Strona 1 z 1

duzo pali oleju napedowego

: czw gru 01, 2011 18:05
autor: juzek1617
volkswagen golf 3 wariant mam problem z duzym spalaniem oleju napedowego na 100 km spala 8 l troche za duzo jak na niego co moze byc przyczyna prosze o propozycje jak usunac usterke

duzo pali oleju napedowego

: czw gru 01, 2011 18:46
autor: wegi
Miałem kiedyś MK3 Variant z tym silnikiem. Jeżdząc tylko po mieście i po drogach leśnych spalał max. 7,5l/100 km, więc jeśli jezdzisz na krotkich odcinkach i masz ciężką nogę to 8l/100 km jest możliwe do osiągnięcia. Jesli jednak dopiero teraz zaczął Ci tyle palić, to po kolei:
- rodzaj paliwa (jakies syfiaste)
- wyciek spod wtryskiwaczy
- kąt wtrysku
- do sprawdzenia układ hamulcowy,może być przyblokowany (szczeki, cylinderki, ewentualnie klocki)
- do sprawdzenia termostat (poczytaj na forum jak sie to objawia)

duzo pali oleju napedowego

: czw gru 01, 2011 19:44
autor: juzek1617
co dokladnie trzeba zrobic z tymi wtryskami ?

duzo pali oleju napedowego

: czw gru 01, 2011 22:44
autor: ForeCast
Sprawdzić, czy nie ciekną, a kąt wtrysku możesz sprawdzić u jakiegoś magika. Najpierw sprawdź czy nie cieknie Ci gdzieś pompa wtryskowa, bo w TD lubi się pocić, jeśli auto się nagrzewa i trzyma 90 stopni, to potem do sprawdzenia kąt wtrysku, jeśli nie to prawdopodobnie termostat do wymiany

duzo pali oleju napedowego

: czw gru 01, 2011 22:44
autor: Grzechu_1990
No nie przesadzajcie, 8l/100km to dosyć normalny wynik.

Re: duzo pali oleju napedowego

: pt gru 02, 2011 08:48
autor: _model_
Grzechu_1990 pisze:No nie przesadzajcie, 8l/100km to dosyć normalny wynik.
Zgadzam się. AAZ w budzie warianta nie jest ekonomiczny. Mi w 3 furtkach pali średnio ok. 6 litrów (i to jeżdżę do pracy 25km w jedną stronę). Ojciec ma warianta ale zwykłego klekota i pali mu ok. 7 litrów. Więc wynik 8 litrów warianta AAZ jest jak najbardziej normalny (tym bardziej jak jest jeżdżony na krótkich odcinkach)

duzo pali oleju napedowego

: pt gru 02, 2011 11:06
autor: arwam
trochę przesadzacie. AAZ w Variancie bedzie palił trochę więcej w mieście lub w górzystym terenie.

najpierw sprawdzić termostat. pierwszą oznaką niedomagania wtryskiwaczy będzie niebieski dym podczas rozruchu silnika.

potem kąt wtrysku do sprawdzenia. i na początek zmień filtr paliwa i powietrza.
jak będzie kiepski i szczególnie stary olej to w spalaniu też jest to odczuwalne.


potem tak jak już koledzy wspomniejli. choćzapomnieli o ciśnieniu w kołach co też jest ważne.
w każdym bądź razie jak auto stoi na płaskim odcinku drogi to powinno się lekko toczyć co można łatwo sprawdzić próbując go przepchnąć.

również jeśli robisz po kilka km i zanim zgasisz silnik nie zdąży się nagrzać to jest to rzeczą normalną nawet spalanie podchodzące do 10l/100km szczególnie w mieście.