Strona 1 z 2

Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 12:27
autor: Byku84
witam w moim mk3 td jest nastepująca sytuacja.
Wymieniłem olej i jeździłem jeździłem i było ok, troszkę ubyło bo mam do wymiany uszczelkę od pokrywy zaworów.
Przejechałem ze 3 tyś km i stan oleju nadal był i jakieś tydzień temu sprawdzam i jest ok a dzisiaj rano zapalam auto a kontrolka mruga to szybko zgasiłem i dolałem tego oleju, było go ledwie na bagnecie.
Drugi raz mam taką sytuację, pierwsza było zaraz po kupnie auta i było tak samo, olej był i oleju nie ma.
dodam ,że teraz ciągnąłem przyczepkę jakieś 800 kg , zrobiłem może ze 100km a tak to jeżdzę w sumie po mieście , o co może chodzić?
Jak ciągnąłem przyczepkę to nie widziałem by Golfik dymił

Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 15:22
autor: piotrekgal
Zerkałeś w rure łącząca kolektor dolotowy i turbine?
Też sprawa stanu pierścieni, obciążenie cieplne silnika, żeby silnik sie nie przegrzał zwiększa się film olejowy wowczas zostaje on spalany.

Re: Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 15:28
autor: Byku84
[quote="piotrekgal"]Zerkałeś w rure łącząca kolektor dolotowy i turbine?
a możesz mi to dokladniej opisać?
olej mi "zgnął" z dnia na dzień i wydaje mi się że to się dzieje jak samochod ma obciąŻenie

Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 15:32
autor: piotrekgal
Byku84 pisze:a możesz mi to dokladniej opisać?
wiesz gdzie znajduje się turbina? Turbina łączona jest gumowym kolankiem z kolektorem dolotowym/ssącym, odkręć opaske i zerknij czy nie znajduje się tam nadmiar oleju, może być delikatna mgła olejowa, oby się nie ulewało.
Byku84 pisze:olej mi "zgnął" z dnia na dzień i wydaje mi się że to się dzieje jak samochod ma obciąŻenie
temu wspomnialem o obciążeniach cieplnych silnika, stanu pierścieni, możliwość apetytu oleju może być także przy wysokich obrotach.

Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 16:24
autor: dzidzia2011
Ja miałem to samo sytuacje w swojej mk4 i jak sie schyliłem widziałem po prawej stronie wszystko w oleju turbo pluje

Ubywanie oleju

: pn sty 30, 2012 16:31
autor: Byku84
turbina wiem gdzie jest i pod nią jest wszystko w oleju , więc chyba wiem co sie dzieje , co robić w takiej sytuacji??

Ubywanie oleju

: wt sty 31, 2012 13:23
autor: Bolekrsko
turbo do wymiany :bigok: jak masz k14 lub t2 zakaldaj t3 ;p od mk2 za 200 pln znajdziesz ;] no chyba ze splyw oleju masz odkrecony ;p

Ubywanie oleju

: wt sty 31, 2012 14:10
autor: Byku84
a wystarczy tylko wymienić turbo czy coś jeszcze jest do wymiany?
Sorki że tak się pytam ale już mnie nie bawią ciągłe koszty związane z moim golfem a zacząlem od wydania już na wstępie 1500 zł
Kupić używane turbo czy regenerować , tu myślę nad zakładem w Kolbudach - Myszkier.

Ubywanie oleju

: wt sty 31, 2012 16:49
autor: Bolekrsko
nic nie regeneruj.... kup uzywke z malym luzem :grin: ale wpierw zobacz co dokladnie sie dzieje. moze turbo dobre a leje sie ze splywu hmm

Ubywanie oleju

: pt lut 03, 2012 20:39
autor: dzidzia2011
Ja oddałem swoją dopłaciłem i wziołem BRD akurat ale powiem ci że ani kropelki oleju mi nie znikło a jeśli regeneracja to ci proponuje poznań rewelka regenerują

Re: Ubywanie oleju

: ndz lut 05, 2012 14:05
autor: Byku84
dzidzia2011 pisze:Ja oddałem swoją dopłaciłem i wziołem BRD akurat ale powiem ci że ani kropelki oleju mi nie znikło a jeśli regeneracja to ci proponuje poznań rewelka regenerują
a ja oddałem do fachowca i 4 dzień auto stoi ni c nie robi a ja nie mam czym jeździć.
do Poznania mam kawał drogi ( Z Gdanska) ale jesli dobrze to robią...
A może znacie jeszcze gdzieś fachowców którzy regenerują turbo? tak do 140 km od Gdańska, odpada Myszkier Kolbudy tak na wstepie.
Słyszałem że w Sztumie (woj. Pomorskie) też regenerują , może ktoś tam już oddawał?
Nie chce uzywanej turbiny bo nie wiem co kupie a sam się nie znam.

Ubywanie oleju

: ndz lut 05, 2012 16:03
autor: dzidzia2011
Toruń Grudziądz tam też robią i nikt z moich znajomych nie narzekał

Ubywanie oleju

: pn lut 06, 2012 11:35
autor: Byku84
ok dzięki , będe myślał
pozdrawiam

Ubywanie oleju

: pt lut 17, 2012 12:09
autor: Byku84
Koledzy mam turbo po regeneracji (moje było składane przez jakiegoś fachowca z trzech części) i załącza się ono przy 2,5 tyś rpm , nie są to trochę za wysokie obroty?
Mozna zrobić tak by turbo załączało się przy niższych obrotach?