Strona 1 z 1

[KM3] jakie opony na alusy 15"

: ndz kwie 09, 2006 22:36
autor: rojbert
Zwracam sie z pytaniem jakie powinny być oponki na aluskach 15"
obecnie mam 195/50/R15 ale wydają mi sie jakieś małe te kółka
jaki jest zalecany profil opony przy szerkości 195 ??

: pn kwie 10, 2006 10:41
autor: cowboy
rojbert,

195/50/15 - to jest właśnie prawidłowy fabryczny rozmiar.

Na wyższym profilu np 65 będzie Ci przekłamywał licznik, może obcierac o nadkola przy załadowanym aucie i możesz starcic troszke dynamiki :)

moim zdaniem profil 55 to MAX jeśli interesuje Cie komfort..

Jeżeli zależy Ci na wyglądzie ładuj 16 np 205/45/16 - to jest zdaje sie zamiennik 195/50/15 w granicach tolerancji...

: pn kwie 10, 2006 13:11
autor: rojbert
cowboy pisze:rojbert,

195/50/15 - to jest właśnie prawidłowy fabryczny rozmiar.

Na wyższym profilu np 65 będzie Ci przekłamywał licznik, może obcierac o nadkola przy załadowanym aucie i możesz starcic troszke dynamiki :)

moim zdaniem profil 55 to MAX jeśli interesuje Cie komfort..

Jeżeli zależy Ci na wyglądzie ładuj 16 np 205/45/16 - to jest zdaje sie zamiennik 195/50/15 w granicach tolerancji...
zastanawialem sie nad o rozmiar większym profilem to znaczy z 50 na 55 przy tej samej szerokości opony. zastanawiam sie tylko dlatego gdyż obecne koła wydają sie trochę małe w tych nadkolach

Re.

: pn kwie 10, 2006 13:17
autor: Razal
195/50/R15 - jak najbardziej odpowiednie oponki - sam kupiłem BBS'ki w 15" i w tym tygodniu jade zakupić oponki - najprawdopodobniej BARUM Bravuris - bo z tego co wiem to dobra opona i za b.dobre pieniądze (w granicach rozsądku ;)), chyba że kaski styknie to będą PIRELLI Drago - słyszłałem, że nie ma dużej różnicy w cenie :) . UŻYWANE WOGÓLE NIE WCHODZĄ W RACHUBĘ - już się raz naciołem i więcej nie mam zamiaru :D

Pozdro... :pub:

P.S. ten temat chyba niewiele ma wspólnego z "VW Diesel" - chyba admin zrobi zrzuta do "Techniczne" ;)

: pn kwie 10, 2006 18:00
autor: Rapix
Jesli koła sie wydaje za małe.. to wymien na 16 ;) a nie profil wyszy ;)

: pn kwie 10, 2006 21:44
autor: Mariusz D.
cowboy pisze:rojbert,

195/50/15 - to jest właśnie prawidłowy fabryczny rozmiar.

Na wyższym profilu np 65 będzie Ci przekłamywał licznik, może obcierac o nadkola przy załadowanym aucie i możesz starcic troszke dynamiki :)

moim zdaniem profil 55 to MAX jeśli interesuje Cie komfort..

Jeżeli zależy Ci na wyglądzie ładuj 16 np 205/45/16 - to jest zdaje sie zamiennik 195/50/15 w granicach tolerancji...
, mam takie tylko ze 17 w omedze służbowej i ciągle siada zawiecha z przodu, robią się buły na oponach i krzywią sie felgi. Ale mój szef musi mieć kozackie auta .... :mlotek:

Ja w swoim mam 195/50/15 i to jest super, niższy profil naprawdę odpada. Jeżeli opony wydają Ci się małe to kup sobie opony o innym bieżniku, który optycznie powiększa oponę.

: pn kwie 10, 2006 23:44
autor: Razal
Mariusz D. pisze:
cowboy pisze:rojbert,

195/50/15 - to jest właśnie prawidłowy fabryczny rozmiar.

Na wyższym profilu np 65 będzie Ci przekłamywał licznik, może obcierac o nadkola przy załadowanym aucie i możesz starcic troszke dynamiki :)

moim zdaniem profil 55 to MAX jeśli interesuje Cie komfort..

Jeżeli zależy Ci na wyglądzie ładuj 16 np 205/45/16 - to jest zdaje sie zamiennik 195/50/15 w granicach tolerancji...
, mam takie tylko ze 17 w omedze służbowej i ciągle siada zawiecha z przodu, robią się buły na oponach i krzywią sie felgi. Ale mój szef musi mieć kozackie auta .... :mlotek:

Ja w swoim mam 195/50/15 i to jest super, niższy profil naprawdę odpada
. Jeżeli opony wydają Ci się małe to kup sobie opony o innym bieżniku, który optycznie powiększa oponę.
16" - 17" w Mk3 ?? Może i dobre, ale na drogi Niemiec, Szwajcarii, Austrii itp. a nie na Polskie poligony gdzie slalom gigant już nie pomaga :kac:

Pozdroo :pub:

: pt kwie 21, 2006 10:51
autor: Luki_GT
Razal pisze:16" - 17" w Mk3 ?? Może i dobre, ale na drogi Niemiec, Szwajcarii, Austrii itp. a nie na Polskie poligony gdzie slalom gigant już nie pomaga
Całkowicie się zgadzam ! Ja sam wrzuciłem sobie 185/60/15 może nie wyglądają super sportowo ale przynajmniej felgi i zawieszenie troszke lepiej znoszą nasze wspaniałe drogi :wink: