Strona 1 z 1

Dziwny problem z odpaleniem auta

: pt lis 25, 2011 13:30
autor: jurijuice
Na wstępie zaznaczam, że przekopałem sporą część forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, ale do rzerzy:

Silnik mojego golfa III to 1.9 TDI (90KM). Od momentu jak zaczęło robić się chłodniej miał problemy z paleniem. Okazało się że spalone są wszystkie świece żarowe - wymieniono - jednak to nie rozwiązało problemu. Świece nie grzały (przepalił się przekaźnik od ich grzania - ten na podszybiu). W międzyczasie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury (ten w bloku) i przepływkę (nawalała). Pewnego razu auto nie zapaliło już, co skończyło się ściągnięciem lawetą. Rozrusznik kręci... a auto nawet nie próbuje zapalić.

Reasumując:
* wymieniono
- świece żarowe
- przepływomirz
- czujnik temperatury
- przekaźnik świec żarowych
* sprawdzono podawanie paliwa przez pompę - po lekkim wykręceniu jednego wtrysku jest mgiełka przy kręceniu rozrusznikiem
* jw. czyli rozrusznik kręci
* akumulator jest w bardzo dobrym stanie
* wszystkie bezpieczniki sprawne
* odłączyłem odcięcie zapłonu przy pompie łącząc przewody oryginalnie tak jak były
* odłączyłem alarm

Całe to zamieszanie sprawiło że jestem coraz to bardziej poirytowany a problem jak istniał - istnieje.

Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym problemem lub ma koncepcję nt co może być jego przyczyną i jak go rozwiązać?

Dziwny problem z odpaleniem auta

: pt lis 25, 2011 14:14
autor: damcio151
słabo szukasz, przekaźnik świec jest w skrzynce przekaźników, nie na podszybiu ( on jest od podgrzewacza cieczy )
nie sprawdziłeś rozrządu, kąta wtrysku - tu pewnie leży problem
pojawia się napięcie na n109 ?

Dziwny problem z odpaleniem auta

: pt lis 25, 2011 14:18
autor: damian-ppp
A czy VAG widzi jakieś błędy? Jakie jest kąt wtrysku, rozrząd dobrze ustawiony? Jeśli powyższe ok, pozostaje jedynie pomiar ciśnienia sprężania...

Dziwny problem z odpaleniem auta

: pt lis 25, 2011 15:05
autor: OLGRAN
Do sprawdzenia klin na wale

Re: Dziwny problem z odpaleniem auta

: pt lis 25, 2011 15:55
autor: jurijuice
N109 jest sprawny - jest napięcie.

Chodziło mi o ten przekaźnik na podszybiu - tak jak piszesz od podgrzewacza (był spalony - wymieniłem), innych przekaźników nie ruszałem - sprawdzę w pierwszej kolejności.

Co do rozrządu, kąta wtrysku, klina na wale nie jestem w stanie się wypowiedzieć - nie znam się aż tak na mechanice.
Chyba rzeczywiście sprawa skończy się na podłączeniu pod komputer, choć chciałem wyczerpać "domowe sposoby".