawali i nie jechali dalej bo nic nie było widać. luz na osi turbo to ok 0,5 cm bardzo duży. ale nie wiece czy ze 130km bedzie turbo pasowało do 115 km. to wazne bo u mnie w miescie jest do kuienia jedna turbina i własnie od 130km. przed zmiana oleju zrobić płukanke?

Problem z turbo

: śr mar 14, 2012 14:35
autor: binekbnk
Nie wiem czy nie będzie pasowała, ale dzięki zaworkowi też robią się chmury. A 0.5 cm to rzeczywiście duży luz.
A co do pasowania, to poczekajmy na wypowiedz kogoś bardziej doświadczonego. Ale wszystko raczej powinno podejść. :pub:

Problem z turbo

: śr mar 14, 2012 15:07
autor: 21Golfista21
Będzie pasowało

Problem z turbo

: śr mar 14, 2012 16:24
autor: pawel99
0.5 cm luzu, turbo odleciało. Masz szczęście że silnik nie rozbieg się na oleju. Wymień turbo

Problem z turbo

: czw mar 15, 2012 22:26
autor: daniel1340
no dobra a co sądzicie zeby przeszedł na własciwy olej na 5w np castrol edge. Wcześniej conajmniej samochód jeździł 60 tys km na pół syntetyku olej marki Gulf. Bardzo chciałbym przejsc na syntetyk w bmw tak zrobiłem ale wcześniej na 10w zrobiłem tylko 15 tys wiec bez obaw ale róznica była dośc spora.

Problem z turbo

: czw mar 15, 2012 22:39
autor: ja4rqu
Nie ma zadnych przeciwskazań. Jezeli chcesz mozesz zrobic płukankę silnika i przechodz na 5W