Strona 1 z 1

Golf 1.6D >> 1.6TD

: sob kwie 15, 2006 18:59
autor: mariano102
Witam mam VW Golfa z silnikiem JP 1.6D czy jest w ogóle możliwe i sensowne dołożenie turbosprężarki do tego silnika. Jakie należy dokonać zmiany żeby to zadziałało??

Ja właśnie mam turbosprężarkę razem z całym osprzętem wyciągniętą z silnika 1.6 TD, oglądałem silnik z turbiną i wizualne różnice to w innym miejscu filtr powietrza, torbo, oraz gruszka przy pompie wtryskowej. Chodzi mi o to czy są jakieś inne różnice w konstrukcji samego silnika po za tymi w/w dodatkami. Jak by niebyło to poszukałbym jeszcze filtra i dołożył bym gruszkę podciśnienia i powinno działać.

: sob kwie 15, 2006 23:22
autor: bongo
mariano102 pisze:czy jest w ogóle możliwe i sensowne dołożenie turbosprężarki do tego silnika
Możliwe tak.Sensowne nie.

: sob kwie 15, 2006 23:28
autor: To_mas
Możliwe jest !!! ale sensu to nie ma najmniejszego !!!!!:/// nie polecam silnik ci sie szybko rozleci i wogole nie opłacalny biznes :/
Porzuć ten pomysł lepiej sobie wymień silnik na TD !!

: ndz kwie 16, 2006 08:48
autor: Cinek
dobrze chopy mówią.

: ndz kwie 16, 2006 09:16
autor: gitfunfel
Dlaczego odradzacie taki zabieg? Silniki JP i JR zupełnie niczym się nie różnią. Wg mnie gdyby fachowo zamontować turbinę, to powinno wszystko ładnie pracować.

: ndz kwie 16, 2006 10:05
autor: bongo
gitfunfel pisze:Wg mnie gdyby fachowo zamontować turbinę, to powinno wszystko ładnie pracować.
A czy ktoś mówi że nie?Ale rzezba i koszty tej operacji będą wysokie...A JRa w dobrym stanie kupisz za 1200,1400zł.

: ndz kwie 16, 2006 14:52
autor: zaprzal
przede wszystkim to brakuje chyba natrysku oleju na tloki, ale skoro masz juz wszystkie pozostale graty to mozna zalozyc, i jezdzic poprostu na jakims delikatnym cisnieniu... oczywiscie jezeli masz wszystkie graty a nie samo turbo. Bo jak nie masz to sie nie oplaca bawic. Rakiety z tego nie zrobisz, a roznica moze byc za mala w stosunku do wlozonej pracy...

: ndz kwie 16, 2006 22:13
autor: To_mas
gitfunfel, Róznią sie i to dużo !!!! Zobacz sobie np na posat tomcio666, :PPPP Wiesz wszystko sie da zamontować !! ale koszta i wogole to sie nie opłaca a po krotkiej jezdzie to sie silnik rozleci !!! Musiałbys go strasznie oszczędzać to ja juz wole sobie moim JP czasem dac po garach :))

Swoją droga jakbym kiedys cos mial to bym juz wolał wymienić silnik no moj sprzedać upic TD albo zamienić sie z dopłatą :)))

: czw kwie 20, 2006 21:26
autor: zaprzal
znalazlem fotki pokazujace co sie dzieje gdy nie ma lub jest uszkodzony natrysk oleju na tloki, a chcemy sie bawic w turbo ;)
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... c&start=90

: czw kwie 20, 2006 21:36
autor: Krzylu
oprucz tego wszystkiego co koledzy napisali
caly uklad wydechowy od TD bedziesz potrzebowal
bo ten co masz jest inaczej zlaczony przy wydechu i za mala srednice ma
zmeczy sie troche motor
inna tez jest skrzynia biegow tzn przelozenia

: śr maja 03, 2006 15:41
autor: vw_vandal
Zamontujesz Turbine w Dieslu i silnik kaput. Ja mam silnik JR i różni się od zwykłego diesla, a co naj ważniejsze w TD jest natrysk oleju na tloki !!!!!!!!!! i coś jest porobione z kanałami wodnymi. Chopie Turbina z przystawką (kolektorem) to jakieś 700 zł do tego pompa z podciśnieniem 350 zł Zamontujesz pendzel a silnik kaput i kasa w błoto. Kup silnik JR 70 KM [ok.1200 zł].

: śr maja 03, 2006 23:02
autor: To_mas
Tak jak radzi vw_vandal, Kup sobie silnik TD ja sam o tym mysle ale to duzy wydatek jak dla mnie a szkoda mi mojego Jp bo jest w super stanie dopiero co po wymianie paskow i filtrów :))) Jakbys postanowił kupić sobie TD potem byś sprzedał swój !!!!! i nawet taniej by Ci wyszło niz kupować wszystkie czesci i montować turbo (tak mi sie wydaje )