Stukający EGR na zimnym silniku.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Stukający EGR na zimnym silniku.

Post autor: ksmundek » czw lut 16, 2012 16:49

Witam.
Panowie mam problem. Otóż gdy zapalam silnik( 1.9 TDI 101KM) słychać dziwne stukanie, które po rozgrzaniu motoru ustaje. Po dłuższym wsłuchaniu się, stwierdziłem, że hałas dociera z zaworu EGR. Moje pytanie brzmi co może być tego przyczyną i czy wyczyszczenie EGR może coś pomóc i czy taka operacja nie uszkodzi części, bo znajomy powiedział, że może to uszkodzić zawór. Z góry dziękuje za pomoc.



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Stukający EGR na zimnym silniku.

Post autor: DaVincI » czw lut 16, 2012 17:06

czyszczenie zaworu raczej nie uszkodzi jego samego chyba ze bedziesz to czyscil rzucając nim.zabieg nie jest trudny.mysle ze samemu proradzisz sobie.Jak juz wygrecisz EGR to srubokret w reke i skrobiesz ta cala sadze ktora sie w nim zebrala.Jednak stukanie niewiem czy jest akurat tym spowodowane ze jest on zasyfiony.


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Stukający EGR na zimnym silniku.

Post autor: Fahoo » sob lut 18, 2012 12:37

Zawór moze się zacinać od nagaru ,czyszczenie czesci ruchomej jak najbardziej wskazane.Podczas normalnej pracy egr zamyka sie i otwiera .Zamyka na obrotach a otwiera na wolnych..


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Stukający EGR na zimnym silniku.

Post autor: HellMan » sob lut 18, 2012 19:01

ksmundek pisze:Moje pytanie brzmi co może być tego przyczyną
Ja w ostatnim czasie wymieniałem zawór EGR na nowy ponieważ denerwowały mnie wycieki z "otworków" zaworu. Przy okazji zniknęło metaliczne gruchotanie na zimnym przy niskich obrotach, więc raczej uszkodzenie zaworu może mieć związek z tymi dźwiękami. Jak cokolwiek ci wycieka z tych otworów pod grzybkiem to nie baw się w czyszczenie tylko zamawiaj nowy. Koszt około 200 zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości