Strona 1 z 2
wady TDI
: ndz kwie 16, 2006 15:43
autor: hoze
mam Pytanie jakie mają wady silniki 1,9 tdi 110KM????????
: ndz kwie 16, 2006 17:51
autor: BruceLee30
silniki..... hm, raczej kierownka
Re: wady TDI
: ndz kwie 16, 2006 19:05
autor: Razal
hoze pisze:mam Pytanie jakie mają wady silniki 1,9 tdi 110KM????????
Jak jest wszystko
dobrze serwisowane to ja uważam, że te silniki praktycznie nie mają wad - są bardzo wytrzymałe w rękach odpowiednich osób
Dają dużą frajdę z jazdy i są bardzo ekonomiczne.....
Jedyną wadą konstrukcyjną było chyba mocowanie koła na wale korbowym - w wielu przypadkach zła wymiana paska rozrządu lub lekceważenie nierównomiernej pracy tego koła kończyło się między innymi tak
KLIKNIJ I ZOBACZ - TO KOLEJNE KOŁO KOLEJNA ŚRUBA - KOLEJNY KLIN ??
Corvax wie dużo też na ten temat
zresztą zobaczcie jeszcze ten temat
KOLEJJJJJJJJJJJJJJJJJJNYYYYYYYYY KLIN ???????
Pozdrooo
: pn kwie 17, 2006 13:53
autor: muchenz
Ma jedną wade (podobnie jak 90 KM), a jest nią hałas i wibracje - po za tym same zalety.
: pn kwie 17, 2006 19:46
autor: woyteck
prawie bez wad ale trzeba o niego dbac(szczegolnie o turbinke)
Re: wady TDI
: pn kwie 17, 2006 20:00
autor: Gitner
hoze pisze:mam Pytanie jakie mają wady silniki 1,9 tdi 110KM????????
Wady wyjda podczas uzytkowania... Nie zauwazylem aby ktos na forum sie uskarzal na ten silnik
Pozdro
Gitner
: pn kwie 17, 2006 22:29
autor: Bula88
w 1z najbardziej wadliwa jest elektryka... nie wiem jak wyglada ta sprawa w 110km
: pn kwie 17, 2006 23:09
autor: Gitner
Bula88 pisze:w 1z najbardziej wadliwa jest elektryka...
Dziwne, jak narazie nie zauwazylem, a auto ma juz 12 lat...
Pozdro
Gitner
: wt kwie 18, 2006 00:08
autor: twardy
Mnie w moim silniczku denerwują wibracje chociaż poduszki zdają się być oki.
: wt kwie 18, 2006 09:49
autor: inek01
twardy pisze:Mnie w moim silniczku denerwują wibracje chociaż poduszki zdają się być oki.
No niestety... Direct Injection. Trzeba sie z tym pogodzic
: wt kwie 18, 2006 10:58
autor: dziechu
No fakt, wibracje lekkie sa. Zdziwilem sie ostatnio jak sie przesiadlem na dzien na benzyne - wlaczanie silnika, wylaczanie - jak maslo. W TDI (i chyba wszystkich dieslach), szczegolnie przy wylaczaniau - zawsze telepnie.
: wt kwie 18, 2006 11:25
autor: Gitner
dziechu pisze:W TDI (i chyba wszystkich dieslach), szczegolnie przy wylaczaniau - zawsze telepnie.
U mnie przy wylaczaniu bardzo trzeslo.. po wymianie poduchy pod skrzynia (pozostale sa ok) juz tak nie wali
no ale przywyklem juz.. A tak wogole to dlaczego telepie w dieslu a w benzynie nie?
Pozdro
Gitner
: wt kwie 18, 2006 12:15
autor: Razal
Gitner pisze:Bula88 pisze:w 1z najbardziej wadliwa jest elektryka...
Dziwne, jak narazie nie zauwazylem, a auto ma juz 12 lat...
Pozdro
Gitner
jak przypadkowy pan Heniek majstruje zbyt dużo w elektryce to jest wadliwa
Mój ma 10 lat i też nie zauważyłem
Musze dobrze sprawdzić - może ja mam AFN'a
[ Dodano: Wto Kwi 18, 2006 12:24 ]
woyteck pisze:prawie bez wad ale trzeba o niego dbac(szczegolnie o turbinke)
TO PRAWDA
Co do turbinki - to ja wiele razy słyszałem, że turbina w 1Z jest bardzo wytrzymała i raczej sporadycznie pada - co do tego że trzeba o nią dbać to nie ma wątplwości
Silnik odwdzięczy się bezawaryjną pracą jeśli dostanie to co mu się należy - czyli :
Doby olej (przestrzegać terminów wymiany),
Dobre paliwo,
I to co już wielokrotnie było powtarzane:
Nie katować na zimnym silniku,
Przed wyłączeniem silnika poczekać chwilke na schłodzenie turbiny.
Aha - nie dawać robić nic przy silniku byle paprokowi - bo na 100% pojawią się problemy
T
o tyle - w moim przypadku - problemów 0 - silnik jest OK.
: wt kwie 18, 2006 15:11
autor: dziechu
Gitner pisze:A tak wogole to dlaczego telepie w dieslu a w benzynie nie?
Chyba dlatego ze przy benzynie odciecie zaplonu wylacza iskry na swiecach, wiec w zadnym cylindrze nie ma juz zaplonow. W dieslach odcinane jest paliwo, ale resztki z przewodow powoduja jeszcze kilka niekontrolowanych zaplonow w przypadkowych cylindrach - chyba to jest powodem telepniecia - to moja teoria.