Niedogrzany silnik 1,6 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » sob sty 21, 2012 00:18

Od dłuższego czasu nie mogę "rozszyfrować" układu chłodzenia w moim MK2 z silnikiem 1,6 TD 1V. Opiszę po kolei:
- silnik nie nagrzewa się nawet po przejechaniu 30km (górny wąż gorący, dolny zimny, chłodnica na dole zimna)
- gdy zostawię auto odpalone na ok.20 min dolny wąż i chłodnica robią się ciepłe (więc chyba termostat ok)
- gdy auto zostawię odpalone do momentu włączenia się wentylatora (nawet 30-40 min) wskazówka cały czas na niewiele ponad połowę (ok.95st) - wentylator nie włącza się
- wąż górny po nagrzaniu jest sztywny (wysokie ciśnienie w układzie), ale obieg jest w zbiorniczku wyrównawczym
- pompa wody ma 3 tyś.km (Ruville)

Po tych objawach sam nie wiem na co postawić (termostat raczej nie), ale dziwne, że się tak długo silnik nagrzewa - w ciągu dnia użytkowania prawie cały czas mam dolną część chłodnicy i wąż zimne, a wskazówka na lewo od środka). Planuje dla świętego spokoju wymienić jutro termostat i sprawdzić wentylator, ale dziś po 20km trasie zostawiłem silnik włączony (przy stanie górny wąż gorący, sztywny, dolny zimny, chłodnica podobnie), po.30min. jak zajrzałem do auta to już się płyn gotował (zostawiłem otwarty korek wlewu) - wskazówka mooooocno na prawo, górny waż gorący sztywny, dolny ciepły i miękki. Temp. otoczenia 0st.C

Czy to wina termostatu, zawalonej chłodnicy, czy wentylator (jak auto kupowałem 3 tyś.km temu to działal)? Z jednej strony auto sie nie dogrzewa a z drugiej sie gotuje.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: t0mal » sob sty 21, 2012 00:45

Jeśli ściskasz wąż przy głowicy i nie słychać w nim powietrza, a wraca płyn z chłodnicy powrotem do zbiorniczka to wymień termostat.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » sob sty 21, 2012 10:10

t0mal pisze:Jeśli ściskasz wąż przy głowicy i nie słychać w nim powietrza, a wraca płyn z chłodnicy powrotem
no taki objaw jest właśnie.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: t0mal » sob sty 21, 2012 11:35

Bo jak powrót jest drożny, a w wężach jest powietrze, to może być to głowica.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » sob sty 21, 2012 16:18

raczej powietrza nie było słychać, faktem, że był twardy jak cholera. dziś wymieniłem termostat, póki co odczuwalne jest tylko szybsze nagrzewanie się silnika do temperatury roboczej i górny wąż nie jest już twardy jak się nagrzeje. odkryłem jednak jeszcze jedną usterkę - spalony silnik wentylatora (dlatego pewnie płyn mi się zagotował po 30 min. postoju na włączonym silniku. jeszcze dziś założe inny wentylator i zobaczymy jak to wszystko będzie chodziło.

mam jeszcze pytanie odnośnie kabli przy wentylatorze, mój stary jest dwubiegowy (brązowy minus, czerwony z białym paskiem i czerwony), ten który dostałem jest jednobiegowy, chciałbym go podłączyć tak, by załączał się od razu na drugim (szybszym) biegu. który to czerwony? z białym paskiem (skrajny) czy środkowy?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: Mumin90 » ndz sty 22, 2012 16:50

nie bardzo cię mogę zrozumiec masz silnik jedno biegowy to jak ty chcesz żeby się załączał odrazu na drugim biegu?



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » pn sty 23, 2012 20:18

Czyli obojętnie który PLUS podepnę to będzie chodził równą prędkością?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: Baryla » pn sty 23, 2012 20:41

nie, jeden załączy wiatrak wcześniej drugi później.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » pn sty 23, 2012 21:44

Baryla pisze: jeden załączy wiatrak wcześniej drugi później.
A właśnie,może to źle zformuowałem. zatem może ktos wie który plus odpowiada za wcześniejsze włączenie a który za późniejsze? (bo myślałem,że wiatrak pracuje w różnych prędkościach)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: piori » wt sty 24, 2012 13:29

wegi, z tego co pamiętam, to przy wentylatorze jeden kabel powinien być z białym a drugi z czarnym paskiem. Natomiast cały czerwony jest pomiędzy włącznikiem termicznym a skrzynką bezpieczników.
Co do biegów to ręki nie dam sobie uciąć, ale ten z białym powinien załączać się jako pierwszy. Choć w sumie to przecież możesz je obydwa zewrzeć i razem podpiąć do wentylatora, na którym by się napięcie nie pojawiło, to wentylator zadziała, a żadnego zwarcia to nie spowoduje.
Poszukam jeszcze w swoich starych postach, bo kiedyś o tym pisałem jak byłem na bieżąco.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Niedogrzany silnik 1,6 1V

Post autor: wegi » wt sty 24, 2012 16:28

piori pisze:przy wentylatorze jeden kabel powinien być z białym a drugi z czarnym paskiem. Natomiast cały czerwony jest pomiędzy włącznikiem termicznym a skrzynką bezpieczników.
zgadza się
piori pisze:możesz je obydwa zewrzeć i razem podpiąć do wentylatora
jeśli nie spowoduje to zwarcia, to jest rozwiązanie


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości