Strona 1 z 3

do właścicieli 1,9 TDI - zmulony 110KM

: pn kwie 03, 2006 20:02
autor: Cikczak
Witam. Wydaje mi się, że moje 110KM coś słabo ciągną (silnik AHF). Niestety nie mam porównania do innego MK4 bo niedługo nim jeżdże, ale za to mam porównanie z firmowym focusem 1,8TDCI 115KM no i golf jest słabszy. Wymieniłem przepływomierz bo był padnięty i po podpęciu do VAGa komp nie generuje żadnych błędów.
Może jestem skrzywiony tm focusem ale mam wrażenie, że turbo się nie odpala tak jak ma to być. Powiedzcie mi proszę od jakich obrotów powinno być czuć turbo i czy wogle włączenie turba powinno wywoływać wrażenie tzw. wciskania w fotel w 110KM? Może macie jakieś inne sugestie co to może być. Dzisiaj zauważyłem też, że przy "gazie w podłodze" i wyższych obrotach samochód traci moc. Nieszczęsny zawór upustowy?
Proszę o pomoc bo jestem trochę załamany.
Pzdr
CIKCZAK

: pn kwie 03, 2006 20:18
autor: strukol
Ja mam silnik ASV ta sama moc, przy okolo 2300-2400 obrotach powinienes czuc ze turbina sie wlaczyla i ze "wciska" cie w folel. Przy wysokich obrotach (powyzej 5tys) autko zaczyna zeczywiscie tracic moc i nic na to nie poradzimy :(.

: pn kwie 03, 2006 20:59
autor: domek
na 5 tys nie mialbym serca (i w kieszeni :aniolek: ) wkrecic. Wydaje mi sie ze powyzej 4,5 i tak nie ma znacznej roznicy w mocy

: pn kwie 03, 2006 22:31
autor: ccinekk
Jak kręcisz TDI ponad 5tys obrotków to gratulacje, ale od ok 4300rpm Twój klekocik prawie nie jedzie! Człowieku, daj mu trochę pożyć...
Co do samego pytania, to może sprawdź elektrozawór sterujący pracą turbiny, wg mnie już przy ok 2tys powinna się załączać. Mogą być łopatki, wymień filtr paliwa jak stary. Przyczyn może być mnóstwo, ja bym stawiał na zawór.

: pn kwie 03, 2006 22:50
autor: Cikczak
Nie kręciłem go do 5 tys.obr. ba nawet nie próbowałem. Słabnie mi przy ok.3 tys. i wogle nie czuje "wciskania w fotel" od najniższych obrotów.
Jaki może być koszt takiego zaworka??Masz może dokładnejsze jego oznaczenie??
CIKCZAK

: wt kwie 04, 2006 01:10
autor: Johny1984
u mnie wciska w lezanke(lekko,bo lekko,ale wciska) pomiedzy 2000-2500 rpm...
wczesniej mialem podobny problem :( ale zmienilo sie doladowanie (cisnienie) i juz jest znow oki...teraz zmienie kat na 50 i jeszcze lepiej ma byc...podobno... :)



pozdro

: śr kwie 05, 2006 14:36
autor: GeorgeG WSB
Kolego ja mam identyczny problem w mojej IV 110KM. Chłopaki dzięki za porady ja też zaczne od zaworka- wymiana filtrów nic nie dała a też bywa że na 4 i 5 biegu pod górkę wyścigówka słabie przy pedale gazu wciśniętym w podłogę. A może to pompa do regeneracji???? Co myślicie??????

: śr kwie 05, 2006 15:24
autor: Corvax
My nie mysleć, my nie zgadywac, my diagnozować !!!!

: śr kwie 05, 2006 16:08
autor: Cikczak
Witam!
Zrobilem diagnoze no i okazało się, że to zaworek przy turbince. Już założyłem nowy i śmiga jak powinien. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc!!
Pozdrawiam
CIKCZAK

: śr kwie 05, 2006 18:32
autor: ccinekk
Cikczak pisze:Zrobilem diagnoze no i okazało się, że to zaworek przy turbince
I tak jak mówiłem :)

: śr kwie 05, 2006 20:32
autor: domek
Nie chwal sie :bajer: tylko napisz na ile Cie skasowali na tym zaworku :hmm:

: pt kwie 07, 2006 18:45
autor: Cikczak
Sam zaworek 170 zeta, ale znowu jest coś nie tak. Miałem zaworek na próbe - taki używany i wszystko było OK. Wczoraj założyłem już nowy z myślą, że to już koniec moich utrapień i na tym niby "nowym" zaworku znowu nie ma powera:(( Już powoli zaczynam mieć dosyć. W poniedziałek znowu założe inny zaworek i zobaczę jakie będą tego efekty.
Co o tym wszystkim myślicie?
PZDR
CIKCZAK

: pt kwie 07, 2006 21:02
autor: strukol
Mozesz napisac dokladniej co to za zaworek Ci wymienili? Czy jest to moze elektrozawor? Czy podczas diagnozowania autka tylko ten zaworek nie pracowal?