Strona 1 z 1
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: pn gru 12, 2011 12:57
autor: kakaii
Witam
Podpiąłem Golfa pod komputer wyszło ze silnik dostaje o 200% za dużo powietrza wyszło 460%
Jak to może być przyczyna? czy to coś poważnego?
Pozdr
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: pn gru 12, 2011 19:58
autor: italiano_83
kakaii pisze:Witam
Podpiąłem Golfa pod komputer wyszło ze silnik dostaje o 200% za dużo powietrza wyszło 460%
Jak to może być przyczyna? czy to coś poważnego?
Pozdr
Gdzie to sprawdziłeś podaj ścieżkę vag/engine.... meas bloks grupa .... czy gdzie indziej...
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: pn gru 12, 2011 23:12
autor: damcio151
na pewno chodzi o masę zasysanego powietrza, 003 ... i to nie w % się podaje
EGR jest zamknięty to i taka wartość
Re: Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: wt gru 13, 2011 00:42
autor: kakaii
dzięki za odp damcio151
tez właśnie myślałem ze to ma związek z zaworem EGR bo nie mam go podpiętego
czy ta masa zasysanego powietrza jeżeli jest dwukrotnie większa to coś złego ? czy tylko zwiększa spalanie ?
co do powietrza to tak mi powiedział kolega który był moim samochodem przy podpięciu do kompa to są jego słowa
souler - ale ty masz bryczkę łoo kilka sytuacji śmiesznych przypomniało mi sie za czasów małolata jak jeździłem passatem zawsze robiliśmy na wsi furorę każda była nasza
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: wt gru 13, 2011 00:52
autor: damcio151
kakaii pisze:czy ta masa zasysanego powietrza jeżeli jest dwukrotnie większa to coś złego ? czy tylko zwiększa spalanie ?
nic złego, spalania też nie zwiększa
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: wt gru 13, 2011 00:54
autor: Sztomel
Jeśli w grupie 003 sterownika silnika w logu statycznym wartość rzeczywista masy zasysanego powietrza jest dwukrotnie większa od wartości zadanej mimo zmiany wartości procentowej współczynnika wysterowania zaworu N18 (ostatnie pole) to świadczy to tylko o tym, że EGR jest cały czas zamknięty i nie niesie to za sobą żadnych nieprawidłowości w pracy i dynamice silnika. Inaczej jeśli wartość rzeczywista masy zasysanego powietrza w tej samej grupie ale w logu dynamicznym jest znacznie wyższa (w odniesieniu do rzeczywistej wartości ciśnienia doładowania z grupy 011) a jak wyższa to już jest kwestia wielkości nieszczelności w dolocie bo to właśnie o takiej świadczy - tu silnik już znacznie traci na dynamice i wzrasta emisja spalin.
Golf 3 1.9 za duzo powietrza w silinu
: wt gru 13, 2011 01:42
autor: kakaii
sztomel -dzięki za wyjaśnienie będę musiał sam pojechać i podpiąć jeszcze raz pod kompa
dzięki chłopaki za pomoc
pozdr