Strona 1 z 2

Obieg wody w AJM.

: pn lis 28, 2011 17:04
autor: MIT
Witam.
Panowie czy ma ktoś może schemat obiegu wody w silniku AJM ?

Albo może zapytam tak...Mamy dolny i górny wąż:
Którym z tych węży woda płynie do chłodnicy z silnika a którym do silnika z chłodnicy.
Pytam ponieważ po wymianie termostatu i ciągłej jeździe ok 100 kilometrowej trasy dolny wąż jest zimny czyli tam gdzie termostat..temperatura na wskaźniku non stop 90 stopni a na vagu utrzymuje się w granicach 92 do 96 stopni(jechałem cały czas z kompem).Po tej trasie wysiadam sprawdzam węże i górny gorący wraz z górną częscią chłodnicy, dołu nie sprawdzałem,a dolny zimny tylko przy silniku ciepławy...

Obieg wody w AJM.

: pn lis 28, 2011 20:07
autor: Mumin90
to temperaturę trzyma ci w normie termostat działa to w czym jest problem?

Re: Obieg wody w AJM.

: pn lis 28, 2011 20:19
autor: MIT
Dlaczego dolny jest zimny?

Obieg wody w AJM.

: pn lis 28, 2011 20:25
autor: Mumin90
bo termostat jest zamknięty
a zadaniem termostatu jest utrzymanie stałej tem 90stopni
jak wzrasta tem to termostat sie otwiera i tem spada

Re: Obieg wody w AJM.

: pn lis 28, 2011 23:38
autor: MIT
No ale po 100 kilometrach ma prawo być wciąż zimny?
A co z obiegiem,dolnego i górnego węża i kierunkiem krążenia wody?

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 14:44
autor: pioottr
zastanawiam się nad tym samym, nie dawno wymieniłem termostat i na vagu pokazuje nawet 98 stopni a wąż od termostatu dalej zimny.

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 16:25
autor: Mk3GeorgeMk3
Być może to jakość wykonania termostatów odpowiada za te problemy.
Zawsze kupuje się produkty znanych producentów bo potem mogą być tylko problemy, kupiony za 20zł w wiejskim sklepie to samo mówi za siebie.
Osobiście polecam Wahlera .

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 16:57
autor: iigAlisArr
Mk3GeorgeMk3 pisze:Osobiście polecam Wahlera
Słyszałem, że tylko te należycie spełniają swoje zadanie.
pioottr pisze:na vagu pokazuje nawet 98 stopni
Problem może być w różnych parametrach temp. otwarcia dla różnych termostatów (dla D jakoś to jest: 88/92/96*C jeśli się nie mylę).

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 17:17
autor: pioottr
To jest mój drugi termostat, pierwszy kupiłem behra (podobno oryginał), założyłem w ciemno bez sprawdzania i wcale się nie otwierał, wywaliło mi wode przez czujnik temperatury przy 160km/h. Teraz założyłem francuskiego verneta (87stopni) i to właśnie on mi też nie pasuje, ale nie mieli nic innego w sklepie a auto musiałem mieć sprawne więc założyłem. W lecie kupie wahlera.

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 22:15
autor: Mumin90
MIT
No ale po 100 kilometrach ma prawo być wciąż zimny?
tak ma prawo ponieważ sie jedzie, jak byś postał w miejscu i po gazował silnikiem dobrze to termostat powinien sie otworzyć i i wtedy wąż momentalnie zrobił by sie gorący

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 23:10
autor: macv6
podepnę się.
kończy mi się termostat tzn. chyba problem jest taki, że wskazówka na 90 stoi tylko podczas jazdy, wystarczy, ze się zatrzymam na chwilę i od razu lekko przechyla się w lewo, podczas mrozu jest jeszcze gorzej - praktycznie tylko na trasie stoi pionowo.
wie ktoś ile kosztuje ori termostat w ASO? czytam o tych zamiennikach i niby Wahlera jest ok, ale jakoś nie jestem przekonany :? , a chce wymienić i mieć spokój.

Obieg wody w AJM.

: wt lis 29, 2011 23:21
autor: Mk3GeorgeMk3
Bierz Wahlera :okej:

Re: Obieg wody w AJM.

: śr lis 30, 2011 01:03
autor: MIT
W porządku,będę spokojniejszy.Proszę jeszcze wytłumaczyć mi kierunek obiegu o którym mowa w pierwszym poście...

Obieg wody w AJM.

: śr lis 30, 2011 17:39
autor: lechu_gti
Mam podobny problem, czy na tej fotce przewody do nagrzewnicy są prawidłowo podłączone ?

Obrazek