Strona 1 z 1

szarpanie na wolnych obrotach

: sob mar 10, 2012 23:16
autor: slepy8
Witam

nie piszcie że było, bo było ale opisywane tak niejasno i niedokladnie, że nie da się konkretnie odpowiedzieć.

Więc opiszę szczegółowo usterkę u mnie:

1.9 TDI 90KM
bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie silnika (tak jakby były przerwy w dostawie paliwa).
Gdyby mocniej nacisnąć pedał gazu auto normalnie przyspiesza.
Problem jest nieodczuwalny, lub niewystępuje na biegach 4 i 5.

w tym samym czasie pojawiła się następująca usterka:
wskzanie prędkości zaczęło wariować unosząc się i opadając. W tym samym czasie zaczęło świrować wskazanie poziomu paliwa lekko unosząc się i opadając.
Ostatecznie wskazówka prędkości padła i podnosi się wariując sporadycznie. Naturalnie komputer pokładowy zatrzymał wskazania.
Komputer na VAG-COMie wykazał (jutro dopiszę jaki numer błędu) - zbyt wysokie napięcie na czujniku prędkości.

I wraz z tymi usterkami pokazało się "Zwarcie plusa AC" :) (taki wyrzucny błąd z VAG-COM). I faktycznie zwiera sporadycznie powodując falująca pracę silnika.

Wszystko w jednym momencie praktycznie. Jestem w trasie, więc rzucam hasło tutaj. Mam przed sobą jeszcze pare stówek, ale muszę zapytać żeby wiedzieć na co się przygotować ;)

Błagam o odpowiedzi tych którzy WIEDZĄ a nie ZGADUJĄ ;)

pozdrawiam i z góry dzięki
Adrian

szarpanie na wolnych obrotach

: ndz mar 11, 2012 02:37
autor: Haki
Impulsator ... a druga możliwość to brudny nastawnik w pompie paliwa ...

szarpanie na wolnych obrotach

: ndz mar 11, 2012 10:24
autor: Marcin997
slepy8 pisze:1.9 TDI 90KM
bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie silnika (tak jakby były przerwy w dostawie paliwa).
Gdyby mocniej nacisnąć pedał gazu auto normalnie przyspiesza.
Problem jest nieodczuwalny, lub niewystępuje na biegach 4 i 5.

miałem u siebie i problem rozwiązało czyszczenie nastawnika... Dokładnie było tak jak napisałeś....
wskzanie prędkości zaczęło wariować unosząc się i opadając.
Odepnij wtyczkę impulsatora i zobacz co wtedy...
Tylko nie potrafię powiązać tego z wskazówką od paliwa...... Jakieś dziwne...

szarpanie na wolnych obrotach

: ndz mar 11, 2012 10:32
autor: Haki
Wskazówka paliwa = to często zawieszony - uszkodzony wskaźnik (pływak) w zbiorniku ,,

szarpanie na wolnych obrotach

: ndz mar 11, 2012 14:57
autor: munior
slepy8 pisze:bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie
Haki pisze:Impulsator ...
dokładnie ,na 99,9 % wina impulsatora, miałem kiedyś identyczny przypadek ...na vagu nie było widać wogóle prędkość ,objawy identyczne z opisanym
Haki pisze:brudny nastawnik w pompie paliwa ..
bardzo mało prawdopodobne ,przy tych objawach ...