Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:39

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: pawel19 » pt mar 02, 2012 19:18

Wiatam. Jestem od niedawna posiadaczem golf v tdi; 1.9 bxe i zauważyłem ze dośc sporo pali. w trasie jak robiłem pomiar to 5.8/100 a taka jazda mieszana to ok 7/100 robiłem pomiar chyba ze 2 \3 razy i wychodziło ze pali 6.9......7,3 na 100 dodam ze to przy spokojnej jedzie. jazda to mniej wiecej 50 na 50 trasa miasto bo mieszkam w okolicy lublina. był podpinany pon kompa i niby wszystko jest ok. Skrzynia 6 biegów to chyba powinien palic mysle ze ok 1 litrra mniej. jaka może być przyczyna.??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: italiano_83 » pt mar 02, 2012 20:04

Mniemam, że podstawowe czynności serwisowe są wykonywane na bieżąco. Sprawdziłeś wskazani temperatury, aby wykluczyć termostat ?
Samo sprawdzenie błędów to nie wszystko do czego można użyć urządzeni diagnostycznego.
Skrzynia 6 nie służy tyle do oszczędnej jazdy, co do możliwości utrzymywania wyższych prędkości podczas przejazdu po autostradzie, a to nie idzie zawsze w parzę z oszczędnością w spalaniu. Zresztą 6 w PL ... 50/50 trasa miasto i średnia 6.9/7.3 hmmm mało to nie jest, ale z drugiej strony wszystko zależy od rodzaju dróg i stylu jazdy. Jakieś inne objawy zauważyłeś .. nadmierne dymienie, jakieś szumy świsty, spadek dynamiki/mocy ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawel19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:39

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: pawel19 » pt mar 02, 2012 20:44

Jeśli chodzi o czynności serwisowe to były robione tzn..wymiana oleju,,filtrów bo też na początku podejrzewałem ze może być to przyczyną.. Termostat też wymieniłem na nowy i to kupiłem w serwisie vw danelczyk. bo podobno że dobrze jak jest orginalny. A co do jazdy to jak mierzyłem w trasie co wyszło 5.8 to jechałem tak normalnie do 120.. a pózniej te pomiary to tez jazda no raczej normalna bez jakis szalenstw .a drogi to no jak to w Polsce.:).. okolice lublina..
A co do innych objawów to nie zauwazyłem zadnego dymienia i nic podobnego..dynamika tez chyba dobra... niewiem czy szerokośc opon ma znaczenie bo sa 16 i i chyba 205. niewiem może to ma wpływ na zużycie paliwa
już sam niewiem..? może ktoś podpowie jakie powinny być ustawienia dawka paliwa.. kąt wyprzedzenia wtrysku...Podjade jeszcz raz do kumpla i podłączye pod kompa i powiem jakie sa wartości..



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: italiano_83 » pt mar 02, 2012 21:07

pawel19 pisze:16 i i chyba 205.
Normalny laczek- też na takim śmigam- śladowy wpływ na zużycie paliwa.
pawel19 pisze: może ktoś podpowie jakie powinny być ustawienia dawka paliwa.. kąt wyprzedzenia wtrysku...Podjade jeszcz raz do kumpla i podłączye pod kompa i powiem jakie sa wartości..
Dawkę komp sam sobie ustawia tak samo kąt wtrysku w PD


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: bongo » pt mar 02, 2012 21:35

pawel19, jak mierzysz to spalanie?



pawel19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:39

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: pawel19 » pt mar 02, 2012 22:06

"bongo" spalanie to mierzyłem metodą tankowania pod korek licznik zerowany i robione jakies 300.....400 km i znów pod korek. i liczone srednie spalanie dodam ze to z komputera to prawie ze pokrywa sie ze spalaniem mierzonym własnie metoda pod korek...( niewielkie róznice komputera a takiego spalania) przynajmniej w moim przypadku tak było.

kurcze nie jestem za bardzo znawcą w tym temacie ale koledzy na forum pisali o ustawieniach na 0.0 albo na -2.0 wałka rozrzadu niewiem ale pewnie chodzi o to.. no i dawka palowa.. a jeszcze czy może byc przyczyna ze jest zawór EGR brudny zanieczyszczony.?? auto ma 163 tys



