Strona 1 z 1

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 12:01
autor: wegi
Witam,

w moim 1V całkowicie padła pompa, szukam na aukcjach następnej i nie zgadzają mi się niektóre numery seryjne. Co prawda nie spisałem jeszcze z mojej starej, ale na stronie BOSCHa znalazłem taki podział:

1V : 0.460.484.027
JR: 0.460.494.182
SB: 0.460.494.267

Na aukcjach spotykam pompy o zupełnie innych numerach seryjnych (048,032,131) - od JP też nie są.
Mam pytanie, czy oprócz wyżej wymienionych są jeszcze jakieś numery BOSCHowskich pomp. Szukam ogólnie oryg do 1V (bez grzybka 8mm) lub jakieś większe z grzybkiem, do JP mnie nie interesuje.

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 13:14
autor: jaszczur
masz nr ori 068 130 081 MX

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 16:23
autor: wegi
OK, taki właśnie symbol mam na swojej starej + ten mój według kodu BOSCHa. Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara) ? Chodzi mi tylko, żeby jeździł jak poprzednio, nie zależy mi na podnoszeniu mocy

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 18:31
autor: jaszczur
wegi pisze:Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara)
to już niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 18:39
autor: Bartek_R
Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA na wszystkich będzie samochód latał jeśli będą sprawne :bigok:
...bez żadnych zmian

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 22:05
autor: wegi
VireWolf88 pisze:Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA
mechanik (a wiem, że nie najgorszy) twierdzi, że na pompie od JP będzie o wiele słabszy. może ktoś z was miał podobne przypadki, przecież pompa od JP ma 9mm a od 1V 8 mm, chyba niczym więcej się nie różnią.

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: śr gru 21, 2011 23:52
autor: t0mal
Różnią się. Pompa od wolnossącego ma ustawioną mniejszą dawkę i i rzeczywiście jeśli jej nie zwiększysz to może być słabszy. Inaczej także wyprzeda wtrysk.
Natomiast z mojego doświadczenia wynika że wolnossący 1.6 jest szybszy od 1.6 1V, silnik JP jest elastyczniejszy co jest zasługą kolektora ssącego i większej sekcji, 9mm.
Generalnie jeśli chodzi o pompy to na jaką byś nie zmienił to będzie lepsza od tej z 1V. Będą pasowały wszystkie pompy VW do czterocylindrowego silnika z wyjątkiem tych sterowanych elektronicznie, czyli z TDI, oraz AAZ i 1Y wyprodukowanych po 09.1994.
Jeśli masz zamiar założyć pompę z 1.9 będziesz potrzebował koła zębatego z 1.9 bo jest inne odsadzenie. Może być też problem z niektórymi pompami z 1.6 bo mają krótsze wyjścia na wtryski i trzeba będzie podoginać przewody, albo wymienić króćce na te z 1V (raczej nie polecam, lepiej podgiąć albo dać nowe przewody)
Jeśli z uszu bucha Ci para, to zainwestuj w pompę z peugeota 406 1.9td - na dzień dobry masz paliwa na 90km i dobrą bazę pod modyfikacje.

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: czw gru 22, 2011 09:18
autor: wegi
Dzięki, z pompą do 1V to raczej sobie odpuszczę, bo po prostu na rynku takich nie znalazłem, najwięcej jest do zwykłych diesli i są najtańsze. Mam nagraną pompe od TD, nie wiem jakiego ale z grzybkiem więc trzeba założyć i spróbować :)

P.S:a jak się ma sprawa wymiany pompy na inny rodzaj do moich wtryskiwaczy?

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: pt gru 23, 2011 20:10
autor: wegi
mam nową pompę w ręku, od TD z grzybkiem, na pompie jest symbol 0.460.494.138 (według kodu Boscha) Nie znalazłem nigdzie z jakiego modelu silnika może ta pompa pochodzić. Odkręcałem ją z całego silnika, na pierwszy rzut oka to raczej JR, ale bez filtrów, osłon itp, więc mam pytanie czy to jest na pewno pompa od 1,6 TD, czy może jakaś pierwsza 1,9?

już doszedłem,że to może być JR lub CY. :)

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: pn gru 26, 2011 10:33
autor: wegi
Mam jeszcze pytanie odnośnie "przyśpieszacza", przy mojej starej pompie od dolnego mechanizmu przyspieszenia (z którego wyprowadzona jest linka) odchodziła krótka linka do góry pompy (tak sobie myślę, że może to jest jednoczesne zwiększanie obrotów). Nowa pompa (od silnika CY) nie ma tego ostatniego elementu. Cz\y zatem przy porannym odpalaniu przyśpieszacz będzie tylko przyspieszał kąt wtrysku bez podniesienia obrotów?

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: pn gru 26, 2011 15:17
autor: t0mal
Tak, nie będzie podbijał obrotów.

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: sob gru 31, 2011 15:27
autor: wegi
Temat w zasadzie jest wyczerpany.

Chciałbym tylko napisać,że w silniku 1V mam obecnie założoną pompę od CY (to samo co JR), turbo nie ruszane, a silnik zbiera sie o niebo lepiej. Juz od samego dołu (1,4 tyś) ładnie ciągnie, w trasie podczas wyprzedzania również o wiele lepiej.

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

: ndz sty 01, 2012 08:43
autor: Michał_1977
wegi pisze: turbo nie ruszane
Więc powiadam Ci-zajrzyj do niego,bo zapewne ma zawór upustowy spalin (WG) zapieczony i może przeładowywać,co oczywiście też ma wpływ na moc.
Znalazłem starą fotkę z opisem,żebyś wiedział o co biega Obrazek