Strona 1 z 2

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 20:58
autor: Tomek1990
Witam mój temat został wyrzucony do śmietnika zupełnie nie wiem czemu. Na autach znam się aby trochę i akurat nie mogłem znaleźć dokładnie informacji na zadane moje pytanie w tamtym skasowanym temacie. Zupełnie nie wiem dlaczego ktoś od razu wyrzucił go do śmieci zamiast odpowiedzieć i obyłoby się bez zakładania nowego tematu. A więc naprawdę proszę o nie kasowanie i odpowiedzenie mi na kilka pytań - zajmie Wam fachowcom to z 2 minuty , jakże cennego Waszego czasu a mi rozwiąże wszelkie wątpliwości.

1.) Golf 4 1.9 TDI 110km - vag pokazał padnięty czujnik temp.paliwa. Auto ogólnie za dużo pali - nigdy nie puściło " czarnego dymu " jak to w TDI przystało. Auto łapie tryb awaryjny - podczas nawet spokojniejszej jazdy łapie ten tryb coś jakby pstryka i auto nie chcę iść , pod górę również , auto na zimnym idzie lepiej niż na ciepłym. Śmierdzi coś jakby za dużo paliwa szło. Czy to może być wina padniętego czujnika temp. paliwa , gdyż turbina i zaworki n itp są ok ??


2.) Wiem wiem czytałem temat z 1.9 vento i tam pokazane jest jak to wymienić i wiem już jak to wygląda. Ale słyszałem , że aby wymienić ten czujnik temp. paliwa to trzeba rozrząd ściągać i pompę otwierać i dopiero to wymienić. Czy to prawda ??? to nie moje auto więc w ogóle nie zaglądam pod maskę i nie wiem jak to tam wygląda. Czy naprawdę trzeba ściągać rozrząd aby wymienić ten czujnik w golfie 4 ?


PROSZĘ O NIE KASOWANIE I ODPOWIEDZENIE MI TYLKO NA TE 2 PUNKCIKI..BEDE BARDZO WDZIECZNY. dziekuje z gory

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 21:18
autor: Tommi029
Żeby zmienić czujn. temp. paliwa to 4 śruby, w tym jedna ze specjalnym łbem. 15 minut pracy.

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 21:27
autor: Tomek1990
To nie wiem kto mi gadał , że trzeba pompę rozbierać i rozrząd zdejmować ...


A czy to może coś wspólnego z wyżej wymienionymi objawami bo nigdzie nie mogę właśnie tego znaleźć??

Ogólnie na vagu było widać na zimnym silniku temp. paliwa -5C ( na dworzu było na plusie ) i ta temp w ogóle nie rosła podczas pracy silnika a chodził z 15 minut podczas gdy inne rosły - woda , olej itp...to znaczy , że czujnik na bank walnięty ? Bo niestety kodu błędu nie mam.

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 22:14
autor: Szymon Jarosz
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=394999" onclick="window.open(this.href);return false;
2 minuty szukania :bigok:

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 23:15
autor: vw_18
Pozwolę dołączyć się do tematu. Golf TDI ALH jak mam silnik nie rozgrzany do końca to auto o wiele lepiej jedzie, jak się nagrzeje to zaczyna powoli mulić. Vag nie pokazuje błędu. Co to może być? Pozdrawiam

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 23:37
autor: Adamm
vw_18, poczekaj zaparze herbate zeby miec fusy ...

Czujnik temp.paliwa

: śr lut 22, 2012 23:52
autor: maciek12345
Tutaj jest czujnik zakreślony na żółto. Na allegro do znalezienia jako "czujnik temperatury paliwa vw" za 55 zł.

Żeby go wymienić trzeba zdjąć pokrywę nastawnika, czyli odkręcić 4 śruby w tym jedna, tak jak napisał Tommi029 do odkręcenia kluczem energetycznym (ktoś na forum sprzedaje takie klucze, nie pamiętam niestety loginu) albo śrubokręt i młotek ;) albo da się nabić klucz nasadowy, nr 7 chyba. Do odkręcenia samego czujnika potrzebny będzie Torx ale nie pamiętam już jaki.

Jeśli już zaczniesz robić przy nastawniku to warto od razu sprawdzić dawkę paliwa.

Czujnik temp.paliwa

: pt lut 24, 2012 08:39
autor: damcio151
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133277" onclick="window.open(this.href);return false;
maciek12345 pisze:Jeśli już zaczniesz robić przy nastawniku to warto od razu sprawdzić dawkę paliwa.
a po co ? skoro nastawnik nie będzie ruszany

Czujnik temp.paliwa

: pt lut 24, 2012 11:31
autor: maciek12345
No nie będzie, ale jeśli już będzie zdjęta górna osłona silnika to warto skontrolować dawkę VAGiem i w razie potrzeby od razu ją poprawić. Przecież to 5 minut roboty.

Czujnik temp.paliwa

: pt lut 24, 2012 12:04
autor: damcio151
MK4 nie mają zazwyczaj problemów z nastawnikiem, więc i dawki nikt nie zmienił, problem prędzej leży w kącie wtrysku, bo tutaj już jest ingerencja przy każdej zmianie rozrządu

Czujnik temp.paliwa

: pt lut 24, 2012 22:16
autor: Tomek1990
Nie wiem cokolwiek tu mówicie ten czujnik temp.paliwa ( opornik ) został wymieniony w aucie i auto stało się całkowicie inne. Jak byłem u pompiarza to sam powiedział , że ta mała pierdoła może w tryb awaryjny auto wprowadzać i tak chyba było bo jeździłem dziś cały dzień i objawy które opisywałem wyżej znikły. Zobaczę jutro ale jest o niebo lepiej auto na ciepłym nie traci mocy i cały czas idzie tak samo , także usterka zlikwidowana :) nic nie było trzeba vagiem grzebać.



kąt wtrysku ma dobrze ustawiony.

Czujnik temp.paliwa

: sob lut 25, 2012 20:23
autor: vw_18
U mnie vag nie pokazuje żadnego błędu a mam identyczny problem jak kolega. I też jak ostro mu dam gazu w szczególności na śliskiej powierzchni coś ptyknie jakby się załączał jakiś stycznik lub cos innego i lampy delikatnie przygasną.

Czujnik temp.paliwa

: wt mar 27, 2012 07:43
autor: piotrb79
Przyłącze się do tematu. Wczoraj sprawdziłem Vagiem silnik i mam dwa błędy: czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury paliwa. Tylko mam pytanie gdzie się znajduje ten czujnik temperatury paliwa w którym miejscu, czy w pompie vacum. Dodam że silnik to AXR.

Czujnik temp.paliwa

: czw mar 29, 2012 19:25
autor: munior
piotrb79 pisze:Wczoraj sprawdziłem Vagiem silnik i mam dwa błędy: czujnik temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury paliwa. Tylko mam pytanie gdzie się znajduje ten czujnik temperatury paliwa w którym miejscu
A czytałeś temat od początku ? :bajer: bo chyba się nie chciało :chytry: ...jak byś czytał to byś przeczytał
maciek12345 pisze:Żeby go wymienić trzeba zdjąć pokrywę nastawnika, czyli odkręcić 4 śruby w tym jedna, tak jak napisał Tommi029 do odkręcenia kluczem energetycznym (ktoś na forum sprzedaje takie klucze, nie pamiętam niestety loginu) albo śrubokręt i młotek ;) albo da się nabić klucz nasadowy, nr 7 chyba. Do odkręcenia samego czujnika potrzebny będzie Torx
A z czujnikiem temp.paliwa w pompie vacum ,to mistrzostwo świata :rotfl: jak na to wpadłeś ? :hmm: