Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robertb1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
Lokalizacja: Katowice

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: robertb1974 » śr gru 21, 2011 15:14

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem VW Touran 1.9 TDI 74 kW. Postanowiłem poszukać pomocy na innych forach VW, bo być może ktoś z was już to przerabiał.
Problem jest następujący, pedał sprzęgła jest bardzo twardy i jak go wciskam to w pierwszym momencie jest luźny (około 3cm) a potem jak czuć opór to czuję jakby coś obijało o ten pedał z tą samą częstotliwością . I najgorsze w tym wszystkim jest to, że pojawiły się stałe drobne drgania kierownicy, pedału sprzęgła,hamulca,drążka zmiany biegów i całej konstrukcji (odczuwalne wewnątrz i na zewnątrz samochodu) na biegu jałowym i podczas jazdy,ciągłe stałe drżenia, podczas jazdy występuje mi dodatkowy efekt w postaci buczenia, dudnienia . I tak po około 30min. jazdy, wychodzę i ręce mi się trzęsą jak ten mój rupieć. Dodam że założone jest koło i sprzęgło firmy LUK a w oryginale było z firmy Sacha i przed wymianą takich drgań nie było.
O co może chodzić,co mógł mechanik zrobić nie tak jak należy ???Dodam że poduszki podobno są w stanie dobrym, na szarpakach nic nie wykazało.
Proszę o poradę co to za problemem bo mechanik twierdzi że diesle tak mają a ja mu na to że przed wymianą w/w elementów tego nie było, samochód ładnie płynął bez jakichkolwiek wibracji, zwariuje z tym samochodem . Dzięki i pozdrawiam.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: maxoff » śr gru 21, 2011 17:43

albo trafiłeś wadliwy zestaw, albo mechanik coś sknocił, innej opcji nie widzę. pewnie trza będzie skrzynie zrzucić i obadać co jest przyczyną bo teoretyzowanie nic tu nie da. pozdro.



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: DaVincI » śr gru 21, 2011 19:54

mozliwe ze pióra w docisku masz wyrobione lub wysprzeglik a jesli chodzi o drgania to moze byc wywalone koło dwumasowe. Jak sie na nie patrzy moze byc dobre ale jak zacznie sie krecic to moze miec luzy albo jest zle wywazone i juz bedzie ci telepac autem.Miałem podobnie po wymianie wiec obstawiam dwumas a co do ciezko wciskającego sie sprzegła sprawdz czy nie ubyło ci płynu hamulcowego a jesli nie to chyba moze byc wysprzeglik wyjechany i nie dociska dobrze docisku.a biegi dobrze sie wrzucają?


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: t0mal » czw gru 22, 2011 00:32

Na mój gust wygląda mi to na uszkodzony dwumas, ale ciężko coś stwierdzić jak się nie obmaca.
Części nowe, czy używane?



robertb1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: robertb1974 » czw gru 22, 2011 18:20

Witam. Części były nowe ze sklepu a płynu nie ubywa, a co do biegów to odnoszę wrażenie że wchodzą trochę gorzej, na pewno mam luźniejszy lewarek zmiany biegów, wcześniej takiego luzu nie miał o czym mu wspomniałem, a on mi na to że nic z tym nie robił i że to jest dobre,słabi mnie ten pseudo mechanik. Ale byłem u innego mechanika i usłyszałem coś takiego;
Więc sprawa wygląda następująco, wszystkie objawy to 1. źle poskładane sprzęgło, co nie wyklucza koła dwumasowego (nawalił mechanik) 2. części miały wadę ukrytą (reklamacja) A wszystkiego dokładnie dowiem się po świętach jak samochód trafi do nowego warsztatu gdzie bierze się pełną odpowiedzialność za wykonaną usługę i płaci za samochód naprawiony, a nie tak jak teraz "bo ja zrobiłem to dobrze, te typy tak mają" a samochód dalej w rozsypce (w gorszym stanie niż przed wymianą dwumasy).
Odezwę się po oględzinach i naprawie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: wesol » czw gru 22, 2011 19:17

moze zle wywazony dwumas. Moze sie zdarzyc skoro mialem kilka przypadkow zle wywazonych wałów napedowych w nowych autach.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: t0mal » czw gru 22, 2011 23:56

Ciekawe jak tam samoregulator w docisku



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: krzys-jeruzal » pt gru 23, 2011 05:25

robertb1974, moze tarcze zle włozył znaczy odwrotnie...



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: maxoff » pt gru 23, 2011 11:49

tak czy siak trza skrzynie rozpiąć, innego wyjścia nie widzę, a mechanik niech oddaje hajs za robote. pozdro.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: doggie » pt gru 23, 2011 11:58

słyszałem że LUK jest gorszy od Sachsa, u mnie w Mk5 siedział Sachs i dlatego Sachsa wkładałem, moim zdaniem u ciebie albo mechanik coś sknocił albo masz wadliwy zestaw LUKa



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: DaVincI » pt gru 23, 2011 19:22

krzys-jeruzal jak by zle założył tarcze to był by metaliczny dzwiek podczas ruszania bo docisk nie dociskal by tarczy do dwumasy. Jak dla mnie to uszkodzona dwumasa.Zmień mechanika bo ten to szkoda gadac.


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: souler » pt gru 23, 2011 19:29

jesli czesci nowe to zapytaj go czy ma przyrzad do osiowania tarczy z kolem czy zakladal na oko. wyglada na bicie sprzegla, a wycie to juz efekt - lozyska w skrzyni. powinno sie takze wymienic wysprzeglik. no chyba, ze najzwyczajniej czegos nie dokrecil. te skrzynie sa delikatne, za delikatne.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: wesol » pt gru 23, 2011 21:00

t0mal pisze:Ciekawe jak tam samoregulator w docisku
Moge sie mylic ale chyba tam nie ma samoregulatora. przynajmniej nie ma tego w moim ASZ i AUY.
DaVincI pisze:krzys-jeruzal jak by zle założył tarcze to był by metaliczny dzwiek podczas ruszania bo docisk nie dociskal by tarczy do dwumasy. Jak dla mnie to uszkodzona dwumasa.Zmień mechanika bo ten to szkoda gadac.
Nie ujechal by nawet kilometra. Sprzegło by nie ciagło. Przy odwrotnym włożeniu tarczy opiera sie czesci wieloklinu o sredek dwumasy. Uslizg gwarantowany plus uszkodzenie tarczy- wypaczenie jej w tzw "parasol"


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

robertb1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Wibracje po wymianie dwumasy i sprzęgła

Post autor: robertb1974 » sob gru 24, 2011 16:17

Ostatnie moje spostrzeżenia to ; na zimnym obroty na postoju koło 1000 po lekkim rozgrzaniu, około 940, a jak się całkiem rozgrzeje do 90 stopni to obroty po zatrzymaniu się, raz wskazują około 920, a po chwili około 870, po kolejnym zatrzymaniu na światłach znowu inaczej i tak co światła czy postój z innego powodu na obrotomierzu inne wskazania.
Czy takie objawy mogą być winą pompy???
Ostatnio zmieniony sob gru 24, 2011 23:12 przez robertb1974, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 163 gości