Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: 31tat » czw gru 29, 2011 01:50

MULTIVAN 2003 2,5 TDI 130 km. W tym roku około listopada zaświecił mi się komunikat na kompie - Oil Press! Stop motor! duży napis STOP. Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
Informacje wyskakuje na chwile i znika.
Treść komunikatu: Oil Press! Stop motor! lub Oil Press! Stop motor! manual service
Mogę jechać dalej. Czasem się zatrzymam, zgaszę silnik, odpalę go ponownie, wszystko jest OK ale komunikat pojawi się znowu za 40 km.
Głównie pojawia się w dłuższej podróży np na trasie, przy jeździe po mieście problem nie występuję.
Vaga nic kompletnie nie pokazuje do czego można się przyczepić.

Olej był zmieniany z filtrem oleju ( około sierpnia 2011). Filtry chyba firmy filtron, ale to już wyczytałem że mam zmienić na Knecht'a - jestem w trakcie zmiany
Pomiar ciśnienia oleju pokazuje 2.2 bary przy 2000 obrotach.
Założyłem używaną pompę oleju która teraz wskazuje ciśnienie 2,5 bara przy 2000 obrotach
Nie wiem czy ta wartość jest ok? czy powinna być większe ciśnienie oleju przy 2000 obrotach.?
Czujnik oleju wymieniłem na oryginał ale nie pomogło.

PROBLEM NADAL WYSTĘPUJĘ



Co Wy radzicie?? Proszę o wskazówki co zrobić?

PS: Przepraszam że piszę na forum o golfie ale nie mam forum T5 a widzę że piszecie tu w rożnych tematach a często problemy marki WV są takie same w rożnych modelach tego producenta
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 17:16 przez 31tat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: damcio151 » czw gru 29, 2011 10:08

Powinno być 2 bary / 2000obr.
Zmień filtr na razie, przynajmniej to wykluczysz



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: Qto » czw gru 29, 2011 11:22

31tat pisze:Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
prawie na pewno problemem będzie
31tat pisze:filtron



31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Re: Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: 31tat » czw gru 29, 2011 16:37

OK sprawdzę filtr, dziękuję za informacje.

Jeśli ktoś jeszcze może coś doradzić proszę o informacje



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: edzio » ndz sty 01, 2012 13:49

31tat pisze:Problem ten pojawia się kiedy silnik się rozgrzeje np po przejechaniu 60 km lub silnik dostanie troszkę na obrotach.
to raczej wygląda na to ,że silnik sie kończy,czhyba że masz kiepskiej jakości olej i po mocnym nagrzaniu traci lepkość.



31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Re: Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: 31tat » ndz sty 01, 2012 17:12

to raczej wygląda na to ,że silnik sie kończy,czhyba że masz kiepskiej jakości olej i po mocnym nagrzaniu traci lepkość.
Pierwszy raz spotykam się z taką opinią że kończy się silnik.
Było kilka tematów na tym forum w sprawie PRESS OIL i jeszcze nikt dał takiej diagnozy.

Co rozumiesz przez to że silnik się kończy? Jak można to sprawdzić? Jakieś inne objawy które mogę zaobserwować z tym faktem?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Oil Press! Stop motor! Kontrolka

Post autor: edzio » ndz sty 01, 2012 17:21

Przecież dzieje ci sie to jak mocno dostanie w du.ę,czyli olej się bardziej nagrzewa i robi się rzadszy i wystarczy ,że na chwilę cisnienie spadnie poniżej 2bar,przy obrotach pow.1800 i już zapali kontrolkę.
Być może jest opcja w tym liczniku zmiany poziomu obrotów na wyższe,zeby np.min 2bar wymagane było przy 2500obr. Trzeba by zobaczyć w adaptacjach.



31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Re: Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: 31tat » ndz sty 01, 2012 20:40

No właśnie najgorzej że już sam nie wiem co mam robić....
Nie chciał bym doprowadzić do poważniejszej usterki jeżdżąc z tym problemem

Wykonałem już czynności:
- smog wyczyszczony miska i pompa
- czujnik olej zmieniony na nowy
- masa silnika sprawdzona
- kable czujnika oleju sprawdzone
- założyłem nawet drugą pompę oleju

Jutro zmieniam
- filtr oleju
- Olej też chyba zmienię mimo że był zmieniany w sierpniu 2011

Z tego co czytam problem występuje w WV i Audi i nikt nie daje konkretnych wytycznych do usunięcia problemu



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: edzio » ndz sty 01, 2012 20:54

31tat pisze:Olej też chyba zmienię mimo że był zmieniany w sierpniu 2011
a co za znaczenie ma czas,? kiliometry się liczą.



31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: 31tat » ndz sty 01, 2012 21:38

Jutro zmienię też olej zobaczymy czy pomoże bo już nie wiem w czym jest problem



31tat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 29, 2011 01:26

Re: Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: 31tat » ndz sty 15, 2012 11:48

Wszystko sie wyjaśniło i problem okazał sie bardzo prosty.

Myślę że to jest bardzo pomocna informacja dla wszystkim którym zapala sie kontrolka PRESS OIL STOP MOTOR

Problem był bardzo prosty, dostawało sie paliwo do oleju przez nieszczelność uszczelki pod pompą wysokiego ciśnienia. ( paliwa chyba :)) )
Fakt ten doprowadzał do rozrzedzenia oleju szczególnie w wyższych temperaturach pracy silnika
Problem został odkryty w momencie zmiany oleju i filtra.
Przy spuszczaniu oleju zeszło za dużo oleju do tego było czuć zapach paliwa.
Wymiana uszczelki rozwiązała problem.


Poświeciłem sporo czasu na rozwiązanie tego problemu a przyczyn może być kilka:

- masa silnika
- czujnik oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- pompa oleju ale wtedy problem powinien występować non stop
- olej, pora wymienić olej
- kiepski filtr oleju
- szczelność układu paliwowego aby paliwo nie dostawało się do oleju ( w moim przypadku wymieniono uszczelkę pod pompa wysokiego ciśnienia )
- smok, czyli zatkane otwory przelotowe
Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2012 14:41 przez 31tat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: munior » ndz sty 15, 2012 21:39

Qto pisze:prawie na pewno problemem będzie

31tat napisał(a):filtron
Coście się tak uprzedzili do tego filtrona ,jakoś nigdy nie zaobserwowałem żadnych cudów z tymi filtrami ...rozumiem jeszcze jakieś hińskie no name .Jak coś się dzieje to zaraz "bo masz filtrona ,załóż knechta ,albo mana " :panna:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: Qto » ndz sty 15, 2012 22:10

munior, nie narzekałbym gdyby mi się ten filtr nie rozleciał...jego bebechy się rozleciały i skutecznie blokowały przepływ oleju...nie tylko ja na tym forum miałem taki problem z filtrem tej właśnie firmy.
...a filtr tej firmy miałem tylko raz, kiedy nie było mnie w kraju i olej wymieniał jakiś mechanik...założył filtr Filtrona. Raz tylko taki miałem i od razu miałem z nim problem...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Oil Press! Stop motor! manual service - Kontrolka

Post autor: edzio » ndz sty 15, 2012 23:31

31tat pisze:Problem był bardzo prosty, dostawało sie paliwo do oleju przez nieszczelność uszczelki pod pompą paliwa.
możesz wyjaśnić jaka pompa paliwa ,jaka uszczelka itp..?,bo ja nie widzę takiej możliwości :bajer:
chyba,że t5



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości