MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: _model_ » śr gru 07, 2011 08:46

Witam. Co steruje elektrozaworkiem od sterowania wyprzedzeniem kąta zapłonu w MK3 AAZ?? Od dwóch dni przestało mi to działać. Podciśnienie jest, ale zaworek się nie otwiera. Zaworek jest sprawny, nie dochodzi do niego sygnał sterujący. Gdzie szukać przyczyny?? Co steruje pracą tego zaworka??


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: BENITO » śr gru 07, 2011 13:08

_model_, przecież w AAZ masz wyprzedzenie kąta wtrysku a nie zapłonu i steruje się to cięgnem na lewo od kierownicy. Elektryczne to możesz mieć sterowanie EGRem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: _model_ » śr gru 07, 2011 13:22

Sorry masz racje wyprzedzenie wtrysku. Ale mój Golf jest z '97 więc mam to automatycznie robione poprzez podciśnienie, którym to steruje elektrozawór (nie mam już ręcznego cięgna). Egr rónierz mam sterowany podciśnieniem i takim samym elektrozaworkiem. I to działa, natomiast elektorzaworek od cięgna pompy nie dostaje sygnału, że ma się otworzyć (jak silnik zimny). I chodzi mi o to który czujnik czy coś innego steruje praca tego elektrozaworu.


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: ZWIREK1 » śr gru 07, 2011 17:28

Witam
W skrzynce przekaźników moduł o oznaczeniu 166 .
Największa kostka .
Pzdr



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: t0mal » śr gru 07, 2011 23:15

Najlepiej jakbyś dał zdjęcie pompy i zaznaczył ocb.

Podciśnieniowy mechanizm do podbijania obrotów był tylko w starszych silnikach z klimatyzacją.
U Ciebie jest siłownik z bimetalem do podbijania obrotów, idzie do niego jeden kabel, natomiast początkiem wtrysku steruje zawór N108, na dole pompy pod wyjściami na wtryski.
Możesz mieć jeszcze z przodu pompy elektrozawór.

Jeśli masz problem z obrotami to pewnie padł siłownik, czasem idzie to wyregulować, szukaj postów użytkownika PinkFloyd pisał o tym z milion razy.



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: _model_ » czw gru 08, 2011 08:31

Właśnie o to chodzi że mam klimę i podbijanie obrotów (jak włączę klimę i jak odpalę zimny samochód) mam sterowane podciśnieniem. I chodzi o to że nie dochodzi sygnał do elektrozaworu który steruje tym podciśnieniem.


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 AAZ i problem z podciśnieniem

Post autor: _model_ » wt gru 20, 2011 12:54

Witam. Temat do zamknięcia.
Problem rozwiązany. Przerwany był przewód do czujnika G175 (ten między przewodami wysokiego ciśnienia na pompie). Po wyeliminowaniu przerwy na kabelku podciśnienie zaczęło działać i obroty się podnoszą jak silnik zimny. Jak to dobrze, że moja pompa ma elektronikę i można było błędy odczytać z pompy :) Bez tego bym jeszcze długo szukał i szukał :)


Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości