Witam!
Od jakiegoś czasu mam następujący problem: Od obrotów około 2 do 3tys silnik nie ma mocy. Tzn. obroty gwałtownie rosną a samochód nie przyspiesza, następnie po osiągnięciu tych około 3 tys, obroty lecą delikatnie w dół i wszystko jet dobrze.
Dzisiaj przy wymianie płynu chłodniczego machanik mówił że turbina jest mokra w oleju.
Miałem niedziałający przepływomierz, wymiana nic nie pomogła tzn. tylko tyle że nie pojawia się błąd na vagu. Dodam jeszcze że ta "dziura" w mocy występuje tylko na 3,4 i 5 biegu, na 1 i 2 wszystko jest dobrze. Co to może być? Początki kończącego się sprzęgła? Turbina pada? Samochód nie kopci, turbinę słychać, ale nie przesadnie. Może przepływomierz? kupiłem używany od polówki ten sam silnik, te same oznaczenia części, wiec różnicy być nie powinno.
Pozdrawiam
[Lupo 1.4 TDI AMF] Brak mocy od 2-3tys
: wt lis 22, 2011 00:01
autor: italiano_83
Krzysieg00 pisze:zn. obroty gwałtownie rosną a samochód nie przyspiesza, następnie po osiągnięciu tych około 3 tys, obroty lecą delikatnie w dół i wszystko jet dobrze.
Sprzęgło upalone i łapie uślizg .... Innego wyjaśnienia niema, chyba, że trakcje tracisz ...
[Lupo 1.4 TDI AMF] Brak mocy od 2-3tys
: wt lis 22, 2011 00:31
autor: Sztomel
Jesteś w stanie jakieś logi dynamiczne porobić po których można by ocenić co jest nie tak ?
[Lupo 1.4 TDI AMF] Brak mocy od 2-3tys
: śr lis 23, 2011 22:50
autor: Krzysieg00
Sprzęgło upalone i łapie uślizg .... Innego wyjaśnienia niema, chyba, że trakcje tracisz ...
Słyszałem, że sprzęgło można sprawdzić zaciągając ręczny, wrzucając 1 i powoli puszczając sprzęgło. Jeśli sprzęgło pada będzie się ślizgać. Tak zrobiłem, sprzęgło się nie ślizga, silnik gaśnie, samochód "chce jechać". Inna sprawa ro że ten silnik przy około 2 tys. obrotów ma maksymalny moment obrotowy, więc sprzęgło dostaje wtedy najbardziej, więc teoretycznie mogą to być początki "kończenia się" sprzęgła? Dobrze rozumuje?
Jesteś w stanie jakieś logi dynamiczne porobić po których można by ocenić co jest nie tak ?
Na dniach zrobię logi dynamiczne i wrzucę.
Pozdrawiam
[Lupo 1.4 TDI AMF] Brak mocy od 2-3tys
: śr lis 23, 2011 23:16
autor: italiano_83
Na pierwszym biegu trudno złapać uślizg ze względu na przełożenie i niskie opory, sprzęgło się ślizga kiedy na wysokim biegu 4,5 przyspieszasz ostro z "niskich" obrotów, opory wtedy są duże i sprzęgło się ślizga, zapnij 4 zwolnij do 50 i but, jak obroty pójdą w górę gwałtownie a samochód nie przyspiesza, masz uślizg na sprzęgle.
Tak to wygląda...
[youtube][/youtube]