Cieżko pali gdy się rozgrzeje?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

prados
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Cieżko pali gdy się rozgrzeje?

Post autor: prados » ndz kwie 16, 2006 21:38

Witam,
Mam mały problem, otóż rano gdy silnik jest zimny pali od razu - nie ma najmniejszego problemu natomiast gdzy już troche pojeżdze i silnik złapie temperaturkę to już nie odpala od razu. Musze chwile pokręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Miał ktoś może podobne objawy? Co to może być? Dodam jeszcze że silnik to 1,9 TDI ( AFN ) Prosze poradźcie coś![/b]
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 22:00 przez prados, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn kwie 17, 2006 11:16

Ja widziałem taki problem w paru Sharanache z TDI i w Golfie mk4 z TDI. Pomagało tam dokładne rozebranie rozrusznika i przeczyszczenie go. Tak robił mój wujek przy swoim Sharanie.



prados
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: prados » pn kwie 17, 2006 14:40

Dzięki, pewnie niedługo będe musiał dobrac się do rozrusznika - a może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? co moge sprawdzić gdzy juz rozrusznik bede miał na wierzchu?



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » pn kwie 17, 2006 21:56

Ja nie będę opierał się na doświadczeniach wujka :wink: tylko na własnych. Problem, o którym piszesz nie leży w rozruszniku tylko w mapach startowych silnika. Naprawa polega na korekcji tych map niestety przez tunera , a jest to kosztowne(ok.400pln.).Jeśli nie wierzysz to zadzwoń do jakieś firmy tunerskiej i zapytaj może zrobią to taniej.Temat niestety przerabiałem na własnej skórze, teraz pali na dotyk. :twisted: :twisted: :twisted: :wink:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pn kwie 17, 2006 22:27

prados, a jaki masz przebieg??



prados
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: prados » wt kwie 18, 2006 17:27

prawie 170 tyś.km. o kurcze to troche mnie zmartwiłeś -one-, a czym to może być spowodowane?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 18, 2006 17:53

-one- pisze:Problem, o którym piszesz nie leży w rozruszniku tylko w mapach startowych silnika.
nie tyle w mapach co w nastawniku jak sądze, natomiast korekta softu faktycznie rozwiązuje problem


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

prados
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: prados » wt kwie 18, 2006 22:06

Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem? chodzi mi o cene glównie - czy nie można zrobić tego taniej niż 400zl? A z drugiej strony - czy chodzi o "te same" mapy ktore sie modyfikuje przy zwiększaniu mocy silnika? Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika? Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt kwie 18, 2006 22:14

prados pisze:Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem?
nie, z tego co sie orientuje to jest tylko leczeniem objawów, a nie przyczyny - przyczyną jest nastawnik pompy - czyli albo czyszczenie nastawnika, albo nowa pompa. Korekta softu zmienia dawke rozruchową "oszukując" ECU
prados pisze:A z drugiej strony - czy chodzi o "te same" mapy ktore sie modyfikuje przy zwiększaniu mocy silnika?
Owszem i tego typu korekta jest robiona zwykle gratis przy okazji wirusa.
prados pisze:Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika?
:bigok:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » wt kwie 18, 2006 23:04

Czy korekta softu jest jedynym rozwiazaniem?
Tak-jedynym (ekonomicznym). Zakup nowej pompy to duży wydatek a czyszczenie nastawnika niezawsze przynosi spodziewane efekty a czasem przynosi bardzo niepożądany efekt.
prados pisze:czy nie można zrobić tego taniej niż 400zl?
Niestety Tunerzy znają zagadnienie i wiedzą że ich oferta jest konkurencyjna w kosztach .
prados pisze:Skoro juz mnie to nie ominie to może od razu warto dać troche więcej kasy i przy okazji "usprawnic" nieco golfika? Co o tym sądzicie?
Poczujesz moc TDI :cool:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

prados
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 22:29
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: prados » wt kwie 18, 2006 23:22

No to daliScie mi teraz sporo do myślenia. dzieki za kazda wypowiedz - temat stal sie duzo jasniejszy - czas zbierac kase na wirusa :-)



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » śr kwie 19, 2006 09:17

No to może i ja coś dodam. Spotkałem się z takim problemem w Polo qzyna. Pojechaliśmy do speca od diesli i okazało się, że przyvzyną tego, że pali zimny a potem ma problemy jest nieszczelna pompa wtryskowa. Ciśni9enie jakie dawała na wtryski było zbyt małe, a spowodowane to było tym, że autko miało coś około 160tyś przebiegu i nieszczęsną pompę Lucas'a. Pompy te były stosowane między innymi w krótkich Polo (w sedanie i variancie ponoć ich nie było, tylko Bosch) i w Skodach Felicjach. Dostaliśmy poradę, aby auto sprzedać w chłodny poranek i tyle, bo koszt pompy ogromny. Może u kolegi to faktycznie wina softu lub nastawnika, ale ja chciałem tylko dodać moje doświaczenie związane z tymi samymi objawami.

pzdr
zyggy



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » śr kwie 19, 2006 12:38

Ja mam ten sam problem. Silnik ALH 90KM przebieg jakies 150tyś. Najpierw rozebrałem rozrusznik (był bez grama smaru na przekladni!) i nasmarowałem. Trochę pomogło ale z wypowiedzi widzę że bez grzebania w sofcie nie da rady. Czy zwykłym interfejsem na maxie da się to zrobic? Czy lepiej sie za to nie brać?


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr kwie 19, 2006 12:55

suavomer pisze:Czy zwykłym interfejsem na maxie da się to zrobic? Czy lepiej sie za to nie brać?
nie mowimy o diagnozowaniu, tylko o zmianie softu, a tego fejsem nie zrobisz w tym kompie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości