Strona 1 z 2

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 17:54
autor: Piasek
Jakieś 2,5 tyg temu wróciłem z Poznania, zatankowałem jeszcze do pełna i postawiłem auto w ogrodzie pod wisienką. Do roboty chodzę pieszo.
Dziś chciałem wyciągnąć auto, wsiadam, kluczyk w stacyjkę, przekręcam na zapłon i zdziwił mnie brak kontrolki od świec (aku i olej się palą). Słucham a z pod maski brak charakterystycznego terkotu jaki zawsze towarzyszyły grzaniu świec oraz jakichkolwiek innych dźwięków. Próba kręcenia - gdzie tam. Rozrusznik kręci ale silnik ani myśli zaskoczyć. Maska w górę, kontrola przewodów paliwowych - zalane, kontrola przekaźników - nic nie wygląda na spalone, bezpieczniki podobnie, po załączeniu zapłonu przekaźnik nr 18 pstyka ale kontrolka od świec się nie zapala i nie słychać ani terkotu z pod maski ani żadnego pstykania.
Zdjąłem pokrywę, sprawdziłem kabel biegnący do tego wkręcanego zaworu w pompę wtryskową (N109 chyba) - cały. Popukałem trochę w niego, poluzowałem nakrętkę, poruszałem oczkiem i dokręciłem ponownie. Nadal nic.
Nie mam VAG`a pod ręką mało tego nawet wyciągnąć go z pod tych drzew to kłopot :grrr:
Co jeszcze mogę sprawdzić nim będę zmuszony za :ass: go na lince wyszarpywać z ogrodu w którym już się grząsko robi ?
Kluczyk drugi też sprawdziłem - to samo (bo myślałem że IMMO)

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 18:12
autor: italiano_83
Sprawdź wg instrukcji ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=239674" onclick="window.open(this.href);return false;

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 19:26
autor: edzio
brak kontrolki świec = brak zasilania sterownika silnika.Nie wiem ,czy ten tyo ma przekaźnik 109.jesli tak to go wymień,napraw jak uważasz , to tak na szybko.
Vag zbędny ,bo i tak sie nie połaczysz.Trzeba szukać zasilania.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 22:08
autor: Piasek
Nooooo ... to żeście mnie pocieszyli... :?
Jutro poszukam tego przekaźnika 109... Pytanie tylko czy w Caddy`laku on będzie zlokalizowany w tym samym miejscu co w Mk4 ?
Całe szczęście mam drugiego identycznego, firmowego to będzie na podmiankę w celu sprawdzenia.
Ale kurna od czego to się mogło stać ?
Auto ponad 2 tyg stało... Chyba że jakaś mysz się gdzieś ku**a jedna dostała i zeżarła jakiś kabel...

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 22:17
autor: edzio
Jeśli podejrzewasz jakieś gryzonie trzeba by sprawdzic w gnieździe przekaźnika zasilania i przy samym sterze.
Co to za cady? rok i model?,bo często stery zalewały się wodą.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 22:38
autor: Piasek
2002 rok - kopia Seata Inca`i
Komp jest umieszczony na podszybiu po stronie kierowcy. Śnieg który tydzień zalegał na aucie przez 2 dni spływał właśnie tam... Sugerujesz żeby może wyjąć go i na kaloryfer położyć ? Bo co innego mogę z nim zrobić...
Pierwszy taki numer od 5 lat jak go mam.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 22:47
autor: edzio
Ostatnio co robiłem to właśnie był zalany po opadach deszczu,mimo że woda nie stała w rynienkach i odpływ drożny po otworzeniu ecu wylałem z niego wodę ,oczywiście tylko wymiana ,bo nie było co ratować ,a stał tylko dwa dni bez odpalania.Nie było widać ,że było kiedykolwiek otwierany i niby szczelny ,a jednak .Sprawdź parę minut roboty.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 23:08
autor: Piasek
Może w tym stanie... :pub: nie będę się za to zabierał...
Jutro, "skorno świt" pójdę go wypatroszyć :food:
Mam jednak nadzieję że najczarniejszy scenariusz jaki opisałeś nie będzie miał miejsca...

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 23:17
autor: iigAlisArr
Sprawdź czy jest napięcie na kablu do N109 po zapłonie (raczej nie będzie). Miałem identyko przypadek: brak kontrolki świec i nie odpala a kręci, podałem napięcie 12V z + aku na kabel N109 i od razu odpalił, diagnoza = padł przekaźnik 109 - wymiana na dobry i zero problemu.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 23:19
autor: edzio
Zobacz ,najbardziej typowe przekaźnik i akurat ten model zalane ecu ,choć sam nie wiem dlaczego,tak jak w octavi 2 ,niby wisi w powietrzu ,ale często w nim woda pływa.

ALH nie chce odpalić

: sob lut 18, 2012 23:24
autor: Piasek
Komp w moim jest włożony w takie coś a`la torebka na zatrzaski z PCV. Tam jak się wilgoć czy woda po myjni dostanie - całe lata może jeździć i nie odparuje.

ALH nie chce odpalić

: ndz lut 19, 2012 05:49
autor: Sztomel
Fajne jest to, że jeśli sterownik silnika nie poda masy na przekaźnik 109 to pomaga wtedy podanie + na "krótko" na N109 w pompie wtryskowej - sterownik silnika dostanie wtedy zasilanie od "zachrystii" i silnik zawsze odpali ale pójdzie jak SDI bo w trybie awaryjnym ale mimo wszystko odpali i pojedzie. Gorzej w silniku PD - tam na "krótko" się nie podaje na pompowtryskiwacze zasilania bo mają one zasilanie impulsowe a nie stałe i w tym ból - zawory pompowtryskiwaczy będą i tak stale zamknięte.

ALH nie chce odpalić

: ndz lut 19, 2012 09:11
autor: Piasek
Ja cały czas mam nadzieję że to tylko ten nieszczęsny przekaźnik...

ALH nie chce odpalić

: ndz lut 19, 2012 12:15
autor: edzio
Sztomel pisze: sterownik silnika dostanie wtedy zasilanie od "zachrystii" i silnik zawsze odpali ale pójdzie jak SDI bo w trybie awaryjnym ale mimo wszystko odpali i pojedzie.
A tryb awaryjny dlatego,że nie ma zasilania na resztę,czyli choćby zawór n75 ,czyli brak doładowania dlatego tak się dzieje.