Strona 1 z 2
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 01:25
autor: damian19902612
Witam chcialbym zapytac jak zmierzyc rezystancje wtrysku sterujacego ?Prawidlowa rezystancja z tego co wyczytalem na forum powinna zmiescic sie w zakresie 80-120 omow.Posiadam podstawowy miernik uniwersalny DT-830B Digital Multimetr.Jak to zmierzyc?

[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 01:42
autor: JohnyWalker
Przewody multimetra wkładasz w dwa dolne wyjścia,ustawiasz pokrętło na 200 ohm i dotykasz pinów we wtyczce wtrysku.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 02:10
autor: damian19902612
Robilem tak i na wskazniku pokazuje mi 1 czyli wtrysk sterujacy popusty albo przerwany kabel?
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 02:13
autor: JohnyWalker
Włącz na dzwonek i zobacz czy dzwoni.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 09:26
autor: wesol
jak 1 ohm pokazuje to obadaj ten kabel bo wietrze ze sie gdzies przetarl pod pancerzem lub pryz wtyczce i sie zwarly oba kabelki.
Re: [TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 13:32
autor: damian19902612
Wiatm jezeli przeprowadzam pomiar w zakresie pierwszym "200" miernik pokazuje 1 om, natomiast jezli zmienie na zakres "20K" Miernik pokazuje 2,21 ? Jak mam to rozumiec?
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 14:03
autor: munior
damian19902612 pisze:Wiatm jezeli przeprowadzam pomiar w zakresie pierwszym "200" miernik pokazuje 1 om, natomiast jezli zmienie na zakres "20K" Miernik pokazuje 2,21 ?
Włacz na piszczyk do sprawdzania obwodów ,czyli na ikonę z czerwoną diodą ,zewrzyj końcówki ,powinien piszczeć i pokazać jakąs małą wartość opornosci 1,2 .To po pierwsze ,po drugie to nawet jak opornośc cewki sterującego będzie dobra ,to nie znaczy że sterujący jest sprawny ,bo prucz cewki ,jest jeszcze część mechaniczna ,czyli iglica jej gniazdo itd. I to zużyta część mechaniczna zazwyczaj powoduje niesprawnosć sterujacego .A o bjawia się to zazwyczaj, nieregularnym krótkim przerwaniem silnika ,na ok.1 sek w wyższych zakresach obrotów ,tak jakby ktoś na sekundę wyłączył zapłon ...
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 14:14
autor: damian19902612
Niestety miernik jest taki sam lecz oprocz tego piszczyka, wiec tego nie sprawdze . A z wynikow pomiarow wynika ze wtrysk sterujacy jest popsuty?Przegladalem przewod wyglada na ok.I dlaczego w wiekszym zakresie pokazuje jakis pomiar a w tym mniejszym nie ?Auto jest bardzo zamulone , jezeli nie ma sily jechac to nie przerywa , natomiast jak mocy przybedzie zaczyna przerywac.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 14:51
autor: munior
damian19902612 pisze:A z wynikow pomiarow wynika ze wtrysk sterujacy jest popsuty?
Czy popsuty ,czy dobry ,to raczej miernikiem nie sprawdzisz ,tym bardziej że pewnie nie wiesz czy miernik wogóle mierzy prawidłowo oporność .Przerwa w obwodzie cewki sterującego to bardzo rzadki przypadek .Bez podpiętego sterującego auto też będzie jechać .A objawy które opisujesz nie bardzo pasują do sterującego.Jedyne co można ci poradzić to podłaczyć auto pod vaga ,i ewentualnie zrobić logi dynamiczne ,inne metody to szukanie po omacku
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 15:01
autor: damian19902612
Bylem na diagnostyce u kolegi "solskier" i powiedzial ze wtrysk sterujacy do wymiany, dynamicznych logow nie zrobie bo auto to audi 80 1.9TDI na boschu.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 15:59
autor: JohnyWalker
To pokazuje,że ma 2021 ohm,więc oporność bardzo duża.Załóż inny i zobacz wtedy jak auto pracuje.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 16:20
autor: damian19902612
Tak czyli jest okolo 20 razy krotnie za duza, nie jest raczej spowodowana zwarciem na kablach bo po ogledzinach wygladaja na ok.Po odlaczeniu wtrysku sterujacego silnik pracuje tak samo jak wczesniej.
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 16:37
autor: JohnyWalker
To znaczy jak tak samo?Dobrze czy źle?
[TDI] Wtrysk sterujacy
: pt sty 06, 2012 16:57
autor: damian19902612
Chodzi tak samo zle czyli dalej przerywa jest strasznie slaby ,ogolnie brak mocy.Problemow z odpalaniem silnika nie ma.