Strona 1 z 3

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: czw lut 16, 2012 23:09
autor: Baryla
sawmen pisze:jak sprawdzic stan pierscienie w silniku 1.6 td w golfie mk2, tylko ze mam sam blok silnika, od silnika sb, nie wiem jaki ma przebieg, nie ma rantu na gładzi cylindra
jak sprawdzic czy pierscionki beda jeszcze w dobrym stanie bez odpalania i montazu bloku??
Zalewasz na każdy tłok równą ilość ropy/nafty zostawiasz na noc. Jak zejdzie to pierścienie do wymiany.
sawmen pisze:a drugie czy znacie i stosowaliscie pierscienie polskiej firmy Prima link do producenta http://www.fpt-prima.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
bo od nich pierscienie na alledrogo sa po 24zł za komplet, a u mnie w sklepie za goetze wołaja po 65zł, wiec roznica duza przy 4 cylindrach
co o tym sadzicie??

kiedyś (10-15lat temu) były bdb jakości, nie wiem jak teraz.

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: czw lut 16, 2012 23:11
autor: Haki
Odpowiem tylko na 2 pytanie ...
Kolega chciał być pazerny i zażyczył sobie Primy w swoim MK .... po 2 miesiącach wymieniał na Goetze ... Myślę ,że te 40 zł to nie żaden pieniądz .. a demontaż głowicy wyniesie Cię parę razy więcej .. więc nie oszczędzaj na czymś co nie jest drogie ...

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 00:04
autor: arwam
Haki pisze:Kolega chciał być pazerny i zażyczył sobie Primy w swoim MK .... po 2 miesiącach wymieniał na Goetze ... Myślę ,że te 40 zł to nie żaden pieniądz
kolego ja stosuję w swoich autach między innymi Primę i jakoś nigdy nie musiałem zmieniać powtórnie.
bo niemal każde auto kupuję do remontu silnika. wolę wiedzieć na czym jeżdżę.
miałem w poprzednim JR'rze JK, który też się przewinął przez tą budę, w między casie jak remontowałem JR'a AAZ'cie, 1Z'cie, i w obecnym TD
w żadnym nie mam problemów z pierścieniami, jedynie co to pierścionki Pirmy się troche dłużej docierają niż Goetze.
ale
są bardziej odporne na przegrzanie. nie pękają tak jak Goetze które raz zmieniałem w tamtym TD


po drugie jak sprawdzić pierścienie?
wkładasz je około 2,5cm od góry i mierzysz luz w zamku.

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 00:17
autor: Michał_1977
sawmen pisze: kupie i zaleje na noc
I tak zejdzie.Przecież zamki pierścionków nie schodzą się na zero,a tłok też ma tolerancję w tulei.
sawmen pisze:A co do goetze to chyba w nie zainwestuje, bo nawet w simsonie za starych czasów mówili ze polskie pierscienie puchna
Nie no,trzymajcie mnie :banghead:
Ja mam taki silnik na 130 PSów podciągnięty i nie chciałem słyszeć o tańszych niż Goetze.
sawmen pisze:na alldrogo znalazlem po 45zł
Wiesz jak dla mnie to możesz sobie zrobić nawet ze szprychy rowerowej,będzie jeszcze taniej,ale zapamiętaj jedno-na tanie rzeczy,tylko bogatych ludzi stać :chytry:
Jak Ci Haki, dobrze radzi,to nie słuchasz.Nie chcesz,to nie słuchaj,tylko za 2 tygodnie nie pisz znów,że coś strzeliło,albo nie ma mocy!
arwam pisze:są bardziej odporne na przegrzanie. nie pękają tak jak Goetze
Co jak co,ale to już chyba z palca wyssałeś :bajer:
arwam pisze:po drugie jak sprawdzić pierścienie?
wkładasz je około 2,5cm od góry i mierzysz luz w zamku.
On chce sprawdzić je bez wyjmowania tłoków z bloku.Czytaj Panie Arku

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 00:51
autor: JABcok20
Na niektóryh rzeczach się nie oszczędza,kup tanie pierscionki, tanie wtryski, zestaw naprawczy turbiny na allegro , najtanszy olej z lidla i będziesz coś na pewno poprawiał. remont robi sie raz a porządnie ja tylkona częściachpewnych na 100%. Jak dotąd bezproblemowo i tego się będę trzymał. Turbo co praawda sam raz sobie " zregenerowałem" i jeździła ale do czasu jak sobie pochodziła po remoncie sinika 3 godziny bez przewodów icka. Teraz kupiłem regenerowaną żeby mieć pewność nawet drożej bo na miejscu nie z allegro. Dlatego doradzę rób raz a porządnie.

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 01:33
autor: arwam
Michał_1977 pisze:Co jak co,ale to już chyba z palca wyssałeś

nie na poprzednim TD po pożadnym pałowaniu zaczął mi gorzej odpalać poddymiać zwłaszcza po porannym rozruchu.
to było na początkach zanim jeszcze Ciebie poznałem :)

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 02:03
autor: JABcok20
Arwam z cąłym szacunkiem ale wytrzymałość na przegrzanie to na silniku na pewno nie sprawdzisz. raz silnik przegrzejesz mocniej raz słabiej.

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 10:09
autor: arwam
ale dobre pierścienie nie pękają po przegonieniu auta na odcinku 8-12km
potem założone pierścienie primy i były do końca silnika.

sam silnik nie był przegrzany.ale tamten silnik bardzo mocno grzał olej jak się przypałowało

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 10:13
autor: souler
jezdze na npr-ach. cena ok. 65zl/gar, ale sa bdb

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 10:56
autor: Michał_1977
arwam pisze:dobre pierścienie nie pękają po przegonieniu auta na odcinku 8-12km
arwam,ja cały czas śmigam na Goetze i jakoś mi nie pękają.Pierwszym razem jak założyłem przy remoncie te pierścienie,to zrobiłem ponad 50000km,później głowicę ściągałem do remontu,to postanowiłem profilaktycznie wymienić je na nowe,choć nie musiałem (zero zużycia).Z racji tego,że miałem już lekkie progi,założyłem nadwymiarowe z doszlifowaniem.
Tak więc,nie opowiadaj mi,że Goetze pękają (no chyba,że przez nieudolny montaż),a moje auto też gania i to ostro :chytry:

Stan pierścieni i pierścienie firmy Prima 1.6td

: sob lut 18, 2012 11:47
autor: arwam
może miałem tylko pecha i trafiłem na wadliwy egzemplarz. a może coś w tym jest, z primą nie miałem takiego przypadku.