Strona 1 z 1

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 13:09
autor: ForGin
Witam, ostatnio zwróciłem uwagę, że jak samochód stoi po chmurka i sa opady deszczu lub śniegu, temaperatura jest ok +3 / -4 stop. podczas porannego odpalenia pojawia mi się chmura dymu, silnik przez pierwsze sekundy chodzi bardzo nierówno / rzuca nim / po chwuili sie ustatkuje jest ok. wymieniłem swiece - nic nie dało. Bede wdzieczny za jakies podpowiedzi. Pozdro.

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 15:28
autor: Bolekrsko
jakiego dymu? czarnego czy siwego ?

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 16:43
autor: stefano189
podłącze się do pytania, mam świeżo robioną głowice ( nowe szklanki, szlif wałka, nowe zawory popychacze, prowadnice), świeczki sprawdzone, wtryski odpowietrzone, a rano zawsze puści niebieskiego bąka i dosłownie przez 0,5 sek chodzi jakby na dwa gary, pozniej ok, w czsie dnia jak go zapalam po np. 4 godzinach pali z pół obrotu. Kąt wtrysku waha się między 50-52, dawka 3,8mg. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Mechanik mówił że pierścienie OK, kompresje trzyma.

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 20:25
autor: Baryla
mam u siebie to samo, przestałem z tym walczyć :bigok: Silniki które posiadamy nie mają 10 czy 20tyś przebiegu tylko 200+ lub nawet 400+tyś więc już w pewnym stopniu są zużyte. A to chyba normalne że cała komora spalania jest zimna to pierwsze parę cykli spalania nie dopali dobrze ropy i wychodzi dymienie.

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 20:29
autor: stefano189
kolego baryła, święta prawda to co piszesz, tylko niebieski bąk świadczy o spalaniu oleju, który dostaje się do komory spalania, a skąd on się tam bierze, jeśli :hmm: :hmm: mam prawie nową głowice, z nowymi uszczelniaczami itp., to mnie bardzo dziwi.

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 21:11
autor: Baryla
i ze źle dopalonej ropy też będzie chmurka niebieska. Jak wtryski leją to też będzie kopcił na niebiesko.

Kopcenie przy zapalaniu

: wt lut 28, 2012 22:52
autor: krzysiek1606
Mechanik mówił że pierścienie OK, kompresje trzyma.

a ile jest dla tego mechanika ok??
znam takich co mierzą mówią jest ok ana pytanie ile jest na danym cylindrze
po prostu zapominają :bigok:

Kopcenie przy zapalaniu

: czw mar 15, 2012 20:02
autor: ForGin
Witam, u mnie ten temat znikł. pojawiło się słoneczko i niebieski dymek znikł. Mechanik powiedział podobnie co kolega Baryła, jeśli na 12 tys km dolewam oleju mniej niz 0,5 litra to tylko jezdzić i sie cieszyc :D

Kopcenie przy zapalaniu

: czw mar 15, 2012 22:25
autor: tomogolf2
wlasnie, a ja dolewam 1litr na 1000km... rano jak odpali lekko leci jakis metny dymek,pracuje dosc rowno, mrozy nie mrozy odpala, turbo nie puszcza oleju, tazke silnik suchy i nic z niego nie kapie.... wiec gdzie znika olej? :bajer: czyzby az tyle oleju szlo przez uszczelniacze zaworowe??

Re: Kopcenie przy zapalaniu

: czw mar 15, 2012 23:02
autor: Baryla
tomogolf2 pisze:wlasnie, a ja dolewam 1litr na 1000km... rano jak odpali lekko leci jakis metny dymek,pracuje dosc rowno, mrozy nie mrozy odpala, turbo nie puszcza oleju, tazke silnik suchy i nic z niego nie kapie.... wiec gdzie znika olej? :bajer: czyzby az tyle oleju szlo przez uszczelniacze zaworowe??
wątpliwe, mój JR lekko grzebnięty łykał od 0,5 do 1l na 1000km, kulał po odpaleniu, leciutko przykopcił na niebiesko a uszczelniacze miał założone nowe. Turbinę wyeliminowałem na 100% bo mtdi na tym samym turbo na 6tyś wziął jakieś 2mm z bagnetu :bigok: Co do odpalania to i w -20 gadał, ale ledwo. Kompresje miał od 21 do 26 bar :D

Kopcenie przy zapalaniu

: czw mar 15, 2012 23:14
autor: tomogolf2
ech te nieszczesne pierscienie... w sumie ten 1Z ma juz prawie 500tys km nalatane moze warto go rozebrac i popatrzec co tam za chohlik w srodku siedzi :grin: