Strona 1 z 2

Golf Mk3 - Można myć silnik 1,9TDI (1Z) ??

: wt kwie 11, 2006 19:40
autor: Razal
Jak w temacie ...

Potrzebuje umyć silnik w Golfie 3 1,9TDI (1Z) - w odpowiednim warsztacie - odpowiednimi środkami - bez lipy ;) ..

Tylko czy potem się nie zaczną problemy i krzaki ??? jakie jest Wasze zdanie na ten temat ??

Mył już ktoś swoje serce TDI ??

: wt kwie 11, 2006 20:14
autor: Gitner
Ja juz mylem 1Z u siebie i w Audi B4, 2.0DTI, 2.0DTL, 1.6 JP i kazdy chodzi i w zadnym nie bylo problemow po myciu. Mylem sam, karcherem, bez oslaniania czegokolwiek, na wlaczonym silniku. Jesli myjesz w specjalistycznym zakladzie to tym bardziej problemow nie powinno byc.. mnie kazde mycie wyszlo po 4 zeta ;)

Pozdro
Gitner

: wt kwie 11, 2006 20:15
autor: bongo
Klekota to możesz śmiało myć nawet pod kranem :bigok:

: wt kwie 11, 2006 20:20
autor: yellow
Gitner pisze:na wlaczonym silniku
... a to czemu tak??? Troche bym sie bal o jakies spiecia. Jak mylem swoj silniczek, to potem przez kilka godzinek na sloneczku z otwarta maseczka stal zanim go uruchomilem.

: wt kwie 11, 2006 20:28
autor: domek
Ciekaw jestem o ten wlaczony motor. Czy jest jakas roznica?

: wt kwie 11, 2006 20:29
autor: twardy
Też się przymieżam ale nie ma kiedy.

: wt kwie 11, 2006 20:35
autor: Gitner
domek pisze:Ciekaw jestem o ten wlaczony motor. Czy jest jakas roznica?
Taka ze odjade po umyciu.. :jezor: gosc mi mowil ze juz kilka aut jechalo z myjni na lawecie wiec wole nie gasic, wielu znajomych tez myje na zapalonym i no problem. Ale ja myje na myjni a nie pod domem, gdzie auto moze sobie schnac..

Pozdro
Gitner

: śr kwie 12, 2006 23:20
autor: gv
A co w przypadku, kiedy na "gorący" silnik polejemy zimną wodą?
Blok nie pęknie?

: śr kwie 12, 2006 23:47
autor: dziechu
Chyba moze peknac jezeli bardzo rozgrzany, moze powinien byc na chodzie ale niezbyt goracy.

: czw kwie 13, 2006 00:44
autor: Corvax
byle byś kompa nie zalał :) przy okazji przemyj tez IC bo po zimie pewnie zawalony niezle bedzie

Re

: czw kwie 13, 2006 07:20
autor: Razal
Corvax pisze:byle byś kompa nie zalał :) przy okazji przemyj tez IC bo po zimie pewnie zawalony niezle bedzie
tak Corvax - MASZ RACJE - właśnie wczoraj ściągałem przedni zderzak - przy okazji zdjołem IC :grin: i Coooo się okazało.... hmmmm (nie myślcie, że pył i kurz na silniku pochodzi z IC i dlatego musze myć silnik ;);)) ale IC był nieźle zawalony :hmm:

Po zdemontowaniu - zatkałem wlot i wylot, żeby nic nie naleciało do środka - bo jak wiadomo gdy by coś wpadło do turbinki to był by ZOONK :grrr: . Następnie na sucho przedmuchałem go i tu był niezły sajgon w postaci kurzu, kawałków liści, trawy itp. ;) Następna porcja to mycie karcherem ( I TU UWAGA !!!! tylko z pewnej odległości i ciśnieniem, które go nie uszkodzi !!!!) POTEM MONTAŻ i jest COOL :bigok: teraz pozostaje delikatne mycie silnika i oczyszczenie klimy z grzyba (wg. porady z działu technicznego) :).

P.S. Kompa nie zaleje ;), aż takiego dokładnego mycia nie przewiduje :pub:

Pozdrawiam :pub:

: czw kwie 13, 2006 11:51
autor: gv
Razal, witam kolege z Wałbrzycha :) :okej:

Re

: czw kwie 13, 2006 14:44
autor: Razal
gv pisze:Razal, witam kolege z Wałbrzycha :) :okej:
Witam kolege "gv" :pub:

: wt kwie 18, 2006 12:14
autor: mirekcm
Ja myłem u siebie. Silnik wyłączony- przy włączonym może wystąpić jakieś zwarcie albo pociągnie wodę. Nie lać na komp, alternator, przepływomierz i inne elektr.
Po umyciu odczekać chwilę i jazda. U mnie bez problemu :D