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: marmi m » pt mar 02, 2012 22:36

pawel19 pisze:kurcze nie jestem za bardzo znawcą w tym temacie ale koledzy na forum pisali o ustawieniach na 0.0 albo na -2.0 wałka rozrzadu niewiem ale pewnie chodzi o t
Sprawdź jeszcze ustawienie pompy (torsion value) powinna być na 0 najlepiej...
pawel19 pisze:a jeszcze czy może byc przyczyna ze jest zawór EGR brudny zanieczyszczony.?? auto ma 163 tys
egr to nie, moje ma taki sam przebieg... i pali teraz ok 6,3-6,8 w 90% trasa (autobana) i prędkości średnie 100-120km/h...
w mieście bez niczego przy normalnej jeżdzie żre ok 8,5-9,5, na wolnych obrotach spalanie 0,8l/h... i jak do tej pory poniżej 6 udało mi się zejść jeden raz na trasie jak jechałem grzecznie 200km z predkością ok 90-100 to wyszło mi 5,6...

W silniku wymieniłem już wszystko, tj pompki, turbo, vacu pompe, egr, węzyki podciśnienia, przepływkę, blok zaworów magnetycznych, czujiniki temp wody, paliwa, powietrza ładującego, termostat itd.... i dalej pali ile palił... dodam że wszystko było sprawne, Aligator tez kopał kompem i wszystko jest na cacy, wszystkie wartości jak w nowym aucie... ja już stwierdzam że ten grat widocznie tyle pali i nie ma sensu się tym zajmować...

Jednak trza było kupować common raila, poprzednie dwa diesle bez niczego schodziły do 4,5-5,5 i to przy butowaniu...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: doggie » pt mar 02, 2012 23:41

pawel19, moim zdaniem wszystko OK z twoim autem a spalanie w normie przy trybie 50/50, wszystko zależy od trybu jazdy, ja mam trasę do pracy i z powrotem tj. 130 km /20% miasto/80% poza miastem/, jak po uprawiam "ecodriving" to na tym dystansie dam radę zejść poniżej 4,5 litra ale jeazda jest ciężka :hmm: , przy normalnej jeździe wychodzi około 5,5 litra, jak są gorsze warunki pogodowe to czasami powyżej 6 liytrów, więc moim zdaniem szukasz dziury w całym, musisz sie pogodzić z tym że to PD a nie VP

pawel19 pisze:na forum pisali o ustawieniach na 0.0 albo na -2.0 wałka rozrzadu niewiem .
to jest tzw synchronizacja wałka rozrządu, powinna się mieścić pomiędzy - 6 st / + 6 st, najlepiej jak jest w okolicy zera /0/, - 2 jest OK



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: marmi m » pt mar 02, 2012 23:55

doggie pisze:to jest tzw synchronizacja wałka rozrządu, powinna się mieścić pomiędzy - 6 st / + 6 st, najlepiej jak jest w okolicy zera /0/, - 2 jest OK
sprawdza się w mass bloc grupa 004 blok4-ty... u mnie ten czwarty blok to torsion value i vcds mówi -5 do0 jest niby ok...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: doggie » pt mar 02, 2012 23:58

marmi m pisze: -5 do0 jest niby ok...
osobiście bym to poprawił :hmm:

spalanie oleju litr na 1000 km też jest "niby" OK, ale wg producenta a nie znających sie na rzeczy mechaników :bigok:

marmi m pisze: sprawdza się w mass bloc grupa 004 .
Obrazek



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: marmi m » sob mar 03, 2012 00:02

doggie pisze:osobiście bym to poprawił :hmm:
Aligator ostatnnio ustawił mi na 0 i powiedział że tak ma być... wcześniej było -1 więc chyba winno być zero...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: doggie » sob mar 03, 2012 00:04

jak na jałowym może być taki rozrzut od - 5 do zera? wartość powinna być stała, u mnie jest zero jak byk na jalowym



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: marmi m » sob mar 03, 2012 00:07

doggie pisze:jak na jałowym może być taki rozrzut od - 5 do zera? wartość powinna być stała
nie chodziło mi o to że vcds podpowiada że może być ustawione od 0 do -5, ja tez mam stałą wartość 0 cały czas...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Duże spalanie mk5 ; tdi bxe

Post autor: doggie » sob mar 03, 2012 00:09

marmi m pisze: ja tez mam stałą wartość 0 cały czas...

teraz zrozumiałem :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości