Strona 1 z 1

[mk2] JP ładowanie alternatora

: pn kwie 10, 2006 08:38
autor: Kryspin
Podczas pracy na jałowym ładowanie akumulatora jest na poziomie 14,2
Po dodaniu gazu napięcie ładowania spada do 13,5 :crazy:

Czy przyczyną jest regulator?? Co z tym fantem zrobić?

: pn kwie 10, 2006 08:45
autor: Paweł NPI
Jak masz kogoś zaufanego w sklepie z częściami, weź regulator i sprawdź, jak to nie będzie on to oddasz... ja tak się dogadywałem przy naprawie alternatora...

: pn kwie 10, 2006 08:54
autor: bongo
W książce pisze że napięcie ładowania powinno wynosić około 14V.Więc chyba masz wszystko w porządku bo wachania rzędu pół volta to nic groznego.

: pn kwie 10, 2006 11:29
autor: Kryspin
No zobaczę bo ostatnio padł mi aku. Jak podłączyłem prostownik to był max rozładowany - ładował się z 6h.
Pośmigam i zobaczę jakie to przyniesie efekty.

: pn kwie 10, 2006 14:33
autor: Sztaba23
KOlego to bedzie regulator a najlepiej to sprawdzic tak jak pisze to kolega wczesniej popdjedz do jakiegos mechanika i zmien na dobry wtedy zobaczysz .

: czw kwie 20, 2006 20:32
autor: marceliii
Ja mam podobny problem , z tym że u mnie cały czas jest ładowanie 13,5 V , potem wzrasta w porywach do 13,8 V jak troche pochodzi .
Co może byc przyczyną takiego spadku napięcia ładowania ?
Bo według mnie powinno być minimum 14,1 , a dochodzić powinno do 14,4 V .
A jak cele w aku sa juz walnięte to ma to wpływ na napięcie ładowania ?
Napiszcie co i jak sprawdzić ?
Pozdro

: czw kwie 20, 2006 21:17
autor: gitfunfel
Zastosuj regulator nieseryjny bardziej podwyższające napięcie. Jest droższy ale do starych alternatorów, gdzie wyważanie wirnika, zmiana regulatora ze szczotkami, wymiana łożysk i inne renowacje nie pomagają. Też miałem problemy z ładowaniem, nowy seryjny regulator nie pomagał. Po założeniu tego do dzisiaj jest wszystko OK.
Załączam zdjęcie na którym widać ten regulator:
Obrazek

: czw kwie 20, 2006 21:39
autor: marceliii
Ale co moge u mnie sprawdzić , co może być nie tak ?
Mam sprawdzić szczotki czy co , bo sam nie wiem ?
A tak na marginesie jakie powinien akumulator i jaki alternator w PF , jakie amperarze ?
:)

: czw kwie 20, 2006 22:58
autor: MaSa_Golf
A moze pasek jest zbyt slabo napiety Ci sie troche slizga przy wyzszych obrotach??
Ja mialem taki pasek, ze przy wyzszych obrotach sie slizgal, ale nie piszczal, nie zauwazylem tego, ale mam diesla z obrotkiem i mi obrotek pokazywal zanizone wartosci, tzn. ok 1000obr.min mimo ze byly wyzsze po wymianie paska wszystko wrocilo do normy :D