Strona 1 z 2

Problemy z głowicą

: sob lut 11, 2012 22:08
autor: piotreldiablo
Witam, przed mrozami auto strasznie długo kręciło żeby odpaliło, nie raz padł akumulator ale zapalił. Na ciepłym było lepiej ale też sporo kręcił i puszczał chmurkę dymu. Postanowiłem zdjąć głowice z myślą o uszczelce. Kupiłem nową ale mechanik ojca z pracy widział ją i twierdzi ze gniazda zaworów są wypalone i chce 400zł za remont. Wg mnie tam nie ma tragedii. Z braku kasy założyłem ją z powrotem, ustawiłem rozrząd i jest totalny trup. Coś słabo kręci i po 30 sekundach pada akumulator. Doradźcie co robić ? może ma ktoś głowice do 1,9 D 1Y lub TD ?

Problemy z głowicą

: sob lut 11, 2012 22:30
autor: areczek0000000
A dlaczego sciągałeś głowicę kompresja wybijała wodę czy brał ci olej

Problemy z głowicą

: sob lut 11, 2012 22:40
autor: piotreldiablo
Troche brał i strasznie kopcił. Zdjąłem bo myślałem że to uszczelka albo ma gdzieś pęknięcie i chciałem ją sprawdzić a mechanik ze to gniazda. Wyglądało na brak kompresji , może i to te gniazda. Wątpię żebym z naprawą zamknął się w 400zł

Problemy z głowicą

: sob lut 11, 2012 23:03
autor: areczek0000000
Jak będą gniazda powypalane i plus uszczelniacze na zaworach to takie objawy będą

Problemy z głowicą

: sob lut 11, 2012 23:50
autor: piotreldiablo
Dzwoniłem do tego kolesia co widział głowice i twierdzi że zapalić musi wiec pytanie czemu tak ciężko kreci i szybko pada aku ( jest prawie nowy). Z ojcem myślimy nad źle ustawioną pompą wtryskową bo wał i głowica jest na 100% dobrze a co do pompy nie jestem pewien znaku fabrycznego. Może tak być że źle ustawiona wtryskuje w nieodpowiednim momencie paliwo i tworzy coś takiego jakby "korek" "zderzenie" Możliwe ? Co do pompy nie jestem pewien bo znak jest na jej kole zębatym i obudowie i sie zgrywa ale to może być tak jak na kole przy głowicy gdzie jest stożek i można swobodnie obracać koło zembate dlatego podkłada sie metalowy liniał z prawej strony i jest ok a przy pompie nie wiem czy tam jest stożek czy nie. może jest jakiś sposób na ustawienie wtrysku dla pierwszego tłoka ? Wyśle że wiadomo o co mi chodzi

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 00:41
autor: areczek0000000
Na pompie jest klin inaczej koła nie założysz dobrze ustaw na znakach

Re: Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 06:01
autor: piotreldiablo
czyli nie mógł sie przestawić. Jest dobrze na znaku. To już nie wiem dlaczego tak ciężko kręci

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 10:40
autor: Mumin90
wałek rozrządu na liniał wał korbowy na znak pompa wtryskowa na blokadę wałek 15,5mm i wtedy pompa jest sztywno zablokowana i znaki się pokrywają. ten na kole i z tym na osłonie. jak wiadomo na końcu dokręcasz koło wałka rozrządu.
teraz do ustawienia zostaje kąt wtrysku na czujnik zegarowy.
jest zimno i aku szybko pada a jaki ten aku kupiłeś? nie wiadomo w jakim stanie jest rozrusznik ale w nim może być przyczyna szybko padającego aku.
możesz użyć samostartu do rozruchu
układ odpowietrzony?>

Re: Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 17:00
autor: piotreldiablo
Akumulator to KAGER 74Ah 680A
Wałek jest ok, wał też na znaku a co do pompy to za nic w świecie nie wiem jak ją sie blokuje, nic tam nie widzę żeby można było włożyć i zablokować. na foto zaznaczone znaki na kole pompy, są poprawne ?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 17:20
autor: Mumin90
już masz pompę z kołem na fasolkach to nie ma blokady na bolec.
na kole dobrze widać znak a na osłonie już nie bardzo widzę na zdjęciu bo postawiłeś czarną kreskę jak tam jest znak to za bardzo się nie pokrywa chyba że dlatego że zdjęcie zrobione pod kątem

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 18:21
autor: mateusz627
Pompę blokujesz , wycięcie widoczne na zdjęciu pompe musisz cofnąć w te miejsce na ktorym masz mniejwiecej znak na kole tam powinien byc otwor i tam wkładzasz sruborket :) bynajmniej u mnie tak jest 1.9D 1Y :D

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 18:29
autor: Baryla
mam nadzieje że nie odkręcałeś tej dużej śruby przy kole pompy i nie zbijałeś koła?
Ustaw ją tak jak powinna być czyli w nacięcie widoczne na ostatnim foto wkładasz wiertło 6mm a wał i wałek ustawiasz tak jak wcześniej.

Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 18:49
autor: areczek0000000
Jeżeli nie ruszałeś tych trzech śrub to tylko mogłeś się pomylić o ząb albo przyśpieszyłeś zapłon lup opóźniłeś innej opcji z pompą nie widzę

Re: Problemy z głowicą

: ndz lut 12, 2012 18:52
autor: Baryla
areczek0000000 pisze:Na pompie jest klin inaczej koła nie założysz dobrze ustaw na znakach

dasz sobie rękę uciąć że na tej pompie jest klin? Bo ja twierdze ze ta pompa go nie posiada