Strona 1 z 1

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 20:09
autor: Rożan
Witam.
Mam problem z grzaniem sie silnika. 1.6 SB
wskazowka odchyla sie bardzo w prawa strone.
dolny wąż jest zimny , termostat?
wyjolem swoj i sprawdzalem w domu za pomoca goracej wody otwieral sie , wsadzilem inny (nowy, tez go sprawdzalem przed montażem ) i dalej dolny waz zimny.
jak by była chlodnica zapchana to waz dolny powinien być ciepły.
kurde co może byc nie tak .
Prosze o pomoc , z gory dziękuje .

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 20:15
autor: ja4rqu
Rożan pisze:jak by była chlodnica zapchana to waz dolny powinien być ciepły.

tu się mylisz, jak chłodnica jest zapchana to na dolny wąż woda nie leci tylko na górny.

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 20:41
autor: Mumin90
Rożan
a teraz tak zaczęło ci się dziać czy wcześniej?
może jest zły czujnik tem.i źle wskazuje skoro dolny wąż jest zimny i raczej na to bym stawiał, może też być że chłodnica jest zapchana ale to raczej mało możliwe
a w zbiorniczku wyrównawczym widać przelew z chłodnicy?

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 22:35
autor: Rożan
Powiem tak , ja ten samochod niedawno kupilem a z tej racji ze prawka nie mialem to nie jeździlem . i tak na prawde juz nie pamietam czy dolny waz był ciepły.
chlodnica jak by byla zapchana , to dolny waz by był cieply do chlodnicy z racji tej ze termostat cieplo by puscil. chlodnica by była zimna(dolna jej czesc)

Jutro postaram sie wywalic calkiem termostat i zobacze co sie bedziecie dziac .

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 22:44
autor: sinusss
Rożan pisze:dolny wąż jest zimny , termostat?
wyjolem swoj i sprawdzalem w domu za pomoca goracej wody otwieral sie , wsadzilem inny (nowy, tez go sprawdzalem przed montażem ) i dalej dolny waz zimny.
U mnie walnięty termostat w golfie 3, i w polo objawiał się tym że silnik był zawsze niedogrzany. Nie osiagał własciwej temp. 90st podczas jazdy,
a np. w korkach czy na postoju z uruchomionym silnikiem temp. od razu dochodziła do 90 i a czasami i wiecej. Tez sprawdzałem oba w gorącej wodzie, i pięknie sie otwierały i zamykały. Po wymianie na nowe problemy ustały.

Jesli masz jakiś stary termostat zrób w nim jakis otwór żeby cały czas był obieg, włóż do auta i zobacz czy nadal sie tak dzieje.
Powinieneś mieć niedogrzany silnik podczas jazdy. Jeśli nadal bedzie sie mocno grzał to problem leży gdzieś indziej.

Oczywiście później wymień termostat na sprawny- nowy ;)

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 23:17
autor: Rożan
wcale nie założe. po co sie bawic w wiercenie :)
Jutro dam znac czy cos to dało.

1.6tdGrzeje sie

: czw sty 12, 2012 23:21
autor: sinusss
Nie zawsze jest taka możliwość, może ci uciekać płyn z układu. Dlatego pisałem o wierceniu ;)

Jesli nie bedzie to wina termostatu, to prawdopodobnie walnięta pompa wody.

1.6tdGrzeje sie

: ndz sty 15, 2012 17:41
autor: Rożan
mi sie wydaje ze moze byc czujnik walniety .
bo sprawdzalem dzis w polowce po przejechaniu trasy 140 km dolny waz zimny a na wskazowce temperatuura trzymała okolo 80-85 stopni .
patrzylem w golfie tdi po przejechaniu okolo 10 km dolny waz zimny a na wskazowce 90.

1.6tdGrzeje sie

: ndz lut 05, 2012 19:42
autor: bubu_ziom
kolego miałem to samo problem ustąpił po regulaci ciśnienia wewnętrznego w pąpie wtryskowej co odpowiedzialne jest za dynamiczny kąt wtrysku jeżeli jest za duze to kąt jest za bardzo wyprzedzony przez co wzrasta tęperatura spalin ja miałem tak ze jak jechałem 110 cały czas to gotowało dziś zrobiłem i gitara 180 cisne i temp w normie

1.6tdGrzeje sie

: pn lut 06, 2012 00:28
autor: anaba255
Waż dolny bedzie zimny, bo przy tych temperaturach podczas jazdy chłodnica zdazy schłodzic płyn, tymbardziej, ze termostat nie bedzie całkowicie otwarty. Termostat sprawdza sie na postoju, odpalasz silnik i czekasz jak sie zagrzeje, gdy osiagnie temperature roboczą, termostat zaczyna sie odwierac, górny wąz jest goracy, chłodnica zaczyna robić sie goraca i wąż dolny, nastepnie włącza sie wentylator, czyli wszystko sprawne.
Kąt wtrysku tez jest odpowiedzialny za temp. silnika, ale najwazniejsze to sprawny układ chłodzenia.

1.6tdGrzeje sie

: pn lut 06, 2012 09:49
autor: berthold61
a ja stawiam na uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego na 99% weż od kogoś porzycz i sprawdż ale jestem tego pewien miałem to samo nawet mi płyn gotowało po wymianie korka jak ręką ujął koszt to chyba 10 zł

1.6tdGrzeje sie

: wt lut 07, 2012 07:36
autor: golfi16TDI
Rożan no i jak ,wyminieles ten czujnik na nowy? mam ten sam problem i ciekawi mnie czy znalazles inna przyczyne?