1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Titanos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:53

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Titanos » wt sty 03, 2012 03:41

Witam, jestem nowym forumowiczem i uzytkownikiem golfa II 1.6 td 60 km 1V od okolo pol roku.
Z auta ogolnie jestem zadowolony, aczkolwiek od samego poczatku mam problem ze spalaniem (ok. 8l). ODkad go mam wymienilem w nim wszystkie filtry, plyny,olej, rozrzad z pompa wody,skrzynie biegow, termostat,zrobilem uklad wydechowy wraz z wycieciem katalizatora, sprawdzilem hamulce i zawieszenie.
W sumie jak na tak proste auto z grubsza wszystko, jedynie co jeszcze mi do glowy przychodzi co mogloby miec wpylw na spalanie to pompa wtryskowa i ewentualnie same wtryski. Jednakze auto odpala zawsze z polobrotu, raczej niewiele kopci (przy wyzszych obrotach i wcisnietym sporo gazem + wczesniej zamulanie po miescie), nie bierze oleju ani nic z tych rzeczy. Glownie jezdze po miescie ale i trasy z raz w tygodniu jakies po 100 km wypadaja takze robie jakies 70% miasto 30% trasa, leje normalna rope z shella i tesco, jezdze normalnie (czyli spokojnie bez naglych przyspieszen, biegi zmieniam wczesnie, na trasie jade do 100km/h).
Wczesniej jakos jezdzilem i tak sie zbieralem w sobie zeby poprosic Was o pomoc, ale ostatecznie nowe ceny ON mnie zmotywowaly :)
Tak wiec prosze serdecznie o jakies jeszcze rady, co siedzi w moim Golfiku ze spala mi te nieszczesne 8l w cyklu mieszanym ...
pozdrawiam



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: ja4rqu » wt sty 03, 2012 12:12

Nie wycieka CI gdzieś to paliwo? bo 8l to za dużo. w jakim stanie jest turbo? sprawdź czy czasem baku ddziurawego nie masz :bajer:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Michał_1977 » wt sty 03, 2012 21:00

Kąt wtrysku jeszcze sprawdź.Jeśli jest za wczesny (oczywiście niezbyt wiele),to będzie odpalał sprawnie,ale będzie słabszy i spali więcej.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Titanos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:53

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Titanos » śr sty 04, 2012 20:12

Hmm, paliwo raczej nigdzie nie wycieka, bo i na kanale byl i nic nikt nie zauwazyl, ani nigdzie nie czuc ropa, ani zadnych plam nie ma pod autem po postoju. Turbo nie ma wycieku i jest slyszalne delikatnie przy otwartej szybie ze sie zalacza (lekki gwizd), ale nie wiem czy jest to oznaka pelnej sprawnosci, ew. jak moge to zweryfikowac zeby to wykluczyc?
Kąt wtrysku jak moge sprawdzic? i skad miec pewnosc ze jest prawidlowy lub nie ?
z gory dzieki za podpowiedz



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Michał_1977 » śr sty 04, 2012 22:42

Titanos pisze:Kąt wtrysku jak moge sprawdzic? i skad miec pewnosc ze jest prawidlowy lub nie ?
Trzeba podjechać do pompiarza,żeby sprawdził.
Kat wtrysku mierzymy czujnikiem zegarowym lub lampą stroboskopową.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: grandi » czw sty 05, 2012 02:14

Wtryski kolo 170 zl boscha chyba , kat do sprawdzenia .

Moje 1V w serii spalało min 4,5 w miescie 5,5-6 L


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Titanos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:53

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Titanos » czw sty 05, 2012 17:36

no podjade to posprawdzac w nastepnym tygodniu.
No mi mniej jak 7l nie bierze takze przepaly mam spore. Zastanawiaja mnie wtryski czy jesli auto kopci w normie (wiadomo przy wcisnieciu ostro gazu na wysokich obrotach rzuci mala czarna chmurke i przy porannym odpaleniu tez) to czy moga byc z teorii mimo to wtryski?



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Krzysiek W. » czw sty 05, 2012 19:29

Jak nie ma wycieków widocznych - jak napisane wyżej kąt wtrysku oraz wtryski do sprawdzenia.


Nic już nie będzie takie same.

Titanos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 21:53

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Titanos » czw sty 05, 2012 22:04

Dzieki za porady, na pewno to sprawdze.
Przyszla mi do glowy jeszcze jedna istotna mysle rzecz, mianowicie termostat wymienilem po zakupie auta bo wskazowka od temp. chlodziwa podnosila sie tylko w miescie i opadala w lewo przy ciaglej jezdzie i to w lato. Po wymianie sie unormowalo ale wydaje mi sie ze i tak cos moze byc na rzeczy bo wskazowka podnosi sie regularnie ale tylko kawalek (moze o grubosc wskazowki) poza to grube biale pole z lewej strony. Czy nie powinna byc pionowo na srodku? moze czujnik temperatury?



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: wojtass31 » czw sty 19, 2012 21:32

A ją się dolacze do tematu


Jak nie mam obrotka w mk2 td 1v to przy jakiej prędkości włączać jaki bieg?



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Mumin90 » czw sty 19, 2012 22:39

wojtass31
zawsze można założyć obrotek
na liczniku masz czerwone kreski przy danych prędkościach każda poszczególna od każdego biegu po kolei



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: wojtass31 » czw sty 19, 2012 23:31

Wiem ze mozna zalozyc obrotek.

Widzialem te kreski ale nie za bardzo mi sie wydaje ze to bedzie oszczedna jazda krecac go tak na obroty



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: Mumin90 » pt sty 20, 2012 07:15

to zmieniaj wcześniej chyba słychać silnik



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km

Post autor: ja4rqu » pt sty 20, 2012 17:05

te kreski nie są od zmian biegów tylko mówią o maksymalnych prędkościach na poszczególnych obszarach. Jest np kreska przy 50 obszar zabudowany, 70 obszar niezabudowany, 110 droga ekspresowa. na tym polegaja czerwone kreski a nie podpowiedź dotycząca zmian biegów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości