Na wstępie zaznaczam, że przekopałem sporą część forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, ale do rzerzy:
Silnik mojego golfa III to 1.9 TDI (90KM). Od momentu jak zaczęło robić się chłodniej miał problemy z paleniem. Okazało się że spalone są wszystkie świece żarowe - wymieniono - jednak to nie rozwiązało problemu. Świece nie grzały (przepalił się przekaźnik od ich grzania - ten na podszybiu). W międzyczasie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury (ten w bloku) i przepływkę (nawalała). Pewnego razu auto nie zapaliło już, co skończyło się ściągnięciem lawetą. Rozrusznik kręci... a auto nawet nie próbuje zapalić.
Reasumując:
* wymieniono
- świece żarowe
- przepływomirz
- czujnik temperatury
- przekaźnik świec żarowych
* sprawdzono podawanie paliwa przez pompę - po lekkim wykręceniu jednego wtrysku jest mgiełka przy kręceniu rozrusznikiem
* jw. czyli rozrusznik kręci
* akumulator jest w bardzo dobrym stanie
* wszystkie bezpieczniki sprawne
* odłączyłem odcięcie zapłonu przy pompie łącząc przewody oryginalnie tak jak były
* odłączyłem alarm
Całe to zamieszanie sprawiło że jestem coraz to bardziej poirytowany a problem jak istniał - istnieje.
Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się z podobnym problemem lub ma koncepcję nt co może być jego przyczyną i jak go rozwiązać?
Dziwny problem z odpaleniem auta
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny problem z odpaleniem auta
słabo szukasz, przekaźnik świec jest w skrzynce przekaźników, nie na podszybiu ( on jest od podgrzewacza cieczy )
nie sprawdziłeś rozrządu, kąta wtrysku - tu pewnie leży problem
pojawia się napięcie na n109 ?
nie sprawdziłeś rozrządu, kąta wtrysku - tu pewnie leży problem
pojawia się napięcie na n109 ?
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Dziwny problem z odpaleniem auta
A czy VAG widzi jakieś błędy? Jakie jest kąt wtrysku, rozrząd dobrze ustawiony? Jeśli powyższe ok, pozostaje jedynie pomiar ciśnienia sprężania...
Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
Dziwny problem z odpaleniem auta
Do sprawdzenia klin na wale
Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r
Re: Dziwny problem z odpaleniem auta
N109 jest sprawny - jest napięcie.
Chodziło mi o ten przekaźnik na podszybiu - tak jak piszesz od podgrzewacza (był spalony - wymieniłem), innych przekaźników nie ruszałem - sprawdzę w pierwszej kolejności.
Co do rozrządu, kąta wtrysku, klina na wale nie jestem w stanie się wypowiedzieć - nie znam się aż tak na mechanice.
Chyba rzeczywiście sprawa skończy się na podłączeniu pod komputer, choć chciałem wyczerpać "domowe sposoby".
Chodziło mi o ten przekaźnik na podszybiu - tak jak piszesz od podgrzewacza (był spalony - wymieniłem), innych przekaźników nie ruszałem - sprawdzę w pierwszej kolejności.
Co do rozrządu, kąta wtrysku, klina na wale nie jestem w stanie się wypowiedzieć - nie znam się aż tak na mechanice.
Chyba rzeczywiście sprawa skończy się na podłączeniu pod komputer, choć chciałem wyczerpać "domowe sposoby".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości