Obieg wody w AJM.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Obieg wody w AJM.
Witam.
Panowie czy ma ktoś może schemat obiegu wody w silniku AJM ?
Albo może zapytam tak...Mamy dolny i górny wąż:
Którym z tych węży woda płynie do chłodnicy z silnika a którym do silnika z chłodnicy.
Pytam ponieważ po wymianie termostatu i ciągłej jeździe ok 100 kilometrowej trasy dolny wąż jest zimny czyli tam gdzie termostat..temperatura na wskaźniku non stop 90 stopni a na vagu utrzymuje się w granicach 92 do 96 stopni(jechałem cały czas z kompem).Po tej trasie wysiadam sprawdzam węże i górny gorący wraz z górną częscią chłodnicy, dołu nie sprawdzałem,a dolny zimny tylko przy silniku ciepławy...
Panowie czy ma ktoś może schemat obiegu wody w silniku AJM ?
Albo może zapytam tak...Mamy dolny i górny wąż:
Którym z tych węży woda płynie do chłodnicy z silnika a którym do silnika z chłodnicy.
Pytam ponieważ po wymianie termostatu i ciągłej jeździe ok 100 kilometrowej trasy dolny wąż jest zimny czyli tam gdzie termostat..temperatura na wskaźniku non stop 90 stopni a na vagu utrzymuje się w granicach 92 do 96 stopni(jechałem cały czas z kompem).Po tej trasie wysiadam sprawdzam węże i górny gorący wraz z górną częscią chłodnicy, dołu nie sprawdzałem,a dolny zimny tylko przy silniku ciepławy...
115/285 => 138/347
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Obieg wody w AJM.
bo termostat jest zamknięty
a zadaniem termostatu jest utrzymanie stałej tem 90stopni
jak wzrasta tem to termostat sie otwiera i tem spada
a zadaniem termostatu jest utrzymanie stałej tem 90stopni
jak wzrasta tem to termostat sie otwiera i tem spada
Re: Obieg wody w AJM.
No ale po 100 kilometrach ma prawo być wciąż zimny?
A co z obiegiem,dolnego i górnego węża i kierunkiem krążenia wody?
A co z obiegiem,dolnego i górnego węża i kierunkiem krążenia wody?
115/285 => 138/347
Obieg wody w AJM.
zastanawiam się nad tym samym, nie dawno wymieniłem termostat i na vagu pokazuje nawet 98 stopni a wąż od termostatu dalej zimny.
- Mk3GeorgeMk3
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
- Lokalizacja: Wejherowo
Obieg wody w AJM.
Być może to jakość wykonania termostatów odpowiada za te problemy.
Zawsze kupuje się produkty znanych producentów bo potem mogą być tylko problemy, kupiony za 20zł w wiejskim sklepie to samo mówi za siebie.
Osobiście polecam Wahlera .
Zawsze kupuje się produkty znanych producentów bo potem mogą być tylko problemy, kupiony za 20zł w wiejskim sklepie to samo mówi za siebie.
Osobiście polecam Wahlera .
Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Obieg wody w AJM.
Słyszałem, że tylko te należycie spełniają swoje zadanie.Mk3GeorgeMk3 pisze:Osobiście polecam Wahlera
Problem może być w różnych parametrach temp. otwarcia dla różnych termostatów (dla D jakoś to jest: 88/92/96*C jeśli się nie mylę).pioottr pisze:na vagu pokazuje nawet 98 stopni
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Obieg wody w AJM.
To jest mój drugi termostat, pierwszy kupiłem behra (podobno oryginał), założyłem w ciemno bez sprawdzania i wcale się nie otwierał, wywaliło mi wode przez czujnik temperatury przy 160km/h. Teraz założyłem francuskiego verneta (87stopni) i to właśnie on mi też nie pasuje, ale nie mieli nic innego w sklepie a auto musiałem mieć sprawne więc założyłem. W lecie kupie wahlera.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Obieg wody w AJM.
MIT
No ale po 100 kilometrach ma prawo być wciąż zimny?
tak ma prawo ponieważ sie jedzie, jak byś postał w miejscu i po gazował silnikiem dobrze to termostat powinien sie otworzyć i i wtedy wąż momentalnie zrobił by sie gorący
No ale po 100 kilometrach ma prawo być wciąż zimny?
tak ma prawo ponieważ sie jedzie, jak byś postał w miejscu i po gazował silnikiem dobrze to termostat powinien sie otworzyć i i wtedy wąż momentalnie zrobił by sie gorący
Obieg wody w AJM.
podepnę się.
kończy mi się termostat tzn. chyba problem jest taki, że wskazówka na 90 stoi tylko podczas jazdy, wystarczy, ze się zatrzymam na chwilę i od razu lekko przechyla się w lewo, podczas mrozu jest jeszcze gorzej - praktycznie tylko na trasie stoi pionowo.
wie ktoś ile kosztuje ori termostat w ASO? czytam o tych zamiennikach i niby Wahlera jest ok, ale jakoś nie jestem przekonany , a chce wymienić i mieć spokój.
kończy mi się termostat tzn. chyba problem jest taki, że wskazówka na 90 stoi tylko podczas jazdy, wystarczy, ze się zatrzymam na chwilę i od razu lekko przechyla się w lewo, podczas mrozu jest jeszcze gorzej - praktycznie tylko na trasie stoi pionowo.
wie ktoś ile kosztuje ori termostat w ASO? czytam o tych zamiennikach i niby Wahlera jest ok, ale jakoś nie jestem przekonany , a chce wymienić i mieć spokój.
- Mk3GeorgeMk3
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: wt cze 21, 2011 20:14
- Lokalizacja: Wejherowo
Obieg wody w AJM.
Bierz Wahlera
Sprzedam części silnikowe do 1,9TDI 115KM AJM - tłoki , korby, blok, głowice itp..
Re: Obieg wody w AJM.
W porządku,będę spokojniejszy.Proszę jeszcze wytłumaczyć mi kierunek obiegu o którym mowa w pierwszym poście...
115/285 => 138/347
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości