Strona 1 z 3

Cieżko pali gdy się rozgrzeje?

: ndz kwie 16, 2006 21:38
autor: prados
Witam,
Mam mały problem, otóż rano gdy silnik jest zimny pali od razu - nie ma najmniejszego problemu natomiast gdzy już troche pojeżdze i silnik złapie temperaturkę to już nie odpala od razu. Musze chwile pokręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Miał ktoś może podobne objawy? Co to może być? Dodam jeszcze że silnik to 1,9 TDI ( AFN ) Prosze poradźcie coś![/b]

: pn kwie 17, 2006 11:16
autor: 1 6 D
Ja widziałem taki problem w paru Sharanache z TDI i w Golfie mk4 z TDI. Pomagało tam dokładne rozebranie rozrusznika i przeczyszczenie go. Tak robił mój wujek przy swoim Sharanie.

: pn kwie 17, 2006 14:40
autor: prados
Dzięki, pewnie niedługo będe musiał dobrac się do rozrusznika - a może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? co moge sprawdzić gdzy juz rozrusznik bede miał na wierzchu?

: pn kwie 17, 2006 21:56
autor: -one-
Ja nie będę opierał się na doświadczeniach wujka :wink: tylko na własnych. Problem, o którym piszesz nie leży w rozruszniku tylko w mapach startowych silnika. Naprawa polega na korekcji tych map niestety przez tunera , a jest to kosztowne(ok.400pln.).Jeśli nie wierzysz to zadzwoń do jakieś firmy tunerskiej i zapytaj może zrobią to taniej.Temat niestety przerabiałem na własnej skórze, teraz pali na dotyk. :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

: pn kwie 17, 2006 22:27
autor: Bula88
prados, a jaki masz przebieg??

: wt kwie 18, 2006 17:27
autor: prados
prawie 170 tyś.km. o kurcze to troche mnie zmartwiłeś -one-, a czym to może być spowodowane?

: wt kwie 18, 2006 17:53
autor: Corvax
-one- pisze:Problem, o którym piszesz nie leży w rozruszniku tylko w mapach startowych silnika.
nie tyle w mapach co w nastawniku jak sądze, natomiast korekta softu faktycznie rozwiązuje problem

: wt kwie 18, 2006 22:06
autor: prados
Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem? chodzi mi o cene glównie - czy nie można zrobić tego taniej niż 400zl? A z drugiej strony - czy chodzi o "te same" mapy ktore sie modyfikuje przy zwiększaniu mocy silnika? Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika? Co o tym sądzicie?

: wt kwie 18, 2006 22:14
autor: Corvax
prados pisze:Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem?
nie, z tego co sie orientuje to jest tylko leczeniem objawów, a nie przyczyny - przyczyną jest nastawnik pompy - czyli albo czyszczenie nastawnika, albo nowa pompa. Korekta softu zmienia dawke rozruchową "oszukując" ECU
prados pisze:A z drugiej strony - czy chodzi o "te same" mapy ktore sie modyfikuje przy zwiększaniu mocy silnika?
Owszem i tego typu korekta jest robiona zwykle gratis przy okazji wirusa.
prados pisze:Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika?
:bigok:

: wt kwie 18, 2006 23:04
autor: -one-
Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem?
Tak-jedynym (ekonomicznym). Zakup nowej pompy to duży wydatek a czyszczenie nastawnika niezawsze przynosi spodziewane efekty a czasem przynosi bardzo niepożądany efekt.
prados pisze:czy nie można zrobić tego taniej niż 400zl?
Niestety Tunerzy znają zagadnienie i wiedzą że ich oferta jest konkurencyjna w kosztach .
prados pisze:Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika? Co o tym sądzicie?
Poczujesz moc TDI :cool:

: wt kwie 18, 2006 23:22
autor: prados
No to daliScie mi teraz sporo do myślenia. dzieki za kazda wypowiedz - temat stal sie duzo jasniejszy - czas zbierac kase na wirusa :-)

: śr kwie 19, 2006 09:17
autor: zyggy
No to może i ja coś dodam. Spotkałem się z takim problemem w Polo qzyna. Pojechaliśmy do speca od diesli i okazało się, że przyvzyną tego, że pali zimny a potem ma problemy jest nieszczelna pompa wtryskowa. Ciśni9enie jakie dawała na wtryski było zbyt małe, a spowodowane to było tym, że autko miało coś około 160tyś przebiegu i nieszczęsną pompę Lucas'a. Pompy te były stosowane między innymi w krótkich Polo (w sedanie i variancie ponoć ich nie było, tylko Bosch) i w Skodach Felicjach. Dostaliśmy poradę, aby auto sprzedać w chłodny poranek i tyle, bo koszt pompy ogromny. Może u kolegi to faktycznie wina softu lub nastawnika, ale ja chciałem tylko dodać moje doświaczenie związane z tymi samymi objawami.

pzdr
zyggy

: śr kwie 19, 2006 12:38
autor: suavomer
Ja mam ten sam problem. Silnik ALH 90KM przebieg jakies 150tyś. Najpierw rozebrałem rozrusznik (był bez grama smaru na przekladni!) i nasmarowałem. Trochę pomogło ale z wypowiedzi widzę że bez grzebania w sofcie nie da rady. Czy zwykłym interfejsem na maxie da się to zrobic? Czy lepiej sie za to nie brać?

: śr kwie 19, 2006 12:55
autor: Corvax
suavomer pisze:Czy zwykłym interfejsem na maxie da się to zrobic? Czy lepiej sie za to nie brać?
nie mowimy o diagnozowaniu, tylko o zmianie softu, a tego fejsem nie zrobisz w tym kompie.