Strona 1 z 3

transporter T4 2.4 D

: czw sty 05, 2012 19:45
autor: arturroczon1
Witam! Mam problem,auto na zimnym silniku ciężko pali i dymi na biało lub popielaty kolor. Został wymieniony rozrusznik na nowy,równiez akumulator,świece żarowe,filtr paliwa.
W aucie nie ubywa płynu chłodzącego. Po przejechaniu 3-5km.dym jest niewidoczny jest wtedy ok. Na gorącym silniku przestaje być mulisty i pali z dotyku,chciałbym dodać że to jest V5 2.4 D.75km. Prosze o pomoc.Dzięki.

transporter T4 2.4 D

: czw sty 05, 2012 19:58
autor: Mumin90
kąt wtrysku do sprawdzenia

transporter T4 2.4 D

: czw sty 05, 2012 23:02
autor: arturroczon1
Jaką mogę mieć pewność że to jest kąt bo w tym śilniku już tyle rzeczy zostało wymienionych a jeżeli to jest kąt to gdzie i jak to sprawdzić ?

transporter T4 2.4 D

: czw sty 05, 2012 23:41
autor: BENITO
I sprawdź czy do świec żarowych dochodzi prąd, bo wszystko wskazuje na brak grzania.

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 10:23
autor: Michał_1977
arturroczon1 pisze:jeżeli to jest kąt to gdzie i jak to sprawdzić ?
Najlepiej u pompiarza.Czujnik zegarowy lub lampę stroboskopową trzeba posiadać.
arturroczon1 pisze:Po przejechaniu 3-5km.dym jest niewidoczny jest wtedy ok.
Wtryskiwacze mogą być na wykończeniu :bajer:

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 11:33
autor: t0mal
A może to nieszczelność, albo klin na wale, objawy pasują.

W sumie to chyba masz już wymienione wszystko co może się zepsuć tym silniku :)

Re: transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 13:31
autor: karol8114
Tomal zapewne widziałeś jak wygląda klin na wale w tym modelu, prawie jak w Ursusie, nie sądzę żeby go ścinało. Jak koledzy wspomnieli, kąt i wtryski pod lupę.

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 14:27
autor: arturroczon1
klin na wale na stówę nie bo wtedy rzuca śilnikiem w ramie na biegu jałowym i dymi cały czas na biało bo w tym 2.4.d coś trzyma ten motor przy zimnym śilniku przy pierwszych trzech obrotach pali wchodząc wolno w obroty i dymi tak jakby para leciała z rury potem jest ok.

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 14:46
autor: madKOWAL
kat wtrysku

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 22:22
autor: JABcok20
Kąt wtrysku, zegarem w pompe. sam ustawiałem na wartośc 1,0 według danych, w jednym wymieniałem wtryski bo lały niemiłosiernie, kupiłem komplet w autolandzie boscha i od samego poczatku pierwszy sprawdzony na mierniku lał , więc założyłem swoje od merca kupione w intercarsie boscha rok wcześniej ( rozpylały idealnie ) samochód jeździ do dziś ale jeden wtrysk został stary. spalanie spadło podobno 2 litry i silnik zrobil sie mocniejszy, Sprawdz jeszcze cz pompa nie cieknie z dzwigni gazu bo często uszczelniam to u klientów. Objawem jest cieżkie palenie z rana. Ostatnio robiłem tdi z ścietym klinem, to samochód na pełnym bucie powyżej 2000-2500 kopcił że świata nie było widać, wtryski i pompa była idealna.
Są dwa rodzaje wtrysków więc jeśli miałbyś zamawiać to według numerów wtrysku.

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 23:40
autor: BENITO
JABcok20, Czy w SBku można taki wyciek z linki gazu uszczelnić samemu na pompie? Może posłużył byś instrukcją?

transporter T4 2.4 D

: pt sty 06, 2012 23:55
autor: Michał_1977
BENITO pisze:Czy w SBku można taki wyciek z linki gazu uszczelnić samemu na pompie?
Oczywiście.Wystarczy zdjąć górę i wymienić o-ring,a jeśli zachodzi taka potrzeba,to również tulejkę osi gazu.
Tutaj masz moją foto-poradę odnosnie LDA.Masz opis co i jak ze zdjęciem góry.Jak to rozbierzesz,to na bank zakumasz co dalej.

transporter T4 2.4 D

: sob sty 07, 2012 21:53
autor: arturroczon1
Dzisiaj przyśpieszałem zapłon na pompie paliwa i samochód nie chciał palić,gdy opóżniłem zapłon było tak samo i zauważylem że spod mechanizmu dodającego gazu na pompie paliwa jest wyciek ropy i przyspieszacz nie za bardzo reaguje. Pompa oddaje dziwne jęki gdy silnik schodzi z obrotów. Czy ta pompa mogłaby byc przyczyną palenia na zimnym silniku i dymienia na biało? Pasek pompy paliwa przed rozebraniem był lużny,czy mógł przeskoczyć i teraz nie reaguje na przestawianie zapłonu i jak napiąć pompę paliwa?

transporter T4 2.4 D

: sob sty 07, 2012 22:04
autor: Mumin90
jak najbardziej pompa mogła byc przyczyną palenia i dymienia na biało
możliwe że pasek przeskoczył i tu też może być częściowa przyczyna.

i jak napiąć pompę paliwa?
nie bardzo wiem co masz na myśli