Golf 1.6D >> 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariano102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 17:45
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Golf 1.6D >> 1.6TD

Post autor: mariano102 » sob kwie 15, 2006 18:59

Witam mam VW Golfa z silnikiem JP 1.6D czy jest w ogóle możliwe i sensowne dołożenie turbosprężarki do tego silnika. Jakie należy dokonać zmiany żeby to zadziałało??

Ja właśnie mam turbosprężarkę razem z całym osprzętem wyciągniętą z silnika 1.6 TD, oglądałem silnik z turbiną i wizualne różnice to w innym miejscu filtr powietrza, torbo, oraz gruszka przy pompie wtryskowej. Chodzi mi o to czy są jakieś inne różnice w konstrukcji samego silnika po za tymi w/w dodatkami. Jak by niebyło to poszukałbym jeszcze filtra i dołożył bym gruszkę podciśnienia i powinno działać.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 16, 2006 13:54 przez mariano102, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob kwie 15, 2006 23:22

mariano102 pisze:czy jest w ogóle możliwe i sensowne dołożenie turbosprężarki do tego silnika
Możliwe tak.Sensowne nie.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob kwie 15, 2006 23:28

Możliwe jest !!! ale sensu to nie ma najmniejszego !!!!!:/// nie polecam silnik ci sie szybko rozleci i wogole nie opłacalny biznes :/
Porzuć ten pomysł lepiej sobie wymień silnik na TD !!



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz kwie 16, 2006 08:48

dobrze chopy mówią.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » ndz kwie 16, 2006 09:16

Dlaczego odradzacie taki zabieg? Silniki JP i JR zupełnie niczym się nie różnią. Wg mnie gdyby fachowo zamontować turbinę, to powinno wszystko ładnie pracować.


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz kwie 16, 2006 10:05

gitfunfel pisze:Wg mnie gdyby fachowo zamontować turbinę, to powinno wszystko ładnie pracować.
A czy ktoś mówi że nie?Ale rzezba i koszty tej operacji będą wysokie...A JRa w dobrym stanie kupisz za 1200,1400zł.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz kwie 16, 2006 14:52

przede wszystkim to brakuje chyba natrysku oleju na tloki, ale skoro masz juz wszystkie pozostale graty to mozna zalozyc, i jezdzic poprostu na jakims delikatnym cisnieniu... oczywiscie jezeli masz wszystkie graty a nie samo turbo. Bo jak nie masz to sie nie oplaca bawic. Rakiety z tego nie zrobisz, a roznica moze byc za mala w stosunku do wlozonej pracy...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 16, 2006 22:13

gitfunfel, Róznią sie i to dużo !!!! Zobacz sobie np na posat tomcio666, :PPPP Wiesz wszystko sie da zamontować !! ale koszta i wogole to sie nie opłaca a po krotkiej jezdzie to sie silnik rozleci !!! Musiałbys go strasznie oszczędzać to ja juz wole sobie moim JP czasem dac po garach :))

Swoją droga jakbym kiedys cos mial to bym juz wolał wymienić silnik no moj sprzedać upic TD albo zamienić sie z dopłatą :)))



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw kwie 20, 2006 21:26

znalazlem fotki pokazujace co sie dzieje gdy nie ma lub jest uszkodzony natrysk oleju na tloki, a chcemy sie bawic w turbo ;)
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... c&start=90


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw kwie 20, 2006 21:36

oprucz tego wszystkiego co koledzy napisali
caly uklad wydechowy od TD bedziesz potrzebowal
bo ten co masz jest inaczej zlaczony przy wydechu i za mala srednice ma
zmeczy sie troche motor
inna tez jest skrzynia biegow tzn przelozenia



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr maja 03, 2006 15:41

Zamontujesz Turbine w Dieslu i silnik kaput. Ja mam silnik JR i różni się od zwykłego diesla, a co naj ważniejsze w TD jest natrysk oleju na tloki !!!!!!!!!! i coś jest porobione z kanałami wodnymi. Chopie Turbina z przystawką (kolektorem) to jakieś 700 zł do tego pompa z podciśnieniem 350 zł Zamontujesz pendzel a silnik kaput i kasa w błoto. Kup silnik JR 70 KM [ok.1200 zł].



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 03, 2006 23:02

Tak jak radzi vw_vandal, Kup sobie silnik TD ja sam o tym mysle ale to duzy wydatek jak dla mnie a szkoda mi mojego Jp bo jest w super stanie dopiero co po wymianie paskow i filtrów :))) Jakbys postanowił kupić sobie TD potem byś sprzedał swój !!!!! i nawet taniej by Ci wyszło niz kupować wszystkie czesci i montować turbo (tak mi sie wydaje )



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości