Strona 1 z 2

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: wt lis 29, 2011 17:11
autor: Monika91
Witam,

Jakiś czas temu zakupiłam sobie VW polo 1.9 z roku 1998. Od początku mam z nim sporo problemów:

Auto przy STALEJ prędkości przerywa, nie jest to wyczuwalne podczas przyspieszania czy zwalniania. Radze sobie z tym w ten sposób, że ciągle poruszam gazem (przyspieszam i odpuszczam oczywiście w niewielkim zakresie). Co ciekawe po wymianie akumulatora na nowy przerywanie sie zmniejszyło a moze na to wplyw mialo uszczelnienie wtryskiwacza? Sama nie wiem bo to tato cos tam grzebie. W przewodzie widać niewielkie pęcherzyki powietrza.

Auto dziwnie reaguje na gaz, nie raz jak dociśniesz gazu to auto przyspiesza od razu a nie raz prawie w ogóle nie reaguje. Wyprzedzanie na 4 tym biegu jest szaleństwem. Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania. Przy gazie wciśniętym w podłogę auto malo kiedy chce przyśpieszać... (na niskich obrotach jeszcze jakoś jedzie potem ma straszna dziurę od ok. 2- 2,5 tys.). Żeby jechać na piątym biegu ze stała prędkością trzeba mieć gaz prawie w podłodze tak że na przyspieszanie juz nie ma miejsca na pedale.

Świece grzeją, bez względu na to czy auto zimne czy cieple, czy zima, czy lato... tak ma byc?

Jak by tego był malo to sprzęgło jest strasznie twarde (w tych autach tak jest?) a lewarek zmiany biegów lata luzem (w lewo w prawo w przód i Tyl a i jeszcze w okolo własnej osi tez ma luz).

Czasami jest tez dziwna sytuacja jak naciskam pedal hamulca (na postoju, podczas odpalania) to słychać pisk (jakby uchodzącego powietrza z balona).

Temperatura silnika to max 75 stopni, czy to prawidłowa temperatura?


W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?


Na zakończenie proszę o wyrozumiałość, pytania dla niektórych mogą wydawać się głupie a opisy śmieszne. Ale kobieta jak to kobieta sami wiecie... Wszelkich napraw usiłował tato… (za rozrząd bral się mechanik)

PS> nie wiem czy to diesel czy SDI i nie wiem jakie oznaczneie silnika

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: wt lis 29, 2011 18:32
autor: driver1811
z tym szarpaniem to moja tesciowa tak miała iglica wtrysku sterujacego sie to nazywało,zazwyczaj kontrolka sie w dieslu zapala ale jak jest ciepło to dosłownie na sekunde moze nawet nie,nie wiem jak jest w polo ale golf ma hydrauliczne sprzegło jak jest twarte to wystarczy je odpowietrzyc,na wysprzegliku przy skrzyni,robi sie to tak samo jak z hamulcami,temperatura hmm proponuje wymienic termostat,kat wtrysku raczej nie mozna ustawic na pompie kat wyprzedzenia zapłonu,jesli to TDI a nie SDI to to zamulanie przy wyprzedzaniu to moze byc zwiazane z turbina moze sie poprostu wyłaczyc,wtedy najlepiej (u mnie to skutkowało) zgasic i odpalic auto na nowo,oczywiscie nie rob tego przy wyprzedzaniu tylko na postoju ;p

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: śr lis 30, 2011 21:20
autor: Mk3GeorgeMk3
Auto dziwnie reaguje na gaz, nie raz jak dociśniesz gazu to auto przyspiesza od razu a nie raz prawie w ogóle nie reaguje. Wyprzedzanie na 4 tym biegu jest szaleństwem. Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania. Przy gazie wciśniętym w podłogę auto malo kiedy chce przyśpieszać... (na niskich obrotach jeszcze jakoś jedzie potem ma straszna dziurę od ok. 2- 2,5 tys.). Żeby jechać na piątym biegu ze stała prędkością trzeba mieć gaz prawie w podłodze tak że na przyspieszanie juz nie ma miejsca na pedale.
Nasze dumanie nic tu nie pomoże, trzeba podpiąć pod VAGa .
Świece grzeją, bez względu na to czy auto zimne czy cieple, czy zima, czy lato... tak ma byc?
jak najbardziej
Czasami jest tez dziwna sytuacja jak naciskam pedal hamulca (na postoju, podczas odpalania) to słychać pisk (jakby uchodzącego powietrza z balona).
To całkiem normalne , gdy silnik jest uruchomiony działa wtedy wspomaganie tzw servo
Temperatura silnika to max 75 stopni, czy to prawidłowa temperatura?
Termostat do wymiany
W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?
Jeśli masz Vaga, kilka kluczy i trochę doświadczenie to czemu nie...
PS> nie wiem czy to diesel czy SDI i nie wiem jakie oznaczneie silnika
[/quote]

Kodu silnika szukaj na obudowie paska rozrządu lub w bagażniku okolice koło zapasowego

Powodzenia w naprawie :okej:

Re: Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: śr lis 30, 2011 21:28
autor: Mk3GeorgeMk3
driver1811 pisze:z tym szarpaniem to moja tesciowa tak miała iglica wtrysku sterujacego sie to nazywało,zazwyczaj kontrolka sie w dieslu zapala ale jak jest ciepło to dosłownie na sekunde moze nawet nie,nie wiem jak jest w polo ale golf ma hydrauliczne sprzegło jak jest twarte to wystarczy je odpowietrzyc,na wysprzegliku przy skrzyni,robi sie to tak samo jak z hamulcami,temperatura hmm proponuje wymienic termostat,kat wtrysku raczej nie mozna ustawic na pompie kat wyprzedzenia zapłonu,jesli to TDI a nie SDI to to zamulanie przy wyprzedzaniu to moze byc zwiazane z turbina moze sie poprostu wyłaczyc,wtedy najlepiej (u mnie to skutkowało) zgasic i odpalic auto na nowo,oczywiscie nie rob tego przy wyprzedzaniu tylko na postoju ;p

jeśli masz takie problemy że silnik zamula przy wyprzedzaniu to najprawdopodobniej któryś z zaworków odmówił posłuszeństwa , najprawdopodobniej n73

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: śr lis 30, 2011 23:54
autor: t0mal
Nastawnik podejrzany, trzeba obadać co się dzieje z dawką paliwa.
Monika91 pisze: Na początku auto idzie fajnie a jak jesteś w polowie np. ciężarówki to auto odmawia dalszego przyspieszania.

To się nazywa notlauf


To wyżej to głupoty, filtr paliwa na początek.

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: czw gru 01, 2011 00:18
autor: Adamm
zacznijmy od tego ze jesli to diesel a nie tdi to t0mal, sorry ale notlauf odpada

najlepiej sprawdzic oznaczenie silnika na obudowie rozrzadu lub na wlepce w bagazniku
mozesz tez wkleic foto silnika

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: czw gru 01, 2011 00:24
autor: t0mal
No tak....
Adamm pisze:zacznijmy od tego ze jesli to diesel a nie tdi to t0mal, sorry ale notlauf odpada
Z podpisu wnioskując pewnie to będzie AEF, także napisałem głupoty.

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: czw gru 01, 2011 09:30
autor: Adamm
Monika91 pisze:W aucie wymieniony był olej, rozrząd, filtr paliwa, filtr oleju… czy po wymianie rozrządu zawsze ustawia się kat wtrysku? Jeżeli tak to czy ktoś może podać jakiś manual jak to zrobić ?

t0mal, obudz sie :D

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: pt gru 02, 2011 13:58
autor: Monika91
Dobrze Panowie, dzisiaj przeczytam jaki to silnik dokladniej (jak znajde jutro napisze). Napewno nie jest to TDI tyle wiem hehe. Gdzies wyczytalam, ze nie wszystkie silniki da sie podpiac pod VAG bo nie wszystkie maja komputer ale to tylko takie moje glosne przemyslenia. Filtr paliwa wymieniany chyba nawet dwa razy...

dziekuje wszystkim za odpowiedzi

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: pt gru 02, 2011 14:02
autor: damcio151
daj fotkę i się wszystko wyjaśni ;)

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: ndz gru 04, 2011 21:00
autor: Monika91
Silnik to AEF

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: ndz gru 04, 2011 21:49
autor: Mk3GeorgeMk3
Silnik AEF to silnik 2,5V6 TDI o ile się nie mylę.

Piszę tak na wlepce w bagażniku ? na osłonie paska rozrządu ?

Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: pn gru 05, 2011 00:08
autor: Adamm
Mk3GeorgeMk3, mylisz sie, AEF to silnik 1.9 D

o ile ja sie nie myle to chyba na pompie Lucasa, jesli tak jest to jest oda poza sterowaniem linka sterowana podcisnieniami i czasem przez nie cyrki sie dzieja

znajomy ostatnio mial problem, albo szedl jak wsciekly a nie bylo hamulcow, albo byly hamulce a auto zmulone


Monika91, fotka silnika by wiele wyjasnila

Re: Problemy, problemy problemy... Przerywa itd.

: pn gru 05, 2011 17:42
autor: Mk3GeorgeMk3
Adamm pisze:Mk3GeorgeMk3, mylisz sie, AEF to silnik 1.9 D
dzięki za poprawienie :grin